kimma Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hei. har lyst på vannkjøling da min cpu blir noe varm og pc'en bråker som en orkan. lurer da på hjelp til oppsett og valg av hva jeg bør kjøle mitt oppsett er: HK- Asus striker extreme CPU- C2D e6600 VGA- gainward 8800gts 640mb MINNE- ocz ddr2 pc6400 PSU- thermaltake toughpower 850 +7 disker om varmer litt vil helst handle fra norge men kan handle utenlands også. men hva bør jeg kjøle, bare cpu-vga eller cpu-vga-nb/sb skal ikke klokke mye, men litt. skal bråke så lite som mulig, kanskje passiv vannkjøling hvis det er mulig har cubecase så plass er ikke stort problem på forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Ville gått for kvalitets produkter fra swiftech https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=50125. Det ble litt dyrt men er et veldig bra sett. Det eneste som ikke er med er: 2 vifter, noen nippler som jeg ikke fant i prisguiden. Harddiskene kjøler du med en vifte, å vannkjøle dem er dyrt og unødvendig. Bountyhunter Endret 8. juli 2007 av [StK]Bountyhunter(BF:V) Lenke til kommentar
kimma Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 takk for raskt svar. har tittet litt på swiftec sine deler og liker de men er det noen stor forskjell på fullcover og den blokka du har lagt med til GPU? skal som sagt ikke klokke mye og fullcover er jo litt billigere, kanskje bruke de kronene man sparer på fullcover til en 3x120 radiator? som sagt, vil ha et stille system, helst passivt men det blir dyrt. og er det ikke vits i og kjøle den nb/sb og mosfet? har tittet litt rundt på forskjellige sider og har funnet coolerkit.dk fant noen jeg likte utseende på veldig godt men er de noe og satse på, er fra EKwaterblocks her er det jeg har tittet på fra collerkit.dk: CPU GPU SB/NB MOSFET Pumpe Tank radiator prisen blir da altså ca 4k med div. nipler og slanger men hvis det ikke er nødvendig med nb/sb - mosfet kjøler så blir prisen ca 2500 + slanger og nippler men hva er lurt og gå for hva trenger jeg mtp. et stillegående system må jo også huske at frakt og valutta kommer i tillegg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå