Rosewell1983 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Jeg har et 7900GT skjermkort, og jeg har en god stund slitt med slow motion i spill. Så kommer jeg på at jeg via noe Nvidia settings kan skjekke tempen min på GPU. Så akkurat idèt jeg ser tempen faller den ned på 99grader. tipper mellom 99 og 100 før den så synker ned til 99 og videre nedover. Innen 2-3min var tempen på 94grader. Og nå ca 20min etter at jeg logget av Overlord så er tempen på 76grader Idle. Dette var nå rart. Rommet jeg er i holder jo vanlig romtempratur ca 20grader går jeg ut ifra. Så jeg lurer på om dere har tips til meg, ville satt pris på om dere hadde links til bilder av mitt gainward 7900GT skjermkort uten kjøler på. Jeg kommer definitivt til å åpne kabinettet for å ta ut kortet, blåse vekk eventuellt støv. En ting som er sikkert, jeg kommer til å vurdere vannkjøling seriøst, men først etter å ha lest om vannkjøling, se hvordan skjermkortet ser ut uten kjøler, se om en eventuell vannkjøing vil kjøle også minnebrikekr, finne deler som passer og løse praktiske ting som plass til vannkjølingen. En ting er sikkert, jeg kommer til å kjøpe ny vifte til min GPU. Skal innrømme jeg er litt redd, har aldri tatt av vifta før på skjermkort (har alltid brukt den som følger med) så vis dere har tips til meg i den anledning så fyr løs. Best å si ifra før jeg tar av vifta. Endret 7. juli 2007 av rosewell Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Går den gammle vifta i det heletatt? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 om mulig, skru av dekselet der vifta er, og tørk støv :) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hvis du har råd, bytt vifte til denne så vil du nok merke at tempen synker drastisk Pass også på at du har god luftflyt i kabinettet. Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 hehe fuck luftflyt. har aldri brydd meg om det. sitter med midi-tower og det er så mange ledninger at luftflyt er et fremmedord... btw, gikk nettopp gjennom dataen. jeg skrudde først av lydkort slik at jeg klarte å fjerne støvklumpene som hadde samlet seg i bunnen. Så tok jeg ut skjermkortet. Det var forøvrig ganske lett å ta av GPU kjøler. Nå hadde jeg ikke kjølepasta, så jeg tok en bomullpinne og skrapte vekk det som lå utenfor GPU og la det oppå GPU. På viften, på overflaten som er i kontakt med GPU, var det også pasta så jeg flyttet på pastaen slik at den ville komme i kontakt med GPU når jeg monterte på viften igjen. Så tok jeg ut støv som lå inni GPU vifte, ganske mye var det også. Så for sikkerhetsskyld tok jeg en blås for å blåse ut støv som kunne ligge mellom selve bladene på kjøleribben. Så monterte jeg all sammen og plugget det inn i datamaskinen min. Nå har jeg kjørt dataen min i ca 10min. Ved oppstart var GPU 46grader. Nå ligger den å vipper mellom 48 og 49grader. ved lengre tids kjør ved idle vil jeg tenke den ligger mellom 50-53grader og ved spilling maks 75grader. Skal spille Overlord som jeg har lastet ned fra nettet da jeg ikke gadd å vente på orginal cd som jeg har bestilt. Hvis det foregår uten slowmotion problemer så vil jeg tro problemet er fikset... Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Hvis du har råd, bytt vifte til denne så vil du nok merke at tempen synker drastisk Pass også på at du har god luftflyt i kabinettet. 9023109[/snapback] hehe faen. skulle bestilt den også. jeg bestilte tidligere i uken noen ting ifra komplett. skulle tatt den også med... Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 har stått på idle i 7-8min nå. har vært konstant på 50grader siden da... Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 ser iorden ut nå..har spilt overlord lenge nå...ca 2t og tempen er "bare" 67grader Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 nå har jeg spilt i 4timer og tempen var 66grader da jeg skjekket tempen med engang etter å ha logget ut ifra Overlord. jeg erklærer herved problemet som løst. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 OT: Du vet du kan redigere innlegg så du slipper å poste 5 små etter hverandre? Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 OT: Du vet du kan redigere innlegg så du slipper å poste 5 små etter hverandre? 9024979[/snapback] bæ bæ lille lam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå