Gå til innhold

Erfaringer med Sigma 70-200 2.8 EX DG MACRO HSM?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du søker litt i forumet, så vil du finne ut at mangen her har gode erfaringer med det objektivet. Det er i alle fall nevnt som et godt alternativ til Canons tilsvarende objektiver, som koster et par kroner mer.

9023161[/snapback]

Har søkt litt på forumet, men ikke funnet så mye. Noen som har noe erfaring med dette objektivet?

Lenke til kommentar
Hvis du søker litt i forumet, så vil du finne ut at mangen her har gode erfaringer med det objektivet. Det er i alle fall nevnt som et godt alternativ til Canons tilsvarende objektiver, som koster et par kroner mer.

9023161[/snapback]

Har søkt litt på forumet, men ikke funnet så mye. Noen som har noe erfaring med dette objektivet?

9023923[/snapback]

Sjekk fredmiranda.com og slrgear.com. Der finner du mange brukererfaringer.

Lenke til kommentar
Har erfaringer med Sigma 50-150 2.8 HSM

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=778195&hl=

Knallbra objektiv, som er kompakt og holder hva det lover :)

Bare tipser deg om det, siden du er ute etter et lyssterkt goft objektiv .)

Jeg er kjempefornøyd :)

9024329[/snapback]

Takk for tipset Øivind, objektivet ser bra ut! :)

Skal bruke objektivet til fotball, så trenger jeg di 50mm ekstra som er på 70-200mm'n?

EDIT: Skriveleif

Endret av jhdjupvik
Lenke til kommentar

Du vil antaglig trenge de siste 200mm når du er på fotball. Men igjen trenger du også da stativ, men det er du sikkert klar over. Mener 70-200 er dobbelt så stort og dobbelt så tungt som mitt .) Og det må du være klar over, for det gjør at du ikke har det med så mye som du skulle ønske :)

Du kan sette på en extesion tube da. Men da minsker jo lysstyrken. Dete kan andre nerds mer om enn meg :)

EDIT:

Til fotball trenger du sikkert mer enn 200mm også :)

Ville bare si det

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Du vil antaglig trenge de siste 200mm når du er på fotball. Men igjen trenger du også da stativ, men det er du sikkert klar over. Mener 70-200 er dobbelt så stort og dobbelt så tungt som mitt .) Og det må du være klar over, for det gjør at du ikke har det med så mye som du skulle ønske :)

Du kan sette på en extesion tube da. Men da minsker jo lysstyrken. Dete kan andre nerds mer om enn meg :)

EDIT:

Til fotball trenger du sikkert mer enn 200mm også :)

Ville bare si det

9024429[/snapback]

Ja, det kan hende jeg trenger mer enn 200 mm... :( Men jeg dekker bare det ene målet jeg sitter bak, ikke hele banen.

Lenke til kommentar

Tja. Aner ikke jeg :)

Jeg var ihvertfall å så på Nikon 70-200 2.8 før jeg kjøpte Sigmaen :)

Aldri i verden om jeg hadde hatt den med på tur da den var DRIT DIGER :) Men igjen er det et fantastisk objektiv :)

Sigmaen står fastmontert på mitt kamera nå. I sekken tar jeg dog med normalzoom også på tur :) Jeg skyter ikke over 150mm, det er rett og slett for mye styr med mindre du har bildestabillisator og dill og dall. (Min erfaring og ikke til å stole på)

Lenke til kommentar
Tja. Aner ikke jeg :)

Jeg var ihvertfall å så på Nikon 70-200 2.8 før jeg kjøpte Sigmaen :)

Aldri i verden om jeg hadde hatt den med på tur da den var DRIT DIGER :) Men igjen er det et fantastisk objektiv :)

Sigmaen står fastmontert på mitt kamera nå. I sekken tar jeg dog med normalzoom også på tur :) Jeg skyter ikke over 150mm, det er rett og slett for mye styr med mindre du har bildestabillisator og dill og dall. (Min erfaring og ikke til å stole på)

9024703[/snapback]

Da er 50-150'n tatt med til vurdering! :)

Det er ikke sikkert jeg trenger mer tele en det, jeg dekker jo som sagt bare bak eit mål, og trenger ikke allverden med tele tror jeg... :hmm:

Lenke til kommentar

Dra innom en fotobutikk og prøv litt da vel :)

For min del trenger jeg oftere mer å gå på i den andre enden (50mm blir litt velt smalt noen ganger) og skulle ønske jeg hadde mer der. Over 150mm trenger jeg sjelden og skulle jeg trenge det, kan jeg heller klippe litt i mine 10 megapikselbider .)

Lenke til kommentar
Dra innom en fotobutikk og prøv litt da vel :)

For min del trenger jeg oftere mer å gå på i den andre enden (50mm blir litt velt smalt noen ganger) og skulle ønske jeg hadde mer der. Over 150mm trenger jeg sjelden og skulle jeg trenge det, kan jeg heller klippe litt i mine 10 megapikselbider .)

9024945[/snapback]

Er ikke mange fotobutikker her jeg bor... :thumbdown:

Endret av jhdjupvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...