fruktsalat Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Noen her som har erfaring med å bestille modchips fra utlandet. Har planer om å bestille en X-ecuter2 chip til xboxen. Ser at de har denne til en grei pris på www.ps2xmods.com. Er det noen extra kostnader utover det du betaler for chipen og frakten til butikken, extra fraktkostnader, toll osv? Er det forresten noen gode og billige butikker i norge som selger x-ecuter2 til xbox? Lenke til kommentar
Nothern Star Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Om det er ekstra toll, moms: ja hvis prisen er over 200 spenn...da blir det en moms på 24 %. Sjekk hva de du bestiller fra tar i frakt. Vet ikke om norske butikker.... www.multimediamontering.no kan flashe boxen din med garanti for en 1000 lapp, men de selger ikke løse chipper... Lenke til kommentar
mafiamann Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Vet ikke om norske butikker.... www.multimediamontering.no kan flashe boxen din med garanti for en 1000 lapp, men de selger ikke løse chipper... hva er det, denne flashinga gjør da ? det samme som en mod chip sånn som x2 ? gidder noen å forklare om denne flashinga litt nærmere.. ? får jeg spilt brent spill/backups ? sett sonefri dvd og sånt ? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Nå er jeg ikke 100% sikker, men jeg mener å tro at Flashing utgjør samme nytten som chipping. Du kan se sonefritt, spille backups, laste inn programmer på Xbox osv... (Gå inn på www.multimediamontering.no og send en mail hvor du spør) Før satte man inn en chip for å overstyre bios'en i Xbox. Med flashing, så oppgraderer man og låser opp biosen til en versjon som er mottakerlig for uoriginal programvare. Man flasher også bios'en til å ta alle soner innen dvd, en kan spille divx.player'e osv... (Sikkert kommet noen MP3 spillere også) Det som skjer når en flasher Bios'en er at man lodder inn en chip midlertidig. Med denne chippen får man tilgang til Xbox sin originale chip, og flasher/oppgradere den. Når så originalchip'en er oppgrader og u-låst, tar man ut igjen det midlertidige loddede chip'en. Så er Xbox "åpen" og fri for diverse programmer, soner osv... Igjen, jeg er ikke 100 % sikker, men jeg mener å ha hørt at det er dette som foregår. Lenke til kommentar
mafiamann Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 ook takk for svar.. jeg vil ha en modda/flasha xbox.. jeg også .. men blir ikke detected når jeg går live med x-boxen min da? hørt at jeg blir banned from servere.. etc etc, eller er det bare tull ? Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 ook takk for svar.. jeg vil ha en modda/flasha xbox.. jeg også ..men blir ikke detected når jeg går live med x-boxen min da? hørt at jeg blir banned from servere.. etc etc, eller er det bare tull ? Du må nok velge: Xbox Live! eller Xbox med chip. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Det skal likevel nevnes at jeg ser for meg at det vil komme en løsning på det problemet også. Ser for meg at man kan kjøre et program som emulerer en original og umoddet Xbox. Det gjenstår og se. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 eller kjøpe to x-box'er.. hva er nå 1700,- sammenlignet med hvor mye du sparer på chippe og, eh.. "spille dvd'er uten sonesperre" (yeah, right). Lenke til kommentar
mafiamann Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 eller bare betale 1200 kr på lefdal for boxen, xboxen..lol Lenke til kommentar
raysv Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 jeg har bestilt masse fra ps2xmods.com, du "slipper" toll fra alt der, da det kommer rett i postkassa di! Lenke til kommentar
fruktsalat Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 takk for hjelpen! Lenke til kommentar
zeox Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 du kan fåsåvidt spille andre regioner på en umoddet xbox..... det er bare å kjøpe en dvd-kontroller ifra USA... fordi dvd-region koden ligger inne i den tingen du stapper inni kontroller slotten..... ellers vil jeg tipppe at "regionx" kommer til xbox også..... Lenke til kommentar
The man! Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 jeg har en umoddet xbox jeg oppdaget at den faktisk var sonefri! jeg kunne fint se både sone1 og 2 dvd'er. fint for meg Lenke til kommentar
raysv Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 BTW: For de i denne diskusjonen som sa man måtte velge mellom chip og xbox live, så er det tull. Det er ikke værre enn å lodde på en on/off bryter på switchen som de fleste chiper har mulighet for! Da er det bare å switche mellom orginal bios og chip bios så mye man vil:) Lenke til kommentar
XaTrIx Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Du kan ikke bruke "DVD Dongelen" fra andre soner når du først har prøvd en. Xboxen låser regionen til den regionen dvd dongelen din har. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 BTW: For de i denne diskusjonen som sa man måtte velge mellom chip og xbox live, så er det tull. Det er ikke værre enn å lodde på en on/off bryter på switchen som de fleste chiper har mulighet for! Da er det bare å switche mellom orginal bios og chip bios så mye man vil:) .. også glemmer man en dag å switche av chip'en, og vips.. Lenke til kommentar
oliver_twist Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 hvordan setter man modchippen på xboxen da? Lenke til kommentar
bel Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 region x har kommet til x-box, selges på amazon.co.uk Lenke til kommentar
raysv Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 .. også glemmer man en dag å switche av chip'en, og vips.. Så sant så sant, men litt voken kan man jo være, poenget jeg skulle frem til var at man faktisk ikke _må_ velge enten eller:) Lenke til kommentar
simes Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 For dere som lurer: Det flotte med x2 er at den støtter flere bioser og disable.. En flashbar chip er mye bedre enn en av de gamle chippene uten bios, eller de med kun en bios som ikke er flashbare pga at man kan blant annet bytte hdd. Det er ganske stor forskjell på de forskjellige biosene. Og med disable switch kan man lett slå av og bruke orginal bios hvis man ønsker det. Vet at dette ble litt rart å lese, men dere forstår sikkert poenget.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå