Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bluescreen, hjelp ?

Anbefalte innlegg

Heisann folkens

Har ett problem som jeg har hørt litt rundt om, men ingen har kommet med noen løsning, så sa en kar at jeg kunne prøve å spørre her så jeg satser og håper på at noen kan hjelpe..

Problemet er vel ganske isolert, det gjelder at når jeg skal kjøre BF2 (Battlefield 2), så får jeg bluescreen med engang jeg går inn i det og pcn rebooter, å dobbelt klikke på snarveien @ skriverbordet er nok til å utløse det...

Det har funka helt fint før, er vel rundt en 4 mnd siden jeg sist spilte det, og da funka det helt helt supert.. har ikke forandra på noe siden den gang.. men nå er det bluescreen som aldri før :p

Alle andre spill og alt av annen programvare funker feil fritt, så det er litt pussig..

specs;

op : Windows XP Professional, Service Pack 2

hovedkort : XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

skjermkort : nVidia GeForce 8800 GTX

cpu : Intel ® Core2 CPU X6800 @ 2.93GHz

minne : Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4

Har nå prøvd å reinstallere driverne til all maskinvare nevnt ovenfor.. uansett, om noen vet hva problemet kan være og eventuelt hvordan det kan fikses så takker jeg for det =) all hjelp blir satt pris på, trenger dere mer informasjon for å hjelpe så kan det sikkert også fikses... takk så mye =)

pcn har forresten blitt litt bugga i det siste tror jeg, ikke spørr meg hvordan eller hvorfor men, tar unormalt tid å reboote, står "windows avslutter" i allefall 2-3 minutter før det skjer fornoe.. så hvis noen vet noe om dette også så feel free til å hjelpe :) takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke ukjent at windows "bugger" seg etterhvert.

Har du noen form for feilmelding som dukker opp på bluescreenen? Noe ala "irql not less or equal" eller lignende?

Du er sikker på at du ikke har gjort endringer som kan utløse dette?

Dumt spørsmål, hva ligger temperaturen på inni toweret ditt? Kan jo være høy temperatur som utløser ustabiliteten..

Lenke til kommentar
Det er jo ikke ukjent at windows "bugger" seg etterhvert.

Har du noen form for feilmelding som dukker opp på bluescreenen? Noe ala "irql not less or equal" eller lignende?

Du er sikker på at du ikke har gjort endringer som kan utløse dette?

Dumt spørsmål, hva ligger temperaturen på inni toweret ditt? Kan jo være høy temperatur som utløser ustabiliteten..

9021167[/snapback]

Takker for svar :)

Men tror ikke det kan ha med tempratueren å gjøre iom at spill som krever mer enn bf2 kjører glatt, og at det rekker liksom ikke starte heller pga bluescreenen kommer når jeg "laucher" spillet og pcn er av lenge før jeg får opp noe helst... så jeg vet ikke :\

Her har du værtfall feilmelding som ble lagret i eventlog under "Save Dump" - "Datamaskinen startet på nytt etter en feilkontroll. Feilkontrollen var: 0x1000008e (0xc0000005, 0x805398cc, 0xb119ad24, 0x00000000). Dump ble lagret i: C:\WINDOWS\Minidump\Mini070707-03.dmp" om det gjør det enklere for noen.. im clueless :dontgetit:

Endret av robinqzt
Lenke til kommentar

takk igjen :) hmm, Muligens men tror forsåvidt ikke det er bf2 heller, installert rett fra cd'n, alltid funka før.. har ikke prøvd å legge inn di siste patchene enda, men tror heller ikke det er nøvendig når dette bare gjelder såkladte "online" patcher.. Har også prøvd å reinstallere direct X 9.0 etc, til ingen nytte... Så hvis noen andre har forslag til løsning på problemet så er jeg mer enn takknemmelig..

Endret av robinqzt
Lenke til kommentar

Opdater BIOS, og alle drivere til alt på maskinen, inkludert printer.

Har du en D-link router, så oppdater firmware på den og.

Samt hent ned siste DirectX 9.0C oppdatering (Juni oppdateringen?)

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...