Splinten Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hvor får jeg tak i dekselet som skal stå fast i kabinettet over utgangene? Den lille metall beskytelsen? Hvor Usb osv stikker ut igjennom.. Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hvor får jeg tak i dekselet som skal stå fast i kabinettet over utgangene? Den lille metall beskytelsen? Hvor Usb osv stikker ut igjennom.. 9023501[/snapback] Det pleier som regel å følge med hovedkortet når du kjøper det. Hvis det er den platen som beskytter portene på hovedkortet du mener ? Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Japp, Men den fulgte ikke med på dette MSI kortet, finnes det noe sted å handle det? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 I/O shield mener han nok. Det skal følge med når du kjøper nytt hk, ikke alltid det medfølger Demo hovedkort- men det er en annen sak. Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Japp, Men den fulgte ikke med på dette MSI kortet, finnes det noe sted å handle det? 9023670[/snapback] Hvis dette er et nytt produkt og det ikke følger med, tar du kontakt med den bedriften du kjøpte hovedkortet av. Endret 7. juli 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Aight, I/O shield heter det ja. Det er et -Demo kort ja, helt riktig det hehe. Men må være en måte å få tak i det fordet vel? Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Aight, I/O shield heter det ja. Det er et -Demo kort ja, helt riktig det hehe. Men må være en måte å få tak i det fordet vel? 9023801[/snapback] Er sikkert en måte, om hvor lett det er er vell en annen sak. Du får nesten prøve bruktmarkede. Endret 7. juli 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 hehe, lettere å kjøpe seg nytt nesten da jo haha. for noe tull:P Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Har opplevd det på et par MSI-kortene jeg har kjøpt selv. (Nytt produkt). De hadde ikke lagt med I/O-shield, så jeg måtte ringe webshop og få ettersendt en. Det hender webshoppene har noen løse I/O-shields liggende, så man kan jo ringe rundt å høre. Er vel ikke noe verre enn at det kan sendes som brevpost heller. Endret 7. juli 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 bare som det e sakt, så trenger du ikke denne platen datan fungere fint uten jeg bruker den ikke Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Hehe, ja så klart. er jo ikke store mellomrommene, men tenkte det var greit å ha om det var lett å få tak i. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 I/O Shield bidrar også med å jorde hovedkortet/portene/systemet, ikke bare redusere støv inn. Hvis jeg kjøper demo-kort som mangler den plata så pleier jeg å kappe en bit av et standard I/O Shield så langt det passer, og fester en kobbertråd slik at alle portene berører kabinettet med bart metall. Poenget er altså å jorde hovedkortet fof... Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 I/O Shield bidrar også med å jorde hovedkortet/portene/systemet, ikke bare redusere støv inn. Hvis jeg kjøper demo-kort som mangler den plata så pleier jeg å kappe en bit av et standard I/O Shield så langt det passer, og fester en kobbertråd slik at alle portene berører kabinettet med bart metall. Poenget er altså å jorde hovedkortet fof... 9024015[/snapback] Det også til å blokkere radio frekvent overføring. også beholde airflow Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Spør komplett om de kan hjelpe deg, de pleier å være flinke på sånne ting. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hehe, ja så klart. er jo ikke store mellomrommene, men tenkte det var greit å ha om det var lett å få tak i. Greit å ha alt i orden også der, for å sikre stabil gange. Dvs. unngå statisk el som etterhvert kan føre til "ville" meldinger/ BSOD's og tilslutt totalt havari. Også denslags lekkasje som 'nocturno_culto' er inne på. Hvis alt er jordet så er det ikke nøye om du tilpasser f.eks. ei papp-plate for å sikre luftstrømmen. Kanskje prøve å sette ei stor vifte i kabinettfront som mater mere luft inn enn ut. Med litt overtrykk inne vil kabinettet samle mindre støv, men obs! hever tempen spesielt på chipsettet noen få grader. Det gjelder å finne balansen Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Ok, skjønner. Nå drar pc'n min på tur i morgen. Skal inn å få litt overhaling på div. ting. Så da kan jeg jo høre med de om de har noen fine løsninger, eller likegodt en ny I/O Plate. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Er det et Asus eller MSI kort,får du kjøpt det på Ebay til ca 100kr med frakt.Er mange der som selger I/O shield.Har kjøpt flere der selv. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 I/O Shield bidrar også med å jorde hovedkortet/portene/systemet, ikke bare redusere støv inn. Hvis jeg kjøper demo-kort som mangler den plata så pleier jeg å kappe en bit av et standard I/O Shield så langt det passer, og fester en kobbertråd slik at alle portene berører kabinettet med bart metall. Poenget er altså å jorde hovedkortet fof... 9024015[/snapback] Det er prisverdig at du kommer med forslag til noe vedrørende mangel på I/O shield, og ikke bare avfeie behov for den. Jeg er en av de, sikkert mange ellers, som MONTERER ikke hovedkort uten shield, av diverse grunner. Når det er sagt, ønsker allikevel å benytte anledningen, enda en gang, for å kritisere alle de leverandørene som levere såkalt ”demo” varer uten ”drivere, kabler og I/O shield” som de liker å kalle det. Nå, mitt poeng er følgende: kabler og drivere kan skaffes, kanskje enkelt. Men I/Q shield derimot, man må anstrenge seg, det tar tid, og den kan ikke ettermonteres når du allerede har montert kortet. Det er, igjen, etter min mening, en detalj som gjør at ”DEMO” ordet burde ikke brukes her. Det er misvisende. Hva man kan kalle de varene og hvordan de burde prises er igjen noe som alle seriøs leverandører burde tenke seg om. Men siden ingen protesterer, vil ”Demo” varene lever i en grå zone. Det burde ikke være slik. (det kostet meg ca 20$ for å anskaffe en slik I/O plate., sist. Prisen på kabler, Driverplate, og I/O plate + en demo HK, ble dyrere enn nytt.) Til trådstarter---jeg brukte ebay. Orket ikke å høre det "er ikke nødvendig å ha" fra leverandøren. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Nå, mitt poeng er følgende: kabler og drivere kan skaffes, kanskje enkelt.Men I/Q shield derimot, man må anstrenge seg, det tar tid, og den kan ikke ettermonteres når du allerede har montert kortet. Det er, igjen, etter min mening, en detalj som gjør at ”DEMO” ordet burde ikke brukes her. Det er misvisende. Hva man kan kalle de varene og hvordan de burde prises er igjen noe som alle seriøs leverandører burde tenke seg om. Men siden ingen protesterer, vil ”Demo” varene lever i en grå zone. Det burde ikke være slik. Det står faktisk på websiden til Komplett.no og PSData.no f.eks. om mulige aktuelle mangler og betingelser på demo/lagersalg. PSData har 3 mnd. garanti på Lagersalg, mens Komplett.no har 1 år på Demo. Summa summarum, det er greie meldinger og forholde seg til og som forlater enhver "gråsone" (min mening). Hvis meldingene ikke blir orntlig lest i butikken er noe annet. Jeg fikk en haug med bakplater til Abit K7-ett-eller-annet istedet for til BDII på en slik forespørsel fra Komplett.no Masse fram-og-tilbake, men det er water-under-the-bridge, dvs. som regel går det greit. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 ........... Det står faktisk på websiden til Komplett.no og PSData.no f.eks. om mulige aktuelle mangler og betingelser på demo/lagersalg. PSData har 3 mnd. garanti på Lagersalg, mens Komplett.no har 1 år på Demo. Summa summarum, det er greie meldinger og forholde seg til og som forlater enhver "gråsone" (min mening). ........... 9025575[/snapback] Joda, det er alt lest osv. Poeng er enda det at I/O plate, er ikke varer du kan kjøpe, det er ikke noe med eget vare nr. Ergo man må lage noe slik du hadde forslag for. eller kjøpe. Men hvor man skal kjøpe da? Det er ikke bare det med penger, men den begresningen som du og jeg blir utsatt for. Om komplett eller PSData hadde den I/O plate med et vare nr og jeg kunne fritt velge det, så hadde vært greit. Det er de begresninger som jeg mener blir grå zone. Måten det fungerer er ikke overbevisende god for meg. Spesielt Komplett.no med et så stort antall kort på "Demo" avdelingen, kunne virkelig ordner denne saken. ( kort kan være erstatning fra leverandør står det!!! Ja men er det så vanskelig å få levert et kort fra leverandør med I/O plate? Og hadde ikke vært greit med tilleggs info om at: delene som mangler kan kjøpes som ekstra?) Og hvor er blitt av alle de platene som mangler da? Noe er ikke riktig i systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå