Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motor Trøbbel; Audi A6 2.6 Sedan 94\95 mod[[LØST]]

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve og skrive så detaljert som mulig..

Jeg kom igår hjem fra en ukes ferie (bilen har da stått ute i 1 uke) og tenkte jeg skulle ta meg en tur ned til byn for og se på Jazz-festivalen som er her i kongsberg nå. Da jeg låste opp bilen og lukker opp døra ser jeg at det ligger 5 cm med vann på gulvet. (Det har regna som faan her i kongsberg en uke) Jeg lurte veldig på hvordan dette har kommet inn, men jeg starta bilen og begynnte og øse ut vannet, når jeg var ferdig hadde bilen stått på tomgang ca 5 min, jeg orket ikke ta ut alt vannet så jeg tok vekk det meste og begynnte og kjøre, alt virket normalt helt til jeg hadde kjørt 30-40 meter, da stoppet motoren plutselig. Og etter det har jeg ikke fått start på den.

Det jeg har funnet ut av er at tennpluggene ikke får "strøm", de gnistrer ikke. Jeg har oxo testen og koble i en ny tennplugg, men uten hell. Har oxo en teori hvordan vannet har kommet seg inn; Vannet har kommet fra frontruten og rent ned under panseret og havnet i det "rommet" der alt av vifter og klima anlegge styret er, i det "rommet" skal det være hull i bån, sånn at evt. vann skal renne ut, men det hullet var tett, så jeg vil tro vannet har kommet seg inn i luft kanalen til klima anlegget og rent ut der lufta til beina skal komme ut.

Det jeg synes er rart er at om vannet skulle ha gjort noe faenskap med elektronikken ville jo en sikring gå, men alle er intakte. Det jeg oxo synes er rart er at bilen gikk fint på tomgang i 5 minutter men stoppet etter 30-40 meter. Om det skulle ha noe og si, så stoppet den i en nedoverbakke, mulig vannet har da kommet seg inn et sted den ikke skulle ha kommet inn. Alt av andre type elektronikk fungerer som det skal. Alle varsel lamper lyser når tenninga er på og når jeg prøver og starte bilen, men er det ikke sånn at de skal slukke når motoren har starta ?

Har noen her noen mening om hva som evt. kan være feil, eller hva jeg burde prøve på. Har Coilen en skjult sikring et sted jeg ikke hat sett ?

Eller burde jeg bare få bilen på et verktes og ta en sånn "data scan" av bilen ?

Bilen min: Audi A6 2.6 Sedan 94\95 mod.

Håper noen kunne hjelpt meg litt her =)

Endret av Shika
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilen startet på mårran idag :D har sikkert vært noe vann i systemet men som har tørket nå, eneste problemet nå er at Air bagen lyser, så jeg skal ha på Avfuktings maskinen et døgn eller to til, for og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...