Gå til innhold

Skal kjøpe mitt første speilrefleks

Anbefalte innlegg

Å lære foto og å bli kjent med kameraet sitt handlar (iallefall for meg) veldig mykje om prøving og feiling, teste nye teknikkar og prøve alt mulig. At resultata i ei tidlig periode muligens ikkje blir det aller beste, så kan det bli mykje gøy av det.. :)

Har også boka Fotografering av John Hedgecoe(?) og har lært endel teknikk og fått mykje inspirasjon til ting eg vil prøve sjølv.

Ha det gøy med kameraet er vel faktisk det beste tipset eg kan gi. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er flott. En slik bok gir inspirasjon til å teste ut teknikker som du kanskje ikke hadde kommet på å prøve på egenhånd.

9066710[/snapback]

Ja det kan jo vere greit å prøve å holde seg i forhold til "aksepterte" fotoreglar innimellom og ikkje berre finne på egne mens ein held på.. :)

Lenke til kommentar
Ja jeg har og tro på dette med å ha det gøy.

Men er på utkikk etter en norsk bok som omhandler digital fotografering. Noen tips?

9067288[/snapback]

Magnar Fjørtofts bok "Digital fotografi i praksis" er nevnt til det kjedsommelige her på forumet. Den er faktisk ganske god, og oppdatert i år.

Lenke til kommentar

"Det stemmer, men ikke i den siste versjonen. Den har fått enda større sensor, 1,25. Det er Eos 1Ds og etterfølgeren som har FF, samt vår favoritt, 5D, selvfølgelig. "

I følge canon.no, http://www.canon.no/For_Home/Product_Finde...dex.asp?specs=1

har eos 1d mkIII faktisk bittelitt mindre sensor enn eos 1d mkIIN

1D mkIIN

28,7 x 19,1 mm CMOS

1D mkIII

28,1 x 18,7 mm CMOS

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...