veitch Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Leitte litt rundt på form, fant ingenspørsmål om alder så eg spør. Eg lurer på korlies/kvar ein kan få tatt båtlappen. eg er 15 år. er det berre til å reise til eit firma så driver me det å sei du skal ta den? (når ein har lest på førehand sjølvsakt) så får ein utlevert eksamen (veit at det går på an å ta den på data, med ein insturktør til stade) Men det eg egentilig lure på er om det er Nokon alderskrav på å ta båtførarbeviset? Mvh Fredrik Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg fikk ta den gratis når jeg gikk i 10. klasse på ungdomsskolen. Da var vel folket 15-16 år gamle? Ring til noen som driver med opplæring og spør..? Lenke til kommentar
veitch Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Ja, trur det skal gå å ta den son 15åring men eg bur liksom ikkje heilt i ein by, ehm, bur i sogn og fjorane (inst i sogne fjorden ein plass som heiter Årdal) kor bør eg ringe? Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Er nok ingen alderskrav på den prøva nei. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det var 12 års aldersgrense den gangen jeg tok den... Jeg var 9 og det gikk helt fint, men jeg fikk ikke beviset før jeg var 12, tror det var det de mente med 12 års grense..... Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg skulle ta den i vår, men da var jeg ikke fyllt 14, så jeg fikk beskjed om at jeg var for ung.. og da ble jeg liksom 14 2 måneder senere.. Lenke til kommentar
veitch Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Hmm, men det er vell egnetlig berre ein "eksamen" med 50 spørsmål ein får? så må ein svare rett på 80% altså, 40 av oppgåvene.. er det ikkje sånn ein tar den da? slek eg har oppfatta det. om det ikkje er heilt feil da? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hmm, men det er vell egnetlig berre ein "eksamen" med 50 spørsmål ein får? så må ein svare rett på 80% altså, 40 av oppgåvene.. er det ikkje sånn ein tar den da? slek eg har oppfatta det. om det ikkje er heilt feil da? 9029771[/snapback] Du må ikke gå noe kurs, men du kan gjøre det. hovedsaklig, så trenger du bare å lese en bok for å lære deg stoffet, så går du til et sted hvor de har elektronisk "prøve" for å ta båtførerprøven. Lenke til kommentar
veitch Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Kunne du nemnt nokon plassar som dirver me det, så eg kunne ringt å spørt litt ? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Kunne du nemnt nokon plassar som dirver me det, så eg kunne ringt å spørt litt ? 9029813[/snapback] Gå inn her, så trykker du på ditt fylke. klarer ikke folk å finne ut noe selv lengre? Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Kunne du nemnt nokon plassar som dirver me det, så eg kunne ringt å spørt litt ? 9029813[/snapback] Gå inn her, så trykker du på ditt fylke. klarer ikke folk å finne ut noe selv lengre? 9029825[/snapback] Nope, vi har slike ting som kalles for "Forum" når for tiden! og derfor synes noen det er lettere og lage en tråd, vente på svar og få masse oppmerksomhet rundt saken istedenfor 5 min på besøk hos Google Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 e har den lappen men jag hadde masse kurs først blant annet men vis du skal ta den når du er under 16 så hjelper det bare med at du kan kjøre båt løp ikke noe mer. Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Tjaa eller at alle ikke er like mye geeker og klarer og finne ut av så mye på nettet Ellers så hjelper vel ikke vel ikke båtførerprøva for no mer om man er over eller under 16 enda. Endret 9. juli 2007 av Engen_2k Lenke til kommentar
veitch Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Jau, men sjå i denne tråden eks, alle aldra som er blitt sagt, eg blir heilt forvirra av alt dette.. er visst stor forskjell på båtappen og eit vanlig a,b eller c førarkort.. Lenke til kommentar
_tommy- Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg tok det hos Stavangerske da jeg var 16, var en som var yngre. Så da burde det gå Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Jeg vet de hadde det på vågsøy ungdomskole før. Sjekk de valgfri opplæringstimene eller hva de het. Endret 10. juli 2007 av kaffi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå