Anathema Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Heisann, Om ikke lenge begynner jeg på mitt siste år på almennfaglig utdanning. Etter dette har jeg oppnådd generel studiekompetanse. Jeg har sett litt på psykolog yrket, og dette virker meget spennende. Det kan faktisk være et yrke jeg vil bruke livet mitt på. Jeg har ikke spesielt høyt snitt - ligger på 4.1. Har hørt at dette kan være et ganske vanskelig studie å komme inn på, stemmer det? Har noen personlige erfaringer, med yrket eller studiet så tar jeg i mot dem med stor takk! Mvh Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 52 visninger dog ingen som har snøring? Hadde vært utrolig hjelpsomt for meg om noen kunne si noe her. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Fjorårets poenggrenser kan du se på her. For å bli psykolog må du ha GODE karakterer på universitetet. Tror det er slik at du må ha A i snitt det første psyk. året for å komme inn på profesjonsstudiet. Så du bør være motivert! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Tja, jeg har fått èn 6'er i løpet av skolegangen min. Jeg har dog aldri brukt særlig mye tid og resursjer på skolen. Jeg er meget motivert, men jeg vet ikke om det er nok. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Du kommer sikkert inn på noe fillestudier innen psykologi, men profesjonsstudiet i psykologi kan du bare glemme hvis du ikke får bare A'er det første året på årstudium psykologi. Kanskje en bachelor grad i arbeids og organisasjons psykologi? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Tja jeg har lyst til å jobbe som psykolog. Slik jeg har forstått det er det kun profesjonstudiet som lar meg gjøre det? Hva vil en bachelor grad i arbeids og organisasjonspsykologi gi meg muligheter til, mtp jobb? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Kun profesjonsstudium ja. Slik jeg har forstått, er bachelor mest forskning og slikt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Her i Bergen var det sist gang omtrent dobbelt så mange kvalifiserte søkere (kun A-er) til profesjonsstudiet som det var plasser. Fordelingen avgjøres med loddtrekning, og at du ikke er blant de heldige det ene året betyr ikke at du automatisk kommer inn det neste. Du må altså ha talent (helst), jobbe som en hest (uansett) og stole på flaksen. Hvis ikke kan du jo vurdere å sikte deg inn på forskningen, det tror jeg egentlig kan være artigere. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Dette var dystre nyheter. Hadde håpet på å kunne jobbe "i felten", men det kan se ut til at det blir vanskelig ja. Det varierer vel fra skole til skole? Hva med profesjonsstudiet i utlandet, er det like høye krav der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå