Gå til innhold

Norsk Antihumanistisk Manifest

Anbefalte innlegg

Antihumanisme

Humanisme er død forkledd som liv. Som humanist tenker du bare på mennesker. I dine øyne eksisterer verden kun for menneskets forbruk. Det er bedre å redde hvert liv enn å skape bedre liv, i dine øyne. Du synes enhver død er en tragedie.

Denne typen tenkning er utdatert. Det er sinnsforvirret i alle tilfeller, men har fått vokse og triver på grunn av menneskehetens rikdom. Nå er den avleggs. Siden vi har forurenset havene og luften vår, utpint jorda, overbefolket verden med mennesker, utryddet mange dyrearter, ødelagt de fleste skogene og lagt asfalt over det meste annet, kan vi ikke lenger tillate oss å være bekymret for menneskene. Vi holder på å ødelegge miljøet vårt, og hovedgrunnen er at vi er for humanistiske til å begrense antallet vårt.

"Man kan ikke gjøre det," sier de. "For alle har rett til frihet, og til å kjøpe hva enn de vil ha, og å bygge hus, og til å spise hva enn de kan, og... og..." Det er en endeløs liste over ønsker, eller "rettigheter", som de så arrogant kaller det. Alle vil se snille ut og si at vi kan få alt vi vil ha. Men det er en illlusjon, og de vet det, men de bryr seg ikke. De tenker bare på seg selv, selv om de later som om de bryr seg om andre; det får dem til å føle seg bra når de "bryr seg" om andre, gråter over ethvert dødsfall, osv.

Denne oppførselen har gjort menneskeheten om til en kreftsvulst. Sju milliarder og ingen ende i sikte. Mange steder kan man ikke spise fisk mer enn en gang i uka, måneden, kvartalet, fordi vannet er fult av tungmetaller. Hvor ble det av skogene? Vel, vi kan ha en morsom kjøretur nedover asfalten, omringet av plakater som reklamerer for billige forbruksvarer, og så kan vi dra et sted og kjøpe noe. Denne "friheten" gjør oss "likeverdige". Logikken bak alt dette er humanisme.

Humanismen tekkes folkemengden. Den rettferdiggjør seg selv som "likhet". Alle menneskene der ute som ikke kan gjøre noe nyttig, og dermed er redde for at noen skal fortelle dem hva de skal gjøre, elsker likhet. De er avhengige av det. De strømmer inn i et område, formerer seg uten kontroll, spiser all maten og tenker ikke på konsekvensene. Hvorfor? De er middelmådige.

Antihumanisme er en tankeretning for de av oss som mener at menneskene ikke bør være hele vurderingsfeltet vårt. Vi ønsker å leve videre som art, og vi innser at dette innebærer å tynne ut flokken. Problem: konvensjonell moral, også kjent som humanisme, er totalt motsatt av dette. Løsning: bli kvitt den utdaterte moralen, og slakt de 90% av menneskeheten som aldri har gjort noe produktivt og aldri kommer til å få det til. Skap bedre mennesker, og færre, slik at noen mennesker vil leve videre i stedet for at vi alle skal dø ut på grunn av humanistenes dumhet.

Endret av bazarov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne humanismen du snakker om høres ikke ut som noen humanisme jeg har hørt om. Med andre ord, en stråmann.

Løsning: bli kvitt den utdaterte moralen, og slakt de 90% av menneskeheten som aldri har gjort noe produktivt og aldri kommer til å få det til.

Mener du seriøst at humanisme er utdatert, og den "nye moralen" rettferdiggjør det å ta slakte 90% av menneskeheten? Det høres ut som arketypen på et troll.

Jeg lurer på hvor du har "7 millioner" fra...det er nærmere 6.5 milliarder mennesker på jorda.

Lenke til kommentar

Trykkfeilen er fikset.

Men til saken. Et livssyn og verdensbilde som setter mennesket i sentrum kalles humanistisk. Det er en utdatert innstilling, med tanke på miljøproblemene vi nå står ovenfor. Jeg snakker ikke om en "ny moral", men en pragmatisk løsning på verdens fremste problem: for mange folk. Om vi steriliserer dem eller skyter dem eller hogger dem ned med øks spiller ingen rolle så lenge det er tilstrekkelig effektivt.

Lenke til kommentar
Et livssyn og verdensbilde som setter mennesket i sentrum kalles humanistisk. Det er en utdatert innstilling, med tanke på miljøproblemene vi nå står ovenfor.

Å løse miljøproblemene er i menneskets beste interesse.

:)

Lenke til kommentar
Antihumanisme

Humanisme er død forkledd som liv.

Så de som ikke har noen religion er zombies :hmm: Bytt ut ordet humanisme med kristendom i innlegget så er du på rett vei :thumbup:

Når det gjelder antall mennesker, så er det mye som tyder på at kristene har skylden i dette, av alle kristene familier jeg har sett\kjent opp gjennom årene har alle de hatt mange barn, mange oppi flokker på 12 stk.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Det hele er nok mat for troll, men det er fristende å påpeke en enormt åpenbar logisk brist i hele innlegget: Humanisme er negativt, fordi den søker å gjøre menneskenes liv best mulig. Antihumanisme er bra av samme grunn. Det er ingen motpoler i innlegget ditt sånn sett. Du setter også opp en del stråmenn ang. hva humanisme er og hva humanister mener. (Eksempelvis skriver du "I dine øyne eksisterer verden kun for menneskets forbruk. Det er bedre å redde hvert liv enn å skape bedre liv, i dine øyne," noe som strengt tatt er en perversjon av humanismens grunnleggende idéer, og i alle fall ikke representativt for humanismen som sådan.)

Ellers er jeg veldig spent på å høre hvilken løsning du har for å bestemme hvilke kriterier som bestemmer hvem som skal få overleve og hvem som skal dø. Hva er "å gjøre noe produktivt"?

Lenke til kommentar

de fleste humanister er også miljøvernere i enn eller annen form.

mange bryr seg like mye om dyr som mennesker, da de menner alle dyr skal behandles humant også.

jeg vet ikke hvor du har lest om humanisme for å få slike syke ideer men det var ikke en seriøst sted

Lenke til kommentar

Da jeg skulle komfirmere meg vippet jeg mellom borgelig og kristelig.

Jeg gikk först pa kristelig og fikk laere at men skulle respektere alle samme hva de trodde pa. Etter a ha tenkt litt bestemte jeg meg for a pröve ut humanistisk komfirmasjon der jeg ble druknet i "religion er roten til alt ondt" ropaganda.

Har ogsa snakket med mye gaerne humanister (ikke at det ikke fins mye gaerne kristne og da :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...