superdigg Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Har nettopp installert SuSE 8.1 og alt funker stort sett som det skal sett bort ifra at jeg ikke klarer å boote windows fra Grub. Jeg har SuSE installert på disk 1 på vanlig IDE kanal mens Windows er installert på RAID kontrolleren på hovedkortet (RAID 0). Har ikke noe problem med å lese fra partisjonene på RAID volumet. Det jeg vil boote er da /dev/ataraid/d0p1 som tilsvarer C i windows (NTFS forresten). Noen med peil som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Seriøst ingen som vet? Hmm. Holder på å bli gal av dette. En mulighet jeg ser for meg er å lage en bitteliten FAT16 partisjon på den disken jeg installerte Linux og flytte ntldr osv dit. Noen som vet hvordan jeg kan sette opp dette eventuelt? Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 dette er et helt vill gjetting men, kanskje det funker. Jeg har windows på IDE1 slave og linux på IDE1 master. Dette er min del grub configen: title Windows map (hd0) (hd1) map (hd1) (hd0) rootnoverify (hd1,0) chainloader +1 makeactive Dette er et forslag for deg. Kanskje det funker, kanskje ikke. Kom gjerne med tilbakemelding. title Windows map (hd0) (hd4) map (hd4) (hd0) rootnoverify (hd4,0) chainloader +1 makeactive edit: oops. litt trykkleif. ikke i kode greia, så egentlig ikke så viktig! Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Først: Tusen takk Lord Error! Når jeg leste posten din tenkte jeg Å NEI ikke si det er sant. Jeg hadde nemlig: rootnoverify (hd0,0) ellers alt det samme. Var nemlig sikker på at etter map så måtte jeg ta hensyn til det også (disk 1 -> disk 2 og omvendt) Skjønte jo at det var der det lå. Utrolig hvor blind man kan se seg på sånne ting. Vel alt funker nå! Nok en gang takk til deg Lord Error! Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 hehe.. ikke no problem. Fint at jeg kunne være til hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå