Gå til innhold

hjelp til å velge gaming skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe meg et nytt skjermkort, men jeg vet bare ikke hva som er det beste kjøpet for meg. Kommer til å bruke pcen til å spille de nyeste spillene som kommer fremover og har tenkt til å kjøpe et skjermkort som kan henge med i noen år :)

Systemet mitt består av:

Asus P5N-E SLI

Intel Core 2 Duo E6600

Corsair Twin2X 2Gb 6400 c4

Hiper 530W Psu

Men så vet jeg ikke hva slags skjermkort jeg skal ha.

har vurdert:

Asus 2900xt 512Mb

Msi 8800Gts oc 320Mb

Msi 8800Gts oc 640 Mb

(hadde tenkt til å kjøpe en av 8800 kortene. og etterhvert kjøpe et til og sette de i sli)

Andre forslag tas imot med takk :)

Men så er jeg heller ikke sikker på om psu'n er kraftig nok ?

Et dumt spørsmål til sist. man kan kjøre et Dx10 kort i win xp, eneste at det bare ikke vil ta ibruk dx10 men dx9 ?

Håper på hjelp og gode svar

- Data-smurf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg som nvidia fan (bildet <---) vill selvfølgelig gått for Nvidia, 320bm eller 640 mb. kommer litt ann på den skjermen du har nå, hvor mange tommer den har om den kan kjøre høy oppløsning osv.

Hvis du skal ser for deg at du skal ha en ny skjem i nærmeste fremtid eller har en bra skjerm med litt størrelse vill jeg godt for 640mb. versjonen.

Og ja, du kan kjøre d10x kort på windows xp ;)

Lenke til kommentar
personlig ville jeg gått for 8800gts 640mb det er mest ytelse, men pris/ytelse er vel 2900 kortet

kan ikke kjøre i dx10 i xp nei

9022388[/snapback]

Du skjønte vist ikke d10x spørsmålet hans ;)

9022420[/snapback]

underskudd på søvn i natt :cry:

anyways gå for 8800gts 640mb... jeg har et ati x850xt nå

hehe stor overgang etter å hatt nvidia 8800gtx^^

som nvidia fanen sier^^

Lenke til kommentar
ville heller tatt powercolor 2900 xt, kjøp det og en 650-750 w strømforsyning så blir pcen din bra, yter bedre en GTSn og kan overklokkes så jævlig.

9024092[/snapback]

njaa jeg ville stadig gått for nvidia 8800gts 640mb oc ^^:)

kan klokkes videre det å liksom og trenger ikke en vanndrevet kraftstasjon i pc-en^^

Lenke til kommentar
ville heller tatt powercolor 2900 xt, kjøp det og en 650-750 w strømforsyning så blir pcen din bra, yter bedre en GTSn og kan overklokkes så jævlig.

9024092[/snapback]

njaa jeg ville stadig gått for nvidia 8800gts 640mb oc ^^:)

kan klokkes videre det å liksom og trenger ikke en vanndrevet kraftstasjon i pc-en^^

9024347[/snapback]

mja, er vell ikke sikker på det, HD2900XT yter bedre enn GTS og kan klokkes fra stock 740 - 820@(2000) lett!

så jeg sier bare at HD2900XT er ikke sånn drittprodukt som dere tror, ASUS verisjonen er forjævlig sprek, aner ikke hva de gjorde med den! :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...