Luffe_ Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hei Har et problem med å koble til SQL Server 2005 fra pocket pc 2003. Jeg får følgende exception "SQLException: Specified SQL server not found". Dette skjer når jeg kjører emulatoren som følger med i Visual Studio 2005. Nederst kan dere se de to connectionstringene jeg har prøvd, begge to fungerer helt fint når jeg kjører de i tilsvarende windows forms program. Har prøvd å koble til både min lokale testserver og den som kjører på sentral server, samme feilmelding uansett. Er det noe som må aktiveres eller må det kjøres en annen type connection når man kjører mot SQL server via pda? Kan til slutt sies at jeg prøvd visual studio sin grafiske tutorial for å koble til mot database og fikk samme feilmelding der. Connectionstrings: string strConn = "server=xxxx;database=KES_Test;trusted_connection=true"; string strConn = server=xxxx;UserID=pda;password=pda;database= KES_Test;Persist Security Info=False"; Lenke til kommentar
Luffe_ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Vel da var problemet løst, grunnen var at TCP/IP ikke var enable i SQL SERVEREN og da gikk det litt skeis. Hvis noen skulle komme opp i samme problem kan de lese denne - > http://netcf2.blogspot.com/2005/12/accessi...press-from.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå