Martin.F Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Hei! Akkurat fått ny linje : 12 mbit fra Canal Digital. Når jeg kjører nettet direkte i modemet måler jeg hastigheten til 11000-12000, men når jeg kjører det gjennom min D-Link 624 router måler jeg hastigheten til "bare" 8000-9000. Det er koblet to maskiner i routeren, men hastigheten burde ikke bli noe lavere av den grunn. Selv om den andre pcen er av, måler jeg fortsatt til 8-9 mbit. Er det en sperre i routeren? Hvis ja, hvordan kan den fjernes slik at jeg får brukt hele linjen min? Takk på forhånd, Martin Endret 7. juli 2007 av Martin AF Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Nyeste firmware? Noen form for QOS eller annet som er påskrudd? Er den gammel? Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hvordan er det du måler hastigheten din? Via en speedometer test på nettet? Har du prøvd og kjørt TPtest.se sin speedometertest? Gå inn på siden deres og last ned TPtest 3 og se hva du får som hastighet. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Er ikke sikker på om jeg har nyeste firmware. Hvor laster man ned D-Link firmware? Og hva er QOS? Tror den er 4-5 år gammel. Måler hastigheten min på http://speedometer.hardware.no Ja, har prøvd TPtest Her er resultatene jeg fikk på TPtest, og på Hardware: (Dette er når jeg er koblet til routeren.) Noen som vet hva som kan være problemet? Skal som sagt måle 11000-12000 kb/s... Endret 7. juli 2007 av Martin AF Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Firmware finner du her: http://www.dlink.no Det kan tenkes at den ikke greier og route en såpass rask linje uten og bremse hastigheten. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Okei. Takk for hjelpen! Finnes det andre routere som klarer denne hastigheten? Med tanke på at min er noen år, har det vel kommet nye routere som takler høy hastighet? Martin Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Routeren din skal klare 100 Mbit/s teoretisk. Da synes jeg det er veldig rart om den ikke klarer 12 Mbit/s, men det kan jo være. Jeg har nettopp kjøpt D-Link DIR-655, og er veldig fornøyd med den hittil. Den skal klare 1 Gbit/s teoretisk. Har ikke fått testet den noe særlig ennå, men det virker hvertfall som at den klarer vår 10/3 linje bra hvertfall. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Hmm... merkelig det der... Har sett litt på den routeren du har, og frister å kjøpe den altså! Får høre med far i huset. Han er fortsatt sjefen så... Takk for svar! Edit: Hvis noen vet hva som er galt, så må de selvsagt si det! Hadde forresten seneste firmware, så det kan ikke være problemet... Endret 7. juli 2007 av Martin AF Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Routeren din skal klare 100 Mbit/s teoretisk. Da synes jeg det er veldig rart om den ikke klarer 12 Mbit/s, men det kan jo være. 9026410[/snapback] At det er 100Mbit/s porter betyr selvsagt ikke at den greier og route 100Mbit/s, din router greier selvsagt ikke og route 1Gbit/s selv om portene er det. Grom-routeren WRT54G/GS/GL greier vel noe rundt 25Mbit/s i følge tester. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Så, du anbefaler meg å kjøpe ny router da eller? I så fall, en som klarer å route minst 12 Mbit! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Er du koblet over WLAN eller over LAN? Hvis du er over WLAN ligger nok begrensningen der. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Med D-link så kan en nesten uten og se på modell nummeret si at dette er "Working as designed". Eierne av D-link har med villje gitt D-link dårligere enheter, for og fremme salget av sine egne, husker ikke i farta om det er Cisco eller 3Com som eier D-link, men en a dem mener jeg det er. Endret 9. juli 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Om du skal kjøpe deg ny router, ville jeg gått for en router ifra Linksys, disse er eid av Cisco, og er stabile etter som jeg har opplevd opp igjennom tidene. D-Link har jeg også testet, og min erfaring er at disse er ustabile og takler ikke stor trafikk igjennom seg. Selvsakt kan dette være brukerfeil, men når andre bekjente opplvere samme problem så antar jeg at det hardware/software feil. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Jaja, får se hvordan dette går da Nå har vi bestilt D-Link DIR-655, så får håpe at den duger Takk for hjelpen alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå