ToTTy Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Da jeg skulle legge meg i går, lot jeg dataen stå på for å få lasta ned noen demoer +++. Dette gjør jeg ofte, så tenkte ikke noe mer over det. Da jeg våknet i dag morres, var PCen skrudd av. Da jeg tok i strømmen (trenger ikke trykke på "på" knappen engang), fikk jeg Ingen signaler og et orange lys istedet for grønnt på "på" knappen. Dataens "tenkelys" lyste også hele tiden. Selv om jeg holdt inne "på" knappen lenge, så skrudde den seg ikke av, og jeg måtte ta ut og inn strømmkabelen for å få den av. Alle viftene går osv. Jeg har prøvd å skru den av og på mange ganger, men samme problem gjentar seg hele tiden. Jeg har slettet CMOS minnet ved å ta ut batteriet og flytte på Jumperen som jeg fikk hjelp til på et annet forum (ITpro, men de klarte ikke hjelpe meg). Jeg har også prøvd å ta ut både Skjermkort og RAMene, men da jeg gjør dette, er dataen helt lik og piper ikke (som den skal?) Håper dere kan hjelpe Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 kan hovedkortet ligge borti noe? Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 helt sikkert, jeg er ikke flink med å jobbe inni dataer osv. så jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 hva slags pc er det? komponenter... den booter vanlig til windows? Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Datamaskin Spesifiksjoner inni "spoileren": Produktbeskrivelse: Acer Aspire RC950 - P4 550 3.4 GHz Type: Personlig datamaskin Produktformfaktor: Minitårn Dimensjoner (BxDxH): 20.4 cm x 42.7 cm x 40.2 cm Lokalisering: Norge Prosessor: 1 x Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Prosessorhovedfunksjoner: Hyper-Threading Technology Cache-minne: 1 MB L2 Cache Cache pr. prosessor: 1 MB RAM: 1 GB (installert) / 4 GB (maks.) - DDR SDRAM - 400 MHz - PC3200 Diskkontroller: Serial ATA ( Serial ATA-150 ) Diskettstasjon: 3,5" 1,44 MB diskett Harddisk: 2 x 250 GB - standard - Serial ATA-150 Optisk lagring: DVD±RW / DVD-RAM Optisk lagring (2.): DVD-ROM Kortleser: 7 i 1 Skjerm: Ingen. Grafikk-kontroller: PCI Express x16 - ATI RADEON X600 PRO - 256 MB Videoinngang: TV-kanalvelger Lydutgang: Lydkort Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet OS Medfølger: Microsoft Windows XP Home Edition Fabrikantgaranti: 1 års garanti Utvidetspesifikasjon Generelt Produktformfaktor: Minitårn Bredde: 20.4 cm Dybde: 42.7 cm Høyde: 40.2 cm Type: Personlig datamaskin Lokalisering: Norge Prosessor Type: Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Installert antall: 1 Maks. antall som støttes: 1 Databusshastighet: 800 MHz Prosessorhovedfunksjoner: Hyper-Threading Technology RAM Produktformfaktor: DIMM 184-pin Teknologi: DDR SDRAM Installert størrelse: 1 GB / 4 GB (maks.) Minnespesifikasjonkrav: PC3200 Minnehastighet: 400 MHz Lager Harddisk: 2 x 250 GB - standard - Serial ATA-150 - 7200 opm Diskettstasjon: 3,5" 1,44 MB diskett Nettverkstilknytning Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - integrert Datakjedeprotokoll: Ethernet, Fast Ethernet Diverse Inn-enhet: Mus, tastatur - trådløs Tilleggsutstyr inkludert: Remote control Strømforsyning Enhetstype: Strømforsyning Fabrikantgaranti Service og støtte: 1 års garanti Service- og støttedetaljer: Begrenset garanti - 1 år Diskkontroller Type: 1 x Serial ATA - integrert Kontroller grensesnittype: Serial ATA-150 Skjerm Skjermtype: Ingen. Videoinngang Type: TV-kanalvelger Cache-minne Type: L2 Cache Installert Størrelse: 1 MB Cache pr. prosessor: 1 MB Lydutgang Tilpassede standarder: AC '97 Type: Lydkort - integrert Høyttaler(e): 2 x høyre / venstre kanal 1 x subwoofer Optisk lagring Type: DVD±RW / DVD-RAM - IDE Diskkontroller (2.) Type: 1 x IDE - integrert Kontroller grensesnittype: ATA-100 Operativsystem / Programvare OS Medfølger: Microsoft Windows XP Home Edition Programvare: Drivers & Utilities, Norton AntiVirus, Microsoft Works, Cyberlink PowerDVD , Adobe Acrobat Reader 5.1, NTI CD-Maker 6 Gold Lydinngang Type: FM tuner Optisk lagring (2.) Type: DVD-ROM Grafikk-kontroller Type: PCI Express x16 - plugginnkort Videominne: DDR SDRAM Installert Størrelse: 256 MB Grafisk prosessor / leverandør: ATI RADEON X600 PRO Digital videostandard: Digital Visual Interface (DVI) Ekspansjon / Tilkoplinger Grensesnitt: 1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) 1 x skjerm/video - DVI-Analog/Digital - 29-pin kombinert DVI 1 x skjerm/video - TV-utgang 1 x hodetelefoner - utgang - stereo minijack 3,5 mm 1 x mikrofon - inngang - minijack 3,5 mm 1 x lyd - line-out - stereo minijack 3,5 mm 1 x lyd - line-In - stereo minijack 3,5 mm 4 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A 1 x IEEE 1394 (FireWire) - 4 pin FireWire 1 x IEEE 1394 (FireWire) - 6 pin FireWire 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 1 x seriell - RS-232 - 9-pin D-Sub (DB-9) 1 x parallell - IEEE 1284 (EPP/ECP) - 25-pin D-Sub (DB-25) 1 x tastatur - generell - 6-pin mini-DIN (PS/2-stil) 1 x mus - generell - 6-pin mini-DIN (PS/2-stil) 1 x TV-antenne - inngang 2 x lyd - SPDIF-utgang 1 x radio - FM-inngang Totalt antall (frie) ekspansjonsspor: 1 ( 0 ) x prosessor - LGA775 Socket Minne - DIMM 184-pin 1 ( 1 ) x CompactFlash-kort - type I/II 1 ( 1 ) x SmartMedia-kort 1 ( 1 ) x SD-minnekort 1 ( 1 ) x Memory Stick PRO 1 ( 1 ) x xD-Picture Card 1 ( 0 ) x PCI Express x16 2 ( 2 ) x PCI 2 ( 1 ) x PCI Express x1 Totalt antall (frie) ekspansjonsbrønner: Tilgang fra forsiden - 5.25" x 1/2H Tilgang fra forsiden - 3.5" x 1/3H Intern - 3.5" x 1/3H Kortleser Type: 7 i 1-kortleser Støttede flash-minnekort: CompactFlash-korttype I, CompactFlash-korttype II, Memory Stick PRO, MultiMediaCard, SD Memory Card, SmartMedia Card, xD-bildekort Dette er forsåvidt ATI versjonen. Jeg har Nvidia Geforce 6600 som grafikkort istedet Poenget er at dataen ikke starter opp i det hele tatt. med en gang den blir slått på er den helt samme som når jeg skrudde den av. Endret 13. august 2007 av ToTTy Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 det finnes ikke noen måte å Restarte hovedkortet på? (CMOS har jeg restarta alerede, er det hovedkortet? :O ) Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 det finnes ikke noen måte å Restarte hovedkortet på? (CMOS har jeg restarta alerede, er det hovedkortet? :O ) 9029407[/snapback] heh... for å være sikker ta ut batteriet av hovedkort:) Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 det finnes ikke noen måte å Restarte hovedkortet på? (CMOS har jeg restarta alerede, er det hovedkortet? :O ) 9029407[/snapback] heh... for å være sikker ta ut batteriet av hovedkort:) 9034314[/snapback] jeg har jo restartet CMOS, og da tok jeg ut batteriet. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 hmm sjekk om strømkabelen fra strømforsjyninga sitter skikkelig Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Har du koblet til en liten høyttaler på PC-speaker-koblingen på hovedkortet? Hvis ja: Piper den noen signaler når du prøver å skru på maskinen? Mine hovedmistenkte er prosessoren eller minnebrikkene. Hvis du ikke er erfaren med dette så ville jeg enten få tak i noen som kan det eller sende maskinen inn for reparasjon. Minne kan du ta ut av sporene og sette tilbake selv, men ta forhåndsregler mot statisk elektrisitet. Prosessoren kan også tas ut og settes tilbake, men det innebærer at du demonterer kjøleribben og trenger et nytt lag med kjølepasta når du monterer den tilbake. Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Har du koblet til en liten høyttaler på PC-speaker-koblingen på hovedkortet? Hvis ja: Piper den noen signaler når du prøver å skru på maskinen? Mine hovedmistenkte er prosessoren eller minnebrikkene. Hvis du ikke er erfaren med dette så ville jeg enten få tak i noen som kan det eller sende maskinen inn for reparasjon. Minne kan du ta ut av sporene og sette tilbake selv, men ta forhåndsregler mot statisk elektrisitet. Prosessoren kan også tas ut og settes tilbake, men det innebærer at du demonterer kjøleribben og trenger et nytt lag med kjølepasta når du monterer den tilbake. 9081416[/snapback] jeg vet ikke om jeg har en høyttaler der, men vanligvis piper dataen når jeg starter den opp. Nå, når den ikke virker piper det ingenting. Snodig nok virket ikke CD-romen som jeg hadde et spill inni da jeg tok den på, mens den andre CDromen virket helt fint. Da jeg koblet ut CD-romen som ikke virket, sluttet "tenke-lyset" å lyse da jeg skrudde dataen på, utenom dette var ingenting forandret. Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 nei nå gidder jeg ikke mer, jeg kjøper meg en ny! Lenke til kommentar
SiBC Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hvis du liker pc'n du har nå og ikke er kyndig til å feilsøke selv så kan du jo ta den til et pc-"verksted" som kan feilsøke den for deg. Hvis de finner feilen og/eller løser problemet så er det som regel billigere enn å kjøpe en ny pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå