Gå til innhold

Core 2 Duo Mobile

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny laptop, og er litt lost i jungelen av prosessorer.. Er det noe merkbar forskjell på INTEL Core 2 Duo Mobile T7100 (1,8Ghz 2MB), T7300 (2,0Ghz 4MB) og T500 (2,2Ghz 4MB)? Maskinen brukes hovedsaklig til streaming til Xbox 360, litt spilling, Office og litt bilderedigering.

Samtidig.. Noen som har erfaring med Vista? Har hørt mye forskjellig, og lurer på om jeg skal kjøre gode gamle XP Pro, eller Vista Home Premium.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du merker noe spes fra T7100 til T7300, eller fra T7300 til T7500 tviler jeg på, men fra T7100 til T7500 er det nok litt forskjell. spesielt når du skal spille

vista er en fordel å ha dersom du skal spille spill som krever DX10. utover det så er det (i mine øyne) mindre å hente på å kjøre vista.

så du bør heller se ann behovene dine litt bedre. hvor kraftkrevende spill er det snakk om? hvor mye spiller du? osv...

Lenke til kommentar
om du merker noe spes fra T7100 til T7300, eller fra T7300 til T7500 tviler jeg på, men fra T7100 til T7500 er det nok litt forskjell. spesielt når du skal spille

vista er en fordel å ha dersom du skal spille spill som krever DX10. utover det så er det (i mine øyne) mindre å hente på å kjøre vista.

så du bør heller se ann behovene dine litt bedre. hvor kraftkrevende spill er det snakk om? hvor mye spiller du? osv...

9021603[/snapback]

Det blir nok mest Football Manager og kanskje litt CS, ellers spiller jeg stort sett på 360. Jeg kan med andre ord spare en tusing ved å bruke XP Pro, som jeg allerede har lisens på, og kjøre inn litt mer RAM i stedet for. Antar at jeg ikke vil ha noe nytte av T7500 med slik bruk?

Lenke til kommentar
T7500 og XP Pro foreløpig, og se om du finner en PC med mulighet for og bytte ut skjermkort, om du skal oppgradere  i fremtiden og med tanke på Vista feks.

9021675[/snapback]

Lurer på om det blir en Compal IF91 med 7300/7500 og 2 giga ram. Men er litt skeptisk til det integrerte skjermkortet.. Har i alle fall bestemt meg for XP Pro!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...