j_groendal Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Hei! Når jeg skal kjøre spillet "Quake 3 Arena" så får jeg en feilmelding: Q3 1.11 win-x86 Nov 24 1999 ----- FS_Startup ----- Current search path: C:ProgramfilerQuake lllbaseq3pak1.pk3 (7 files) C:ProgramfilerQuake lllbaseq3PAK0.PK3 (3543 files) C:ProgramfilerQuake lll/baseq3 ---------------------- execing default.cfg execing q3config.cfg couldn't exec autoexec.cfg ...detecting CPU, found Intel Pentium III ------- Input Initialization ------- Initializing DirectInput... Couldn't set DI coop level Falling back to Win32 mouse support... Joystick is not active. ------------------------------------ ----- Client Initialization ----- ----- Initializing Renderer ---- ------------------------------- ----- Client Initialization Complete ----- --- Common Initialization Complete --- Winsock Initialized Opening IP socket: localhost:27960 Hostname: powerline IP: 193.217.176.242 Working directory: C:ProgramfilerQuake lll ----- R_Init ----- Initializing OpenGL subsystem ...initializing QGL ...calling LoadLibrary( 'C:WINDOWSSYSTEMopengl32.dll' ): succeeded ...setting mode 3: 640 480 W ...registered window class ...created window@3,22 (646x505) Initializing OpenGL driver ...getting DC: succeeded ...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 8 ) ...23 PFDs found ...GLW_ChoosePFD failed ...GLW_ChoosePFD( 16, 24, 0 ) ...23 PFDs found ...GLW_ChoosePFD failed ...failed to find an appropriate PIXELFORMAT ...WARNING: could not set the given mode (3) ...setting mode 3: 640 480 FS ...using colorsbits of 16 ...calling CDS: ok ...created window@0,0 (640x480) Initializing OpenGL driver ...getting DC: succeeded ...GLW_ChoosePFD( 16, 24, 8 ) ...23 PFDs found ...GLW_ChoosePFD failed ...GLW_ChoosePFD( 16, 24, 0 ) ...23 PFDs found ...GLW_ChoosePFD failed ...failed to find an appropriate PIXELFORMAT ...restoring display settings ...WARNING: could not set the given mode (3) ...shutting down QGL ...unloading OpenGL DLL ...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver ...initializing QGL ...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available ...shutting down QGL ----- CL_Shutdown ----- RE_Shutdown( 1 ) ----------------------- GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem Hva er dette? og hvordan får jeg det til og funke? jeg skjønner at det er noe med 3dfx, men det burde funke.. har et "ATI 3d Rage Pro (atir3)" 3D kort... hva er OpenGL? Takk på forhånd... Hilsen en "lurer" på pc... Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 jeg hadde samme problemet med mitt voodoo og XP. last ned de nyeste opengl driverene. Lenke til kommentar
j_groendal Skrevet 30. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2001 Hvor finner jeg de nyeste Open Gl driverne da?? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Prøv å legg inn de nyeste driverne fra http://atitech.ca/ . Dette kortet vil alikevel gi elendig ytelse i Quake III siden det er over 4 år siden brikka (ATI Rage Pro) kom på markedet. Tro meg, jeg har prøvd. Husk at du kun kan kjøre med 16bit farge i spillet, OpenGL driverne til det kortet støtter ikke mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå