Gå til innhold

Eurobonus og poenger.

sdf123

Anbefalte innlegg

Har Eurobonus hos SAS, har 21500poeng som er spart opp fra aug2002 til apr2003. Men har kun basickort, har jeg "krav" på sølvkort? Ser at det står at man skal ha 20000poeng for å få det.

Samboeren min har også kort, er det mulig å få 1 konto til oss begge, altså 1 konto med 2 kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var vel kravene for å få sølvkort høyere i 2002 enn de er i dag. Tror du måtte ha 35.000 poeng for å få EBS den gang. I dag er vel kravet såpass lavt fordi nordmenn bla. ikke får bonuspoeng på innlandsruter.

SAS sender forresten ut nye kort automatisk dersom du kvalifiserer til sølv eller gullkort.

Edit: Så vidt jeg husker har vel bonuspoengene til SAS en varighet på 5 år, så du burde vel straks bruke de på noe fornuftig før de forsvinner for godt.

Endret av Xtend
Lenke til kommentar
Har Eurobonus hos SAS, har 21500poeng som er spart opp fra aug2002 til apr2003. Men har kun basickort, har jeg "krav" på sølvkort? Ser at det står at man skal ha 20000poeng for å få det.

9022138[/snapback]

Nei. For å få et sølv- eller gullkort må du ha opptjent grunnpoengene (NB! Forskjell mellom grunn- og ekstrapoeng!) innenfor din kvalifiseringsperiode. Denne er på 12 mnd og starter fra den mnd du ble medlem i EuroBonus (eks hver 1. Juni).

Samboeren min har også kort, er det mulig å få 1 konto til oss begge, altså 1 konto med 2 kort?

9022138[/snapback]

Nei.

Lenke til kommentar

Merk også at med SAS kortet så er det kun flyturer som teller i "Grunnpoeng" som de bruker for å kvalifisere deg til sølvmedlem.

Får du poeng for leie av bil, og opphold på hoteller så pleier dette å telle som "Ekstrapoeng" og teller ikke på en eventel oppgradering til Sølv.

Jeg fikk minne EuroBonus kort (har Gull nå) rundt 14 dager etter at jeg var over grensen.

Kravene i Norge er:

Sølv: 20.000

Gull: 45.000

Når du først er Sølv-medlem er det lettere å tjene opp Grunnpoeng, da men får en ekstra prosentdel på poengene. Vet ikke hvor mye det er for sølv-medlemmer, men jeg får iallefall som gull-medlem 25% ekstra Grunnpoeng.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Men han sa det var 4år det tok før poengene forsvant, og da burde dem jo har forsvunnet april 2007. Men jeg sjekket i juni mnd og da hadde jeg fortsatt alle poengene. Er ikke det litt snålt? Noen som vet om det står 5 år noen plasser?

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Det er ikke snålt. Du mister poengene etter 5 år, derfor kan man mao. si at poengene utløper 4 perioder etter kvalifiseringsperioden der du oppnådde poengene.

Hos meg står det f.eks.:

Expiry of points
Year earned  Expiry date  Points
2007         31 Dec 2011  67 360

Min kvalifiseringsperiode er fra 1. januar tom. 31. desember hvert år, hittil i år har jeg altså opptjent 67.360 poeng som da forsvinner fra min konto 31. desember 2011 (slutten på kvalifiseringsperioden min det året).

For mer info se her: http://www.flysas.com/en/Generic/Help_Contact/FAQ/Eurobonus/

Håper dette var oppklarende. :)

Lenke til kommentar

Hehe, da vet jeg hva jeg skal sjekke juli 2011=)

Men er jo sleipt at dem tar poengene mine, hadde jo håpt om å spare om til et sølvkort jeg. Som å komme i banken, -Sorry mate, du har ikke brukt rentene på inntekten din, så dem går til Julebonuse på gutta her=)

Lenke til kommentar

Du kan ikke "spare til et sølvkort". For å oppnå sølv- eller gullkort må opptjene den nødvendige poengsummen innenfor din kvalifiseringsperiode, som er fra den mnd du ble medlem og 12 mnd fremover. Du kan således ha spart opp nok poeng til å fly til New York gratis, men likevel ikke være sølv engang. :)

Lenke til kommentar

Ja, det er viktig å være klar over at det er grunnpoeng som man må ha for å få oppgradering.

Grunnpoeng tjener man bare ved å fly med SAS eller de andre Star Alliance partnerene samt overnatte på Radisson SAS hoteller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...