finfyr Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Til dere andre som bruker ACDSee til bilderedigering og for å se bilder. Selv bruker jeg progammet til å "tagge" mine bilder i databasen. På den måten kan jeg trykke f.eks Thailand, så kommer alle bilder fra Thailand fram. Spent på hva som skjer den dagen jeg skal formatere, og må lagge inn en backup av databasen. Noen med erfaringer fra slikt noe? Del gjerne deres tips og erfaringer med programmet i denne tråden. Kjør debatt! Lenke til kommentar
perottol Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Har hørt at pro-versionen tagger direkte i exif ... ? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Har det kommet til 9 nå? Jaså, og her sitter jeg med 5 ennå Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Noen som vet om EXIF blir endret ? Jeg kjeda meg litt i ferien og merket alle mine bilder med pro versjonen for å få oversikt og det fungerer glimrende. De bildene / folderene jeg har merket er en kopi av "master" data på separat maskin. Bør jeg nå overskrive "master" data mht. bilder og dermed få med meg EXIF data mht. katalogisering ? Fint om noen vet noe om dette, da det tok meg j..ig mye tid å sette bilder i et system... /L Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 La inn 'rating' og 'category' på et bilde, men ser ikke spor av det i andre applikasjoner. Kikket deretter i detaljvisningen, på hvilke felter som finnes "her og der", og "rating" ligger definitivt i ACDSee-basen. Fant ikke tilsvarende felt for kategoriene før jeg gikk lei av å lete, men regner med at også det blir lagt i basen i versjon 9. Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 For å oppklare dette; acdsee endrer ingen metadata, all info ligger i databasen. Test gjerne selv ved å tagge et bilde, rename det i explorer, kopiere inn et annet bilde med samme dimensjoner til samme katalog, og gi det navnet til det opprinnelige bildet, og så sjekke taggene i acdsee Versjonen jeg har testet i er (fra aboutmenyen) ACDSee 9 Photo Manager Version 9.0 (Build 108), dersom det skulle være noen forskjell For å svare trådstarter; sikkerhetskopiering og/eller eksport av databasen er fort gjort, under databasemenyen har du både Backup og Export. Har nylig flyttet databasen på ca 11k bilder fra en maskin til en annen via Export, og det hele var ferdig og vellykket på et par minutter inkludert flytting av db-filene. Selve bildene hadde jeg kopiert på forhånd, det tok selvfølgelig noe lenger tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå