Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vil ikke starte! LAN - Trenger Hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har litt trøbbel med pcen min. Sitter påa lan og pcen min vil ikke starte.

Jeg har sjekket koblingen og har sittet med tegningen foran meg over hvor alt skal kobles til hovekortet. Pcen har starta et par ganger men nar jeg kobler til alt av kabler Starter den ikke. Jeg har koblet om og om igjen men den vil fortsett ikke starte. Hva kan vaere feilen ? først trodde jeg hovedkortet eller at stømforsyningen ikke alltid "vil gi" fra seg strøm eller at Power knappen på kabinettet mitt ikke er i forbindelse eller har dårlig forbindelse med hovedkortet. Trodde jeg først hadde koblet feil med Power LED, Power SW ++ de andre små kablene. men så startet plutselig dataen opp men fikk ikke skrudd den av igjen.

Begynner å bli veldig desperat til å få pcen på gli igjen men den strider imot alle odds. Noen som kunne hjelpet meg ?

Vil takke alle som har tatt seg tid til å lese dette og komme med noen svar alternativer som kunne være årsaken. Hovedkortet ? Strømforsyningen ? power knappen?

Takke for alle svar jeg kan få.

Vennligst hilsen Bakst

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva skjer når du trykker på power knappen ? Starter vifta i strømforsyningen ? Vis ikkje er det noko gale enten med power knappen/ledningen eller så er det strømforsyninga som har tatt kvelden.

Tips for å sjekke om det er kabelen/knappen det er noko gale med er å bruke ein metalgjenstand og akkuratt kjapt vere borti dei to pinnene på hovedkortet som power knappen går til.

Starter vifta i strømforsyningen, så må du se på neste skritt, kommer det ein biip lyd frå hovedkortet eller noko slikt ?

Hvis ikkje er det sansynligvis eit eller anna som ikkje sår nok strøm eller så har hovedkortet tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Jeg trur jeg muligens har funnet problemet.

Det er Hovedkortet som har tatt kvelden. Strømforsyningen fungerte på et annet hovedkort samt samme kabinett og powerknapp. Sa strømforsyningen er ikke problemet, men hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...