Jakoozie Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Hei. Jeg har nylig fått meg et surround-lyd sett til PC'en min. Problemet er at jeg ikke helt hva som skal i hvilken inngang på baksiden, og hvordan jeg virkelig får surround. Settet mitt er 5.1 tror jeg. Jeg har to rear-høyttalere, 2 side, en center og en subwoofer da. Merket er logitech (vet ikke helt hvilken, fordi jeg kjøpte det "brukt" av faren min og han har kastet esken med alle eventuelle manualer etc) Jeg har prøvd meg fram og får lyd, men tviler på det er surround. Hva skal inn i hva, og må jeg ha noen drivere?'' (Dataen min bruker et "program" for å gjenkjenne lyd-emheter, AudioESP heter det.) Har også en xbox 360 koblet til PC'en og får lyd ut av PC-høytalerne fra konsollen. Vil også ha surround når jeg spiller xbox, hvis det er mulig. Endret 7. juli 2007 av Jakoozie Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 hvilket lydkort har du? btw: alle manualer finnes også på nett^^ Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 hvilket lydkort har du? btw: alle manualer finnes også på nett^^ 9021778[/snapback] De finnes nok på nett, men når jeg ikke vet hvilken modell jeg har hjelper det lite Jeg har lydkortet som er innebygd i Asus P5B hovedkortet. Det skal støtte opp til 7:1 surround. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) hvilket lydkort har du? btw: alle manualer finnes også på nett^^ 9021778[/snapback] De finnes nok på nett, men når jeg ikke vet hvilken modell jeg har hjelper det lite Jeg har lydkortet som er innebygd i Asus P5B hovedkortet. Det skal støtte opp til 7:1 surround. 9021927[/snapback] søk på google logitech 5,1 surround (bildesøk) så poster du det du gjenkjenner. så klarer sikkert noen å gjenkjenne det edit: www.prisguide.no så blar du deg gjennom der Endret 7. juli 2007 av rulator Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 hvilket lydkort har du? btw: alle manualer finnes også på nett^^ 9021778[/snapback] De finnes nok på nett, men når jeg ikke vet hvilken modell jeg har hjelper det lite Jeg har lydkortet som er innebygd i Asus P5B hovedkortet. Det skal støtte opp til 7:1 surround. 9021927[/snapback] søk på google logitech 5,1 surround (bildesøk) så poster du det du gjenkjenner. så klarer sikkert noen å gjenkjenne det edit: www.prisguide.no så blar du deg gjennom der 9021941[/snapback] Fant ikke noe særlig på bildesøk, men gikk innpå logitech sine egne sider Så det ser ut som modellen min er x-530. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 hvilket lydkort har du? btw: alle manualer finnes også på nett^^ 9021778[/snapback] De finnes nok på nett, men når jeg ikke vet hvilken modell jeg har hjelper det lite Jeg har lydkortet som er innebygd i Asus P5B hovedkortet. Det skal støtte opp til 7:1 surround. 9021927[/snapback] søk på google logitech 5,1 surround (bildesøk) så poster du det du gjenkjenner. så klarer sikkert noen å gjenkjenne det edit: www.prisguide.no så blar du deg gjennom der 9021941[/snapback] Fant ikke noe særlig på bildesøk, men gikk innpå logitech sine egne sider Så det ser ut som modellen min er x-530. 9022044[/snapback] da ligger vel manualen der for kobling Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Du setter bare i pluggene så fargene stemmer overens. Også stiller du bare inn på 5.1 i lydkort innstillingene. Endret 7. juli 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Okei folkens, jeg trenger litt hjelp. Jeg fikk til surround lyd på PC'en. Det kommer lyd ut av alle høyttalerene jaffal. Men, jeg får ikke lyd ut fra xboxen. Jeg har en VGA-kabel i xboxen, fordi jeg spiller på dataskjermen min. Før har jeg hatt lyd (fra xbox) gjennom PC'en og ut den vanlige "cd-spilleren" min. Jeg koblet xboxen til PC'en med den medfølgende "saken" (jeg setter en rød og en hvit lydkabel fra xboxen inn i "saken" og den andre enden er en vanlig jack jeg kan sette i PC'en). Jeg satt den i "line-in" kanalen tror jeg. Men så fikk jeg surround settet. Jeg koblet til alle høyttalerene til PC'en, unntatt rear( de bakre) høytalerene. Så jeg hadde teknisk sett ikke surround. Da fikk jeg god lyd fra både xbox og PC. Men så, når jeg plugget til rear-surround-høyttalerne også, fikk jeg surroundlyd på PC'en. Det kommer lyd ut av alle høyttalerene jaffal. Men, jeg får ikke lyd ut fra xboxen. Det kan være 2 grunner til dette som jeg kan se: 1. Jeg klarte å bøye "saken" litt. Jeg bøyde den forsiktig tilbake, men vet ikke om det hjalp... (altså den jacken som gir lyd fra xboxen) 2. Det er umulig å få surround lyd fra xboxen til PC'en, når det bare er to "kanaler" som går fra xboxen? (rød og hvit) Så, kan noen forklare meg hvordan jeg kan få surround lyd til både PC og xboxen, gjennom samme sett? Har ingenting imot å kjøpe et par ekstra kabler. På forhånd takk! Endret 7. juli 2007 av Jakoozie Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Okei folkens, jeg trenger litt hjelp.Jeg fikk til surround lyd på PC'en. Det kommer lyd ut av alle høyttalerene jaffal. Men, jeg får ikke lyd ut fra xboxen. Jeg har en VGA-kabel i xboxen, fordi jeg spiller på dataskjermen min. Før har jeg hatt lyd (fra xbox) gjennom PC'en og ut den vanlige "cd-spilleren" min. Jeg koblet xboxen til PC'en med den medfølgende "saken" (jeg setter en rød og en hvit lydkabel fra xboxen inn i "saken" og den andre enden er en vanlig jack jeg kan sette i PC'en). Jeg satt den i "line-in" kanalen tror jeg. Men så fikk jeg surround settet. Jeg koblet til alle høyttalerene til PC'en, unntatt rear( de bakre) høytalerene. Så jeg hadde teknisk sett ikke surround. Da fikk jeg god lyd fra både xbox og PC. Men så, når jeg plugget til rear-surround-høyttalerne også, fikk jeg surroundlyd på PC'en. Det kommer lyd ut av alle høyttalerene jaffal. Men, jeg får ikke lyd ut fra xboxen. Det kan være 2 grunner til dette som jeg kan se: 1. Jeg klarte å bøye "saken" litt. Jeg bøyde den forsiktig tilbake, men vet ikke om det hjalp... (altså den jacken som gir lyd fra xboxen) 2. Det er umulig å få surround lyd fra xboxen til PC'en, når det bare er to "kanaler" som går fra xboxen? (rød og hvit) Så, kan noen forklare meg hvordan jeg kan få surround lyd til både PC og xboxen, gjennom samme sett? Har ingenting imot å kjøpe et par ekstra kabler. På forhånd takk! 9023924[/snapback] Ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Okei folkens, jeg trenger litt hjelp.Jeg fikk til surround lyd på PC'en. Det kommer lyd ut av alle høyttalerene jaffal. Men, jeg får ikke lyd ut fra xboxen. Jeg har en VGA-kabel i xboxen, fordi jeg spiller på dataskjermen min. Før har jeg hatt lyd (fra xbox) gjennom PC'en og ut den vanlige "cd-spilleren" min. Jeg koblet xboxen til PC'en med den medfølgende "saken" (jeg setter en rød og en hvit lydkabel fra xboxen inn i "saken" og den andre enden er en vanlig jack jeg kan sette i PC'en). Jeg satt den i "line-in" kanalen tror jeg. Men så fikk jeg surround settet. Jeg koblet til alle høyttalerene til PC'en, unntatt rear( de bakre) høytalerene. Så jeg hadde teknisk sett ikke surround. Da fikk jeg god lyd fra både xbox og PC. Men så, når jeg plugget til rear-surround-høyttalerne også, fikk jeg surroundlyd på PC'en. Det kommer lyd ut av alle høyttalerene jaffal. Men, jeg får ikke lyd ut fra xboxen. Det kan være 2 grunner til dette som jeg kan se: 1. Jeg klarte å bøye "saken" litt. Jeg bøyde den forsiktig tilbake, men vet ikke om det hjalp... (altså den jacken som gir lyd fra xboxen) 2. Det er umulig å få surround lyd fra xboxen til PC'en, når det bare er to "kanaler" som går fra xboxen? (rød og hvit) Så, kan noen forklare meg hvordan jeg kan få surround lyd til både PC og xboxen, gjennom samme sett? Har ingenting imot å kjøpe et par ekstra kabler. På forhånd takk! 9023924[/snapback] Ingen som har noen forslag? 9026701[/snapback] Bump Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Du må bruke den optiske utgangen for å få surround ut av Xbox 360, du får selvsagt ikke 6-kanals lyd ut av de røde og hvite RCA tilkoblingene, siden disse kun gir stereo. Forstår forøvrig ikke hvorfor du skal koble en konsoll til datamaskinen eller hva nå enn du holder på med - forklaringene dine blir veldig fort rotete og jeg synes det er forferdelig vanskelig å følge med på hva du har gjort og vil gjøre. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Du må bruke den optiske utgangen for å få surround ut av Xbox 360, du får selvsagt ikke 6-kanals lyd ut av de røde og hvite RCA tilkoblingene, siden disse kun gir stereo. Forstår forøvrig ikke hvorfor du skal koble en konsoll til datamaskinen eller hva nå enn du holder på med - forklaringene dine blir veldig fort rotete og jeg synes det er forferdelig vanskelig å følge med på hva du har gjort og vil gjøre. 9028369[/snapback] Okei, hvordan ser den optiske utgangen ut? Hva slags kabel må jeg kjøpe? Det jeg prøver på er å få surround lyd til PC og Xbox 360, ut av samme surround-anlegget. Dette hadde jeg tenkt å gjøre med å koble xboxens "lydledninger" i PC'en, sånn at de deler lydsystem, på en måte... Endret 8. juli 2007 av Jakoozie Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/gameexpert/GS3606.jpg Den som det står optical ved. Du må kjøpe en optisk kabel, en slik som denne, som skal plugges i Xboxen i det optiske hullet, og inn i det optiske huller som vist her. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/gameexpert/GS3606.jpg Den som det står optical ved. Du må kjøpe en optisk kabel, en slik som denne, som skal plugges i Xboxen i det optiske hullet, og inn i det optiske huller som vist her. 9028806[/snapback] Og hvis jeg ikke har optisk inngang i surroundanlegget mitt? Da er det vel umulig å få surround lyd fra 360en med mitt anlegg...? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/gameexpert/GS3606.jpg Den som det står optical ved. Du må kjøpe en optisk kabel, en slik som denne, som skal plugges i Xboxen i det optiske hullet, og inn i det optiske huller som vist her. 9028806[/snapback] Og hvis jeg ikke har optisk inngang i surroundanlegget mitt? Da er det vel umulig å få surround lyd fra 360en med mitt anlegg...? 9031825[/snapback] Da må det trikses med litt lydkort med inngang, og route lyden igjennom datamaskinen din til surroundanlegget ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå