Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Revurdere studiene mine for typen..?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop fått en type som bor på andre siden av landet, jeg bor i Ålesund, og han bor i Stavanger. Selvfølgelig vet jeg at mange par overlever distanseforhold, og at det ordner seg til slutt, problemet er at jeg skal flytte til trondheim til Høsten, og skal studere der i tre år. Han har leilighet og studier der nede, så allerede kan dette se ganske døfødt ut.

Problemet er at vi begge vet at dette virkelig er noe. Vi har ikke kjent hverandre så lenge, men i tiden vi har kjent hverandre, har vi vært sammen 24/7. Det er så vanskelig å være borte fra ham. Og nå har han foreslått at jeg flytter ned dit. Problemet er at da selvfølgelig studiene mine. Nå er det for sent å søke seg inn noen annen plass, så da må jeg i tilfelle jobbe et år der nede.

Så hva mener dere? Er dette galskap?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får vurdere hvor viktig det er for deg å studere i Ålesund, kontra hvor viktig det er å bo i samme by som kjæresten.

Siden dere ikke har vært sammen så lenge, er det jo ikke alltid så greit å vite hvor det bærer. Men det kan være du har funnet en "utvalgt" (Riktignok tror jeg du lett klarer å få et like godt kjæresteforhold med en annen gutt, om du var nødt til det. Mange fisk i havet som man sier... På den annen side kan det være dumt å kaste bort det man har.)

Har du snakket mye med typen om dette? Og om forholdet? Er han villig til å flytte til Ålesund for å redde samlivet? Hvis ikke, hvorfor ikke? Å flytte til Stavanger for hans skyld er noe du må bestemme deg for selv, vanskelig for andre å fortelle hva som er "rett" eller "galt".

Ang. studier: Stavanger kan sikkert tilby mange av de samme linjene som Ålesund? Og det går selvfølgelig ann å prøve ett år der nede..?

Du har ikke nevnt noe om hva du eventuelt mister ved å flytte nedover, f.eks. vennekrets o.l.?

Lenke til kommentar

Prøv heller å få ham til å flytte til Trondheim, det er en mye bedre by å studere i. Når det er sagt, er UiS et relativt nytt universitet som ikke alle har fått øynene opp for, og det kan godt hende det er plass til deg selv om normal søknadsfrist forlengst er overskredet. Det er folk på jobb der hele sommeren, så det er bare å ringe.

Lenke til kommentar

Vel, jeg skal jo flytte by uansett, så vennekrets har jeg ikke uansett hvor jeg ender opp. Det er forsåvidt ikke noe jeg bekymrer meg så mye for heller, eneste er at det ofte er vanskelig å få en egen vennekrets når en flytter til et nytt sted hvor en har type.

Jeg har foreslått at han kan flytte til Trondheim, men han har kjøpt leilighet der nede, har jobb og studier, og er rimelig etablert ellers. Jeg har ingen ting å tape, ihvertfall ikke om det er muligheter for at jeg kan begynne å studere der nede i år, slik Isbilen foreslår. Desverre har de ikke det studiet jeg ønsker der nede (sosialantropologi) men de har sosionom, noe jeg også har vurdert.

Uff, skikkelig dårlig timing å få seg type fra et annet sted nå!

Lenke til kommentar

Du taper forsåvidt ingenting på å ta et studieår i Stavanger istedet. Da finner du ut om forholdet er noe som vil vare. Du kan alltids dra til Trondheim neste år. Da får du mere tid til å finne ut av hva du egentlig vil.

Lenke til kommentar
Vel, jeg skal jo flytte by uansett, så vennekrets har jeg ikke uansett hvor jeg ender opp.

9022657[/snapback]

Høres ut som du har bestemt deg allrede. Go for it. Tror du vil finne deg til rette uansett.

Lenke til kommentar

Jeg skulle også egentlig studere i tr.heim da jeg var student, men traff ei dame og droppet det. Angrer vettet av meg i dag! Hadde jeg vært lur så hadde jeg flyttet for evig og alltid ;-)

Men dersom du føler at dette kan ha noe for seg så kan du jo se om du finner på noe i Stavanger et år eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Har selv vært i en lignende situasjon. Jeg valgte skole, og det er glad for (ehm...?). Ble plutselig slutt med damen (sånn helt ut av ingenting gikk hun og pulte på en annen). Skolen gikk forresten også til helvete. Så jeg satt vel egentlig igjen med...ingenting.

Men det finnes både flere skoler og flere kjærester.

Det jeg prøver å si er...eeh...velg kjæresten. Kan være lurt å tjene litt penger før du begynner å studere også.

edit: tror egentlig ikke jeg hadde noe svar til deg...

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Hehe, passe bra forvirret svar det Arbakadarba :)

Du må nesten bare gjøre det du føler er rett i disse dager. Du kan ikke vite det før du har prøvd. Kan alltids tenke etterpå at du skulle valgt det andre, men det vet du jo ingenting om enda! På en eller annen måte løser det seg uansett om det skulle gå skeis.

Studier vil alltid være der, man kan få seg jobb, og det er nok av mannfolk å ta av. Så uansett hva du gjør vil det nok bare gi erfaring videre i et langt liv.

Lenke til kommentar

Velg kjæresten ja. Jobb 1 år, spar opp penger, sett av så mye som overhodet mulig. Så bruker du 1 år på å overtale typen din til å selge det han har og flytte ned sammen med deg. Så begynner du å studere til neste år, så har du i tillegg fått 1 helt år å psyke deg opp til studiet, hehe. Så drikker du vekk alle pengene du har spart opp.

Lenke til kommentar

Men tenk om alt går skeis og jeg ikke trives der nede? Jeg har ikke vært sammen med ham så lenge at det gjør noe, så å flytte ned dit er ganske drastisk. Selvfølgelig virker å flytte ned til ham som den beste ideen for tiden, men jeg er jo forelsket, tankegangen min er ikke så logisk for tiden.

Jeg skal ned og besøke ham til helgen, kanskje valget blir lettere da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JWlLR8

Høres ut som galskap for meg. Jeg mener dere bør bli bedre kjent før dere vurdere å flytte sammen. Eller at du vill flytte FOR ham. Du kan jo ta en "ferie" ned til Stavanger, å bo på et lit shabby hotel/vandrehjem. Er nok ikke så dyrt og det kan gi deg den tiden du trenger for å finne ut om han er noe du vill flytte for.

Lenke til kommentar

Å flytte sammen nå er ikke et alternativ for meg, selv om han har hintet til at det hadde gått bra for ham. Men nå når jeg skal ned dit ser jeg da ikke poenget med å bruke penger på et hotell..? Jeg vil da være med ham og sove hos ham, og det er jo tross alt helt gratis.

Lenke til kommentar

Men tenk om alt går skeis og jeg ikke trives der nede? Jeg har ikke vært sammen med ham så lenge at det gjør noe, så å flytte ned dit er ganske drastisk. Selvfølgelig virker å flytte ned til ham som den beste ideen for tiden, men jeg er jo forelsket, tankegangen min er ikke så logisk for tiden.

Jeg skal ned og besøke ham til helgen, kanskje valget blir lettere da.

9041697[/snapback]

Jeg flyttet til Stavanger da jeg var 21. Hadde aldri vært der før, hadde ikke kommet inn på skole, ikke sett leiligheten eller noe.

Ble værende i 4 år, stor trivdes. Du har ingenting å tape, Skilpadde. Hvis du skulle mistrives alt for mye, er det ikke verre enn å flytte hjem. Men for all del, ikke gi opp alt for fort. Det tar tid å etabalere seg ett nytt nettverk. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...