Gå til innhold

Haster: CPU kjøler

Anbefalte innlegg

Hei vise menn/kvinner!

Jeg er i sluttfasen av å finne deler til en ny pc og er meget ivrig etter å bestille, men jeg mangler CPU kjøler. Jeg har notert Silent Twin kjøleren fra Microplex, men de har den ikke på lager. Når jeg leter videre så ser jeg at mange kjølere ikke er beregnet for den CPU'en som jeg skal bestille, AMD Athlon XP 2400+. Så var det støynivået som bør være lavt...

Kabinettet som jeg skal ha er et Compucase, med en Lepont 370 strømforsyning. Er det andre strømforsyninger som er mer stillegående til ca. samme pris?

Har dere noen forslag til stømforsying og CPU kjøler som selges hos Mixroplex eller PS Data?

Takk for innsatsen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en Volcano 9 ? Hvis du må kjøpe nå. Var ikke rare utvalget de hadde på microplex, men hvis jeg hadde måttet kjøpe nå hadde det nok blitt den. En god idè er å lese igjennom testene til Overklokking! Hvis du ikke allerede har gjordt det?

Lenke til kommentar

Nei har ikke vært på overklokking.no å sett. Skal gjøre det nå. Ja utvalget på microplex var ikke bra, spes. for XP 2400+ og høyere..

Finner faen heller ikke noe spes på PS Data :cry:

Må se på den Volcano kjøleren, kanskje den er bra.

Lenke til kommentar

Hmm skulle ønske støynivået ble lagt inn i beskrivelsen på de forskjellige strømforsyningene. Må vel vente en dag til med å bestille, men det er vel best å være tålmodig og undersøke litt når det kommer til slike deler.

Kanskje jeg skal kjøpe en Enermax Silent Plus Series 350W istede for en Lepont 370W. Flere av dere sier at den er bra.

Så litt på den Volcano 9 kjøleren, men den hadde en jævla høy db på max hastighet, 48. Du som hadde erfaring med den, hører du den noe særlig?

Lenke til kommentar

hva med å bytte ut strømforsyningsvifta med en papst 12 db vifte?

jeg har aplha pal 8045 kjøler også med 12db papst vifte. det funker fett.

men du bør ha to kabinett vifter som er på 12 db med tanke på temperaturen og støyen. ikke to kabinettvifter som støyer. men det skjønner du jo selv ...Så var det å isolere hd-ene forde di bråker. hvis du har chipsettvifte så må du sette motstand på den. eller ta den av å sette på en stor kjøleribbe.

Slik er det jeg holder på og det blir fort noe jall. men morro er det.

Lenke til kommentar

Viser til JondoeMakt's link til en stille strømforsyning i posten over her, men da må jeg si at denne bør du generelt ikke velge. Dette er selvfølgelig avhengig av hva slags strømtrekkende utstyr du har i PC'n din, men 10A på +12V er svært lite, og slikt kan i verste fall føre til at maskina di blir ustabil.

Lenke til kommentar

Nå har jeg gjort det :p

Min nye PC blir:

AMD Athlon XP 2400+

CPU kjøler: Volcano 9

MSI KT4-V hovedkort

512 PC-333 DDR RAM

WD 120GB 7200rpm 8MB cache HD

IBM Deskstar 40GB 7200rpm

ATI Radeon 7500

LG CD brenner 40x12x40x

Kabinett: Compucase Dragon Slayer

Strømforsyning: Enermax Silence Plus 350W

Papst vifte

NEC diskettstasjon

Soundblaster 128 PCI lydkort

17¨ Skjerm

Optisk mus med "docking station"

og litt mer...

Noe er gammelt, det meste er nytt....men jeg tror det blir bra :p

Takk for alle råd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...