Gå til innhold

Alle diskene mine står som delte ressurser!

Anbefalte innlegg

Er det meningen da? Om jeg høyreklikker på en disk og forflytter med til fanekortet for "deling" står disken som en delt ressurs. Har lest litt om NetBIOS hacking, og at delte harddisker kan utnyttes.

De har blitt slik av seg selv... Er det noen ulemper (annet enn for crackere) å fjerne delingen?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra "Microsoft Management Console - Spesielle delte ressurser" på Win XP

stasjonsbokstav$

En delt ressurs som lar administratorer koble seg til rotmappen på en stasjon. Rotmappene vises i Delt mappe-kolonnen i mappen Delte ressurser som A$, B$, C$, D$, og så videre. Du kan for eksempel få tilgang til stasjon D ved å klikke D$.

Windows XP (iallefall pro) deler automatisk alle rotstasjonene slik at brukere på maskina med administratorkonto kan få tilgang ved å koble seg til f.eks 192.168.0.1/D$ og taste inn sitt brukernavn og passord. Er de derimot delt uten $ og begrensninger på hvem som kan koble seg til, ville jeg slettet dem ASAP.

Mapper som er delt som delenavn$, er skjult og dukker ikke opp på andre maskiner, du må vite at de finnes.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Om jeg da hadde hatt (som mange har) en administratorkonto uten passord, kunne de bare skrevet inn IP adressen og bruknavnet for så å ha full tilgang til maskinen da? De var delt med $ ja. Uansett skal det jo ikke så mye til for en hacker å prøve seg med "C" og et tomt passord.

Takk for hjelpen, jeg har skrudd av delingen av alle diskene. Ser ikke at jeg kan ha behov for å koble meg til maskinen min fra en annen pc på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...