RobertSo Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 PCen min sluttet å virke da jeg prøvde å skru opp farten med hjelp av overklokking, men har mine misstanker om at det er strømmen som ikke virker lenger da maskinen bare sluttet helt å virke, ingen reaksjon i det hele tatt uansett hva jeg gjør (har tatt ut batteri i hovedkort og nullstilt det). Nå har det seg slik at jeg kjøpte ett grafikk kort igår, 8800 GTS, hvor jeg koblet til ekstra strøm. Etter dette har ytelsen på bl a minne gått ned, uansett klokking. Poweret mitt er bare på 350 watt, noe som er i det minste laget. Mitt spørsmål er: Kan det være poweret som har tatt kveld på grunn av overbelastning eller er hovedkortet? Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Etter en halv time så starter pcen igjen, men med like dårlig resultat når det gjelder minne og prosessor (hadde en poeng sum i vista på 5,2 før og har nå 4,7). Poweret var glodvarmt når pcen ikke virket så det var nok en overbelastning tror jeg. Men vurderer nå sterkt å kjøpe ett nytt power. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Om strømforsyningen var glohet, så er det jo sikkert det som er problemet. 8800GTS selv kan trekke over 100W ved last, så man må ha en veldig god 350W om det skal gå. Ville nok ha kjøpt en ny strømforsyning så fort som mulig. Endret 7. juli 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Om strømforsyningen var glohet, så er det jo sikkert det som er problemet. 8800GTS selv kan trekke over 100W ved last, så man må ha en veldig god 350W om det skal gå. Ville nok ha kjøpt en ny strømforsyning så fort som mulig. 9021475[/snapback] Er på vei ut døren nå, kan ikke vente. Men tror du det er psu'et som er årsak til at ytelse gikk ned på minne og cpu? Endret 7. juli 2007 av rawrabbit Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 vell... Pcer funker ikke så bra viss de ikke får nokk strømm, og når du overklokker så trekker pcen mye mer strøm enn vanlig. Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 mist 500w eller hiper 530w er greie kjøp.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Evt. Corsair HX520W. Kommer an på hvor mye penger du har å legge i det. Se på det som en investering for framtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå