Gå til innhold

Ny pc, hjelp meg og bygge?

Anbefalte innlegg

Raskere oppstart? Jeg for min del hater å vente på ting ^^

9024189[/snapback]

Det hater jeg å:) Jeg vet ikke helt hva jeg bør velge jeg, 8 bg med "tror det er billig ram" eller 4gb med kvalitets ram? Skal jeg droppe hele vannkjølings greiene?

Sånn ser den ut nå da.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=50079.

Takk igjen alle sammen:)

9024227[/snapback]

4gb kvalitet er å foretrekke, om du ikke skal drive med tung film redigering. Men på en annen side burde du da hatt kvalitet uansett. Jeg skal kjøpe pc til ca 20k jeg også, men jeg tar ikke vannkjøling. Pc'er med vannkjøling har en tendens til at vannet fordamper litt og den dampen er ikke så bra, spes ikke om den står i soverommet ditt. Min liste Litt lyst å skifte til 24" som deg, men studerer så har ikke lyst til å bruke opp alle penga mine..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med dette opsette? Fortell gjerne hva jeg evnt MÅ bytte eller bør bytte :)

Ikke tenk på fler harddisker, har ca 2tb med eksterne disker :)

9023330[/snapback]

9023750[/snapback]

Ta en titt på rammen.. ser ut som at du har bestilt 4* ram kit med 2 minnebrikker i hver. i så fall blir det 8 minnebrikker, noe hovedkortet ikke støtter.. om du har planer om å overklokke kan du gjerne velge noen brikker som er litt kjappere også.

ellers er det en del småplukk. sørg for at chipsett kjøleren passer til dette hovedkortet før du kjøper den. for meg ser det ut som at chipset har en pipe tilkoblet.

vannkjøleren ser jo bra ut, men den er ikke så praktisk om du ofte flytter rundt på maskinen.

Man kan aldri få nok harddisk plass:)

edit: må poste kjappere;)

9024093[/snapback]

hva ville du ha endret på? jeg sitter bare og leser og prøver og forstå hva jeg trenger, ikke lett det her :(

Lenke til kommentar

Har litt av det samme problemet. For å si det sånn, jeg har NULL peiling på vannkjøling. Hadde sikkert fått noen til å hjelpe meg, et helt studentbygg med ingeniør studenter så må det jo være en som kan greie det. Men kan jo kjøpe det til senere også :) Ellers har jeg ikke så mye å si på oppsettet

Lenke til kommentar

9024189[/snapback]

Det hater jeg å:) Jeg vet ikke helt hva jeg bør velge jeg, 8 bg med "tror det er billig ram" eller 4gb med kvalitets ram? Skal jeg droppe hele vannkjølings greiene?

Sånn ser den ut nå da.

9024227[/snapback]

4gb kvalitet er å foretrekke, om du ikke skal drive med tung film redigering. Men på en annen side burde du da hatt kvalitet uansett. Jeg skal kjøpe pc til ca 20k jeg også, men jeg tar ikke vannkjøling. Pc'er med vannkjøling har en tendens til at vannet fordamper litt og den dampen er ikke så bra, spes ikke om den står i soverommet ditt. Min liste Litt lyst å skifte til 24" som deg, men studerer så har ikke lyst til å bruke opp alle penga mine..

9024253[/snapback]

fikk ikke sett på opsettet ditt jeg :( den 24" er vist et must ifølge folk her :) syntes det er verdt det selv om den ordner prisen ganske raskt:P Bruker

forsåvidt dataen til en god del cad tegning. vet ikke om det er bedre med 4gb dyrere enn 8 gb billig?

Lenke til kommentar

9024189[/snapback]

Sånn ser den ut nå da.

9024227[/snapback]

9024253[/snapback]

fikk ikke sett på opsettet ditt jeg :( den 24" er vist et must ifølge folk her :) syntes det er verdt det selv om den ordner prisen ganske raskt:P Bruker

forsåvidt dataen til en god del cad tegning. vet ikke om det er bedre med 4gb dyrere enn 8 gb billig?

9024286[/snapback]

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=31588 Lista mi, den var gjemt under ordet min liste ^^

Spørs hvor mye ram den bruker, Bruker den 2 gb ville jeg seff gått for kvalitet :)

Lenke til kommentar
Har litt av det samme problemet. For å si det sånn, jeg har NULL peiling på vannkjøling. Hadde sikkert fått noen til å hjelpe meg, et helt studentbygg med ingeniør studenter så må det jo være en som kan greie det. Men kan jo kjøpe det til senere også :) Ellers har jeg ikke så mye å si på oppsettet

9024280[/snapback]

Bra jeg ikke er alene her da:P hehe. Er ikke helt sikker på den vannkjølinga, jeg spiller nok ikke så hardcore at det gjør noe, men når jeg først spiller orker jeg ikke dårlig kvalitet og ytelse. Sikkert ikke alene om det da:)

Offtopic: Starter på ingeniør etter sommeren, må bare ha 1 år med matte og fysikk + studie komp. så 5 år i australia :) Cvil Engineer @ Bond Uneversity, hehe

Lenke til kommentar

9024189[/snapback]

Sånn ser den ut nå da.

9024227[/snapback]

9024253[/snapback]

9024286[/snapback]

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=31588 Lista mi, den var gjemt under ordet min liste ^^

Spørs hvor mye ram den bruker, Bruker den 2 gb ville jeg seff gått for kvalitet :)

9024299[/snapback]

Hmm, dette får jeg da jeg skal se på ditt opsett :p Administrasjon av handlevogn

Du har ikke tilgang til å endre denne handlevognen

Lenke til kommentar

9024280[/snapback]

Bra jeg ikke er alene her da:P hehe. Er ikke helt sikker på den vannkjølinga, jeg spiller nok ikke så hardcore at det gjør noe, men når jeg først spiller orker jeg ikke dårlig kvalitet og ytelse. Sikkert ikke alene om det da:)

Offtopic: Starter på ingeniør etter sommeren, må bare ha 1 år med matte og fysikk + studie komp. så 5 år i australia :) Cvil Engineer @ Bond Uneversity, hehe

9024313[/snapback]

Kult, jobber med tress jeg. 2MX nå på sommeren, så matte og fysikk samtidig med resten av studiet. Blir arti :p ikke sikker på om jeg skal ta 3 eller 5 år, men tar det i grimstad, fin fin by. Selv om den stenger 1600, stoooor forskjell fra oslo..

EDIT: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31588

Er ikke så lett å se forskjell :p

Endret av URGE84
Lenke til kommentar

9024280[/snapback]

9024313[/snapback]

Kult, jobber med tress jeg. 2MX nå på sommeren, så matte og fysikk samtidig med resten av studiet. Blir arti :p ikke sikker på om jeg skal ta 3 eller 5 år, men tar det i grimstad, fin fin by. Selv om den stenger 1600, stoooor forskjell fra oslo..

EDIT: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31588

Er ikke så lett å se forskjell :p

9024330[/snapback]

Der funka den ja :) Da har vi mye av de samma dilemmaene, begge studere,ikke helt sikre på hvor lenge. nesten like pcer og 1 skal velge en annen skjerm en den andre og jeg SKAL ha 24" skjermen, da ser det ut som at det blir det på deg å gitt :p

Lenke til kommentar
Skal kjøpe os, orker ikke styre med pirat kopier mer. Har du kabinett forresten?

9024399[/snapback]

Skal bruke xp pro sp2, orginal. helt enig, orka pirat kopi lengre :p

Kabinetter jeg har tenkt på:

3RSYSTEM Mstation HT-1000

Cooler Master Stacker RC--SSN1

Dropper foresten vannkjøling for nå, helt til jeg vet mer om det og evnt om det er noe for mitt bruk.

Endret av classxxx
Lenke til kommentar

Først og fremst:

8GB RAM er _TOTALT_ unødvendig om du ikke har planer om å redigere 50 bilder om gangen, redigere HD film og spille på likt.

2GB er nok i de fleste tilfeller, men med vista anbefaler jeg 4GB. (Ikke 3 siden da får man ikke utnytte dual-channel)

Når det gjelder FPS så er det tull at hjernen ikke kan oppfatte mer enn 25FPS. (Prøv f.eks å spill CS 1.6 med fps_max 25, da merker du at det hakker som f..)

Les mer her

Lenke til kommentar
Først og fremst:

8GB RAM er _TOTALT_ unødvendig om du ikke har planer om å redigere 50 bilder om gangen, redigere HD film og spille på likt.

2GB er nok i de fleste tilfeller, men med vista anbefaler jeg 4GB. (Ikke 3 siden da får man ikke utnytte dual-channel)

Når det gjelder FPS så er det tull at hjernen ikke kan oppfatte mer enn 25FPS. (Prøv f.eks å spill CS 1.6 med fps_max 25, da merker du at det hakker som f..)

Les mer her

9024469[/snapback]

Desuten, jo mer fps desto bedre pga at da gjør det ikke noe om det er mye som skjer på en gang :D

Lenke til kommentar
Stacker 830 ruler totalt :) Ikke sikker hva ssn1 er for noe da

Flink gutt :p

9024455[/snapback]

hrhr :) ja den så veldig lovende ut, sjekk ut den andre, veldig fin men tror det er det :)

9024489[/snapback]

Stilig den og, men er mer tillhenger av gode gamle kabinett formen :)

Lenke til kommentar
Først og fremst:

Les mer her

9024469[/snapback]

Kjempe bra:) da går jeg nok for en 4 gb, men pris bør det ligge rundt, noe forslag?

Here is where things get a little interesting, and where we will see that humans can perceive up to 60+ fps.

Men vanligvis 25:P husker ikke helt åssen dette funka men har noe med at datamaskinen må produsere fler fps for ett glattere bilde men i realiteten opfattes ikke mer en 25

Lenke til kommentar
Først og fremst:

Les mer her

9024469[/snapback]

Kjempe bra:) da går jeg nok for en 4 gb, men pris bør det ligge rundt, noe forslag?

Here is where things get a little interesting, and where we will see that humans can perceive up to 60+ fps.

Nå skal ikke jeg være skrå sikker her asså. men det er en spesiell formel det der

Men vanligvis 25:P husker ikke helt åssen dette funka men har noe med at datamaskinen må produsere fler fps for ett glattere bilde men i realiteten opfattes ikke mer en 25

9024551[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...