Gå til innhold

Ny pc, hjelp meg og bygge?

Anbefalte innlegg

Jeg starta like så godt en ny tråd jeg. Takket være Sigurd2 som forklarte ting litt klarere for meg hva det er vits i og bruke på en ny spille pc. Trenger jeg da litt hjelp med komponenter, jeg har ikke fått med meg noe omtrent på 2 år av den stasjonære delen.

Eneste jeg vet er at jeg MÅ ha en 24" clearview/hd eller noe i den duren. Har veldig lyst på 2x nvida kort (det heter vel sli?) og intel core duo 2 eller bør man velge den 4 kjerne prosessoren? Vannkjøling hadde vært enormt kult. og 4 gb ram. Etter det har jeg ikke peiling på en eneste ting:S Sitter sikkelig fast og prøver og lese meg frem her, håper noen her kan komme med noen vise ord. Lage noen bra oppsett til hva som kan være fint for meg?

Jeg hadde satt for mål og bruke 35 000 kr ca, men det var pointless og velge all high end stuff, så da kan vi sikkert prøve fra 20 - 25 000? noen lapper over eller under gjør absolut ingen ting:)

Tusen takk på forhånd.

MVH:

Chris

Endret av classxxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sli er bortkastete penger. kjøp ett bra kort nå, og oppgrader om 1-2år. dette gir bedre ytelse for samme, eller mindre penger. kjøp gjerne DX10 skjermkort, men da må du belage deg på Windows Vista. like greit å se på det etter hvert.

Ellers er Core2Duo fremdeles en veldig bra cpu. 4 kjerneren er fremdeles overpriset i forhold til ytelse. du kan heller oppgradere til 4 kjerners om 1-2 år. dette vil, som over gi mer "smell for pengene". 4gb ram er helt greit, gå for DDR2 da DDR3 fremdeles er overpriset (om du i det hele tatt har valget til å velge DDR3).

Det er altid kjekt å være den i gjengen som har best utstyr, men du må tenke på om det er verd det. har 3-5fps i spill noe å si når spillet allerede kjører i 100fps? se om du klarer å bygge PCen til under 20 000. resten av pengene kan du invistere i andre ting. fond for eksempel. eller bare la de stå på kontoen til du om 1 eller 2 år vil oppgradere. Ingen vits å gjøre seg blakk på "det lille ekstra", om du ikke brenner for PC og er en skikkelig entusiast. og da ville du vel visst hva du ville ha.

OG IKKE KJØP BLU RAY BRENNER. kjøp deg heller 6 ekstra harddisker:)

Vet det høres litt kjedelig ut, men man kommer langt med fornuftighet. lykke til.

Endret av capy
Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=50091

Mitt forslag.

Husk ar intel skal kutte priser rundt den 20 (tror det er den 20 ihvertfall) og at Q6600 kommer til å koste rundt 2000,- da.

Det er altid kjekt å være den i gjengen som har best utstyr, men du må tenke på om det er verd det. har 3-5fps i spill noe å si når spillet allerede kjører i 100fps?

Vis meg en pc som ikke har 8800GTX/Ultra som klarer 100fps i nye spill på 1920*1080 oppløsning...

Nemlig.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Sli er bortkastete penger. kjøp ett bra kort nå, og oppgrader om 1-2år. dette gir bedre ytelse for samme, eller mindre penger kjøp gjerne DX10 skjermkort, men da må du belage deg på Windows Vista. like greit å se på det etter hvert.

Ellers er Core2Dou fremdeles en veldig bra cpu. 4 kjerneren er fremdeles overpriset i forhold til ytelse. du kan heller oppgradere til 4 kjerners om 1-2 år. dette vil, som over gi mer "smell for pengene". 4gb ram er helt greit, gå for DDR2 da DDR3 fremdeles er overpriset (om du i det hele tatt har valget til å velge DDR3).

Det er altid kjekt å være den i gjengen som har best utstyr, men du om tenke på om det er verd det. har 3-5fps i spill noe å si når spillet allerede kjører i 100fps? se om du klarer å bygge PCen til under 20 000. resten av pengene kan du invistere i andre ting. fond for eksempel. eller bare la de stå på kontoen til du om 1 eller 2 år vil oppgradere. Ingen vits å gjøre seg blakk på "det lille ekstra", om du ikke brenner for PC og er en skikkelig entusiast. og da ville du vel visst hva du ville ha.

OG IKKE KJØP BLU RAY BRENNER. kjøp deg heller 6 ekstra harddisker:)

Vet det høres litt kjedelig ut, men man kommer langt med fornuftighet. lykke til.

9022983[/snapback]

Takk takk. Nei de 3 fps'ene bryr jeg meg enormt lite om du. Men det VÆRSTE jeg vet er lagg, jeg klarer ikke ett sekund med lagg og vil ha på masser av grafikk og ha masse ytelse:P jeg får bare lese mer.

Lenke til kommentar

sn0dig har laget et greit oppsett. hiv ut det ene skjermkortet og kjøp CL4 ram i stedet, gjerne 4gb. 4 kjerneren kan vel stå om du absolutt vil, men kjøp flere harddisker. om du går for vannkjøling trenger du ikke cpukjøleren heller. og kabinettet er jo litt harry spør du meg. et kabinett kan du fint bruke i 10 år uten at det blir utdatert (kommer litt ann på formfaktor), så der kan du gjerne hive inn litt ekstra penger. et solid kabinett gjør at støyen blir minimalisert.

Endret av capy
Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=50091

Mitt forslag.

Husk ar intel skal kutte priser rundt den 20 (tror det er den 20 ihvertfall) og at Q6600 kommer til å koste rundt 2000,- da.

Det er altid kjekt å være den i gjengen som har best utstyr, men du må tenke på om det er verd det. har 3-5fps i spill noe å si når spillet allerede kjører i 100fps?

Vis meg en pc som ikke har 8800GTX/Ultra som klarer 100fps i nye spill på 1920*1080 oppløsning...

Nemlig.

9022996[/snapback]

Tusen takk:)

Lenke til kommentar

Nemlig.

9022996[/snapback]

Jeg har ikke sakt noe om 8800. det jeg har sakt, er at ytelsen fra ett kort til to ikke kan forsvare prisøkningen. dessuten har vi vel noe som heter ATI også.

Lenke til kommentar

Ram brikkene du har der kommer i pakker av 2, altså har du 8 ram brikker på handlelista. I tilfelle du ikke var oppmerksom på det :) Også burde du bruke rediger knappen, poste 3 ganger etterhverander er vanlighvis ikke godt ansett ^^

Lenke til kommentar
Ram brikkene du har der kommer i pakker av 2, altså har du 8 ram brikker på handlelista. I tilfelle du ikke var oppmerksom på det :) Også burde du bruke rediger knappen, poste 3 ganger etterhverander er vanlighvis ikke godt ansett ^^

9024049[/snapback]

Oi det var de ja :) Sorry for postinga mi, jeg er helt nub på forum. pleier bare og lese. hehe

Takk

Lenke til kommentar
Hva med dette opsette? Fortell gjerne hva jeg evnt MÅ bytte eller bør bytte :)

Ikke tenk på fler harddisker, har ca 2tb med eksterne disker :)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=50079.

9023330[/snapback]

9023750[/snapback]

Ta en titt på rammen.. ser ut som at du har bestilt 4* ram kit med 2 minnebrikker i hver. i så fall blir det 8 minnebrikker, noe hovedkortet ikke støtter.. om du har planer om å overklokke kan du gjerne velge noen brikker som er litt kjappere også.

ellers er det en del småplukk. sørg for at chipsett kjøleren passer til dette hovedkortet før du kjøper den. for meg ser det ut som at chipset har en pipe tilkoblet.

vannkjøleren ser jo bra ut, men den er ikke så praktisk om du ofte flytter rundt på maskinen.

Man kan aldri få nok harddisk plass:)

edit: må poste kjappere;)

Endret av capy
Lenke til kommentar

Off TOpic!

Sorry :)

er det jeg eller mistforstår folk det med FPS?

Altså et trent øye vil vel aldri kunne få med seg mer en 100 bilder i sekundet?

Vært borti en del som sier at de har 200 til 400FSP men jeg spør dem, hva skal du med så høy FPS?

Spillet blir jo ikke raskere av den grunn, man reagerer heller ikke raskere av den grunn?

Blir bare så irritert over folk som "trur" de har så stor peil.

Det inngår i ALT innen data.

maskinvare, OS, og det ene å det andre.

Endret av Skruff
Lenke til kommentar
Off TOpic!

Sorry :)

er det jeg eller mistforstår folk det med FPS?

Altså et trent øye vil vel aldri kunne få med seg mer en 100 bilder i sekundet?

Vært borti en del som sier at de har 200 til 400FSP men jeg spør dem, hva skal du med så høy FPS?

Spillet blir jo ikke raskere av den grunn, man reagerer heller ikke raskere av den grunn?

Blir bare så irritert over folk som "trur" de har så stor peil.

Det inngår i ALT innen data.

maskinvare, OS, og det ene å  det andre.

9024184[/snapback]

Menneske oppfatter ikke mer enn 25 fps eller noe slikt, derfor filmer osv er laget i den frame raten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...