DevianX Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 hallo folkens. For noen dager sider, hadde en venn av meg problemer for å dele sin intenett forbindelse mellom hans XP og andre pc'er som kjørte Windows 2000, Windows 98, Windows 95 osv.... Uansett, du kjører PPPoe på windows XP og deler oppkoblingen. Kjører denne ip'en på server pc'en: 192.168.0.1 og på den andre nettverkskortet kjører på adsl modemet!. Config på F.eks Windows 98! IP: 192.168.0.4 ( kan endres til noe annet ) netmask: 255.255.255.0 gateway: 192.168.0.1 DNS: 192.168.0.1 Dette er alt, og da burde du komme innpå internett umiddelbart. Du slipper også å bruke wizard! Men du må først ha kontakt mellom pc'ene! Håper dette hjelper mange! Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg ser at forsatt mange sliter med oppkobling på nett med Telenor. Hvorfor ikke følge denne guiden? Funker fett med alle pc'er og os! Jeg garanterer, så lenge det ikke er noe tull med pc'en da. Lenke til kommentar
BASF Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 den beste måten er jo å instalere en firewall som deler internett, da kan man jo sette så mange pc'er man vil bak på Telenor ADSL abonementet. Du trenger : 1. En gammel 486/DX2 66 500mb harddisk eller høyere med to netverks-kort. 2. Instalerer du Smothwall.org (det er så enkelt at tilogmed mor kan gjøre det 99% av tilfeldene under opsettet er [ENTER] og det er vel ikke mer en 10 spm. eller noe slikt. Den har også norsk brukermanual som kan lastesned på PDF. og har eget opsett for telenor ADSL. 3. skaffe deg en hubb eller switch fåes på komplett for 300,- og oppover men for å bare dele internett så holder det med 10megabit hub og så mange porter som det er pc'er. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 øm, i xp må du høyreklikke på internettilkoblingen og velge dele denne med andre maskiner... ellers kan det være lurt å sette fast ip på nettverkskortet mot modemed 10.0.0.1 tror jeg funker bra Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 den beste måten er jo å instalere en firewall som deler internett, da kan man jo sette så mange pc'er man vil bak på Telenor ADSL abonementet. Du trenger : 1. En gammel 486/DX2 66 500mb harddisk eller høyere med to netverks-kort. Vil _ikke_ anbefale så skral maskin, dette innebefatter stort sett reine ISA maskiner og ISA er ikke så enkelt og ha med og gjøre for nybegynnere. P75+ og to billige eller gamle PCI-kort er en mye mer lettvint måte og komme i mål på. Skal man ha ISA er jo 3com 509 absolutt og anbefale. Lenke til kommentar
BASF Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 jeg sa ikke anbefaling jeg sa minimums krav men det er den beste løsningen for da får man sikkret nettverket Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 jeg sa ikke anbefaling jeg sa minimums krav men det er den beste løsningen for da får man sikkret nettverket Nei, men det var det at det var så lett og innstallere og deretter nevne gamle 486-vrak som jeg ikke syntes passet sammen Lenke til kommentar
BASF Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 yepp du har jo rett i det at PNP er enklere å få satopp slik at du bruker PCI ikke ISA for på ISA må du manuelt konfigurere nettverkskortene slik at de har forskellig adresse sån at de ikke krasjer mot hverandre Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 yepp du har jo rett i det at PNP er enklere å få satopp slik at du bruker PCI ikke ISA for på ISA må du manuelt konfigurere nettverkskortene slik at de har forskellig adresse sån at de ikke krasjer mot hverandre Yepp, det er jo ikke noe stort problem men totalt uoverkommelig for ganske mange som ikke har peiling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå