pumba50 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) OK. Jeg kan begynne med noen ord, direkte sitert fra bibelen, og noen bilde illustrasjoner for å få folk til å forstå bedre. Jeg kan begynne med følgende: Jeg vevde deg sammen i din mors mage…Salme 139:13 Til alle de kristne: Hvordan kan man forsvare noe sånn som dette? Hvor kontroversielt det enn kan høres ut som, men hvis gud ville at hver mann skulle ha hver sin kone, hvilken plan hadde han for disse? Matteus Kapittel 10:34 I må ikke tro at jeg er kommet for å sende fred på jorden; jeg er ikke kommet for å sende fred, men sverd. For jeg er kommet for å sette splid mellem en mann og hans far, og mellem en datter og hennes mor, og mellem en svigerdatter og hennes svigermor, og en manns husfolk skal bli hans fiender. De fleste ateister bruker argumenter for at gud ikke hjelper verden, hjelper mot krig, fattigdom, sult osv. Men her er det ganske klart at "Gud" ikke er kommet for å bringe fred på jorden, men sverd! Så var det storflommen under Noah: Største vold som noengang har vært som får de tidligere tyranner til å se ut som noen blekfiser... Her druknet altså Gud hele verden, bortsett fra én mann og familien til denne mannen, i tillegg til 1.75 millioner dyrearter x 2. Det fins rundt 1.75 millioner navngitte dyrearter i verden, og han tok en hann og en hunn, så da blir det minimum 3-4 millioner dyr han hadde i arken. Men det oppdages nye dyrearter hele tiden, og det anslås av det fins i ti-talls millionersklassen, men som sagt, ca 1.75 millioner er navngitt, så vi holder oss til det. Så skulle jo Noah fange disse dyrene da. Han måtte dra til alle kontinenter på jorda og hente de ekslusive dyrearter som bor f.eks i Australia, Afrika, Amerika osv osv, og frakte disse til én plass, hvor han til slutt putter dem inni denne båten. Sjiraffer, Elefanter, Hester, Sebra, Løver, Hyiener, Gepard, Tiger, Krokodiller, Neshorn, Villhunder, Elg, Okser, Hjort, Kenguru, Gaupe, Ulv, Jerv, Rev, Bjørn, Isbjørn, Sel, Hvalross osv osv.. Så skal jo selvfølgelig alle disse dyrene også ha med seg mat og vann. Én elefant klarer seg på ca 150 kg mat daglig, så han må ha 150 x 2 = 300 kg mat daglig for de to elefantene han hentet, og disse skal ha mat i 150 døgn, så da blir det 300 x 150 = 45000 = 45 tonn mat til disse to elefantene. Og så skal de resterende 3 millioner dyr også ha sin del/porsjoner med mat. Og så kommer vannrasjoneringen i tillegg. Jeg vet ikke, kristne: Har dere noe innskudd å komme med her? Endret 7. juli 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 kristene har lurt seg unna dette med å bli "moderne" og med unntak av de som er helt gale tror ikke de fleste på det som står i deg gammle testamentet lenger(i hvertfall ikke alt) men da er jo problemet da, er de kristene lengre da? bibelen når den ble laget, var ment å ble tatt som 100% sannhet, når det da viser seg at det er umulig og at kanskje 0.00000001% av det som står er sant har de "kristene" utviklet seg til å si "vel bibelen er ikke ment for å bli tatt for seriøst" men den er det, det er det som er poenget når bibelen ble laget og frem til minst 1500tallet ble den sett på som sannhet bland de aller aller fleste, gud skapte jorda på 6 dager, jorda er 6000 år osv. men nå som folk ikke er så dumme lenger og ser at bibelen bare er, for å quote penn & teller, BULLSHIT. da prøver kristene og utvilke seg og de velger å ikke tro på bibelen som sannhet. men bibelen er jo grunnlaget for hele jævla dritten og viss man ikke tror på det som står der? hva er da poenget med å kalle seg kristen? du tror på en eller annen form for gud, men det er jo tydlig at det ikke er den kristene/muslimske/jødiske guden. de eneste ekte kristene er jo de syke syke kreasjonistene. dere andre for gjøre som mormonerne og lage en ny bibel og kalle dere selv for noe annet en kristen Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Uansett. Hvis man bare ser og observerer, så ser man at skriften rett og slett ikke stemmer overens med fornuftens grenser og heller ikke med den verden vi lever i. Jeg kan overhodet ikke se en grunn til at gud skulle skape siamesiske tvillinger. Og den historien med Noah er bare helt latterlig, den henger ikke på greip med virkeligheten i det hele tatt. Dette er et eventyr. Jeg vet ikke hvorfor dem som skrev dette, skrev det dem skrev, men det hadde vært utrolig morsomt å vite hvorfor dem skrev denne historien med Noah. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Bare fordi Gud har skapt alt betyr ikke han kan gjøre alt annet også. Jeg tror på "Gud" på den måten at han har skapt universet og alt naturlig som finnes, ikke noe mer enn det. Men hvorfor han gjorde det blir litt for mye for meg. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Vi har gang på gang hatt tråder ang hva som står og ikke står i bibelen. Å lage en ny tråd og å hente ut et par bibelsitater for så å be alle kristne forklare seg er rimelig bak mål. Det finnes en hel haug tråder man kan diskutere generellt om bibelens ord i. Vi trenger ikke en ny. Vi ønsker ikke debatter hvor ting tas så ut av sammenheng som de gjør her. Det blir IKKE konstruktivt. Endret 7. juli 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg