Gå til innhold

Åssen brenne filmer jeg har rippa i DVD-shrink?

Anbefalte innlegg

Hei,

I går lastet jeg ned DVD shrink og satt i gang med og rippe en dvd plate. Etter en stund hadde programmet gått gjennom filmen og jeg kunne velge hva av menyer og slikt jeg ville ha med. Jeg valgte menyene jeg ville ha og gikk videre. Etter ett kvarters tid var programmet ferdig og jeg hadde fått lagret to filer: Video_ts og Audio_ts. Jeg prøvde å brenne de på en dvd men filmen ville ikke spilles av. Hva har jeg gjort feil?

Jeg bruker har nero, men er det andre brenneprogrammer som er gretis som dere anbefaler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du Nero skulle du no ikkje trenge meir ... Poenget er at du må brenne som ein video-DVD, ikkje vanleg data-DVD. Det einaste eg hugser av Nero er Burning Room, og der kan ein velge kva slags plate ein skal brenne når ein lager eit nytt «prosjekt» (kjem ikkje på noko betre ord). Velg video-DVD (eller DVD video eller noko i den retning) der, og du vil sjå at det er to slike mapper, VIDEO_TS og AUDIO_TS, i brenneområdet. Du kan berre dra VIDEO_TS-mappa di inn der, so er det klart. AUDIO_TS er vel tom.

Lenke til kommentar

Fikk brent filmen nå, men når jeg skulle spille den av så var det noe galt med lyden. Stemmene var blitt til "smurfestemmer" samt at det var mye støy og during i høtalerne. :thumbdown:

Noen som har en ide om hva jeg har gjort galt?

Endret av Luminoth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Slik:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
dvd1.jpg

Først velger du "DVD-Video" i Nero (Se bilde) setter på etikett osv, dersom det er ønskelig.

Når dette er gjort trykker du på "NY".

dvd2.jpg

Så navigerer du deg fram til mappen hvor du har "backup-filene" fra DVD-Shrink.

Og så tar du den mappen som heter "VIDEO_TS" MERK! Bare den. Og drar den over den røde

mappen med samme navn i Nero og slipper. (Bilde)

dvd3.jpg

Da skal det se slik ut:

dvd4.jpg

Dersom det gjør det er det bare å trykke på fyrstikken med cd under.

Lykke til.

:)

Lenke til kommentar

Tror jeg vet hva problemet var nå. Siden jeg bare har Nero visio 4 Essentials så kan ikke programmet brenne lyden riktig og at jeg må kjøpe en fullverdig versjon av Nero for å få det til å fungere.

Er det noen som kan anbefale meg ett bra gratis brenneprogram? Har Windows Vista så det må være kompatibelt med det.

Endret av Luminoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...