TmDre Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Eh, pc'n min (win xp pro sp2) har BSOD (http.sys) hører at dette har med dhcp-nettverk å gjøre og sant nok, når jeg kobler min tp-kabel til vårt lan-nettverk, så får jeg bluescreen har prøvd å innstallere en oppdatering mot dette fra microsoft sine sider, uten resultat, tar inn internett via trådløs usb for tida Endret 11. juli 2007 av TmDre Lenke til kommentar
Steina Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hvilket hovedkort har du? Eventuelt hvilken PC har du, om du kjøpte den komplett? Forkortelsen for "Bluescreen of death" (blåskjerm) er foresten BSOD Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Last ned ny driver for hovedkortet ditt. Vet du ikke hva det heter så kan du laste ned SIW http://www.gtopala.com/ som finner ut hvilke komponenter du har. Hjelper ikke dette så sett in Windows-XP CD og prøv å reparer systemfilene. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hjelper sikkert ikke, men har du forsøkt med en annen kabel? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Skal nok mye til for at en TP-kabel forårsaker systemkrasj ja Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 du kan prøve følgende: CHKDSK -------- Sett inn CD'n med operativsystemet Windows. Boot til Windows CDen "Trykk en valgfri tast for å starte innstallasjonsprogrammet" Trykk f.eks. <Enter>, du må trykke en tast innen få sekunder etter at teksten kommer opp. Innstallasjonsprogrammet starter fra CD'n. Det første spørsmålet som dukker opp er om du vil åpne reparasjonsterminalen. Trykk E eller R ettersom hva det står i din Windows versjon. Velg operativsystem, logg inn med Administrator (passord er normalt blankt, så bare trykk <Enter>). Skriv CHKDSK /R og trykk <Enter> når det er ferdig, ta ut CD platen og skriv EXIT og trykk <Enter>. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Skal nok mye til for at en TP-kabel forårsaker systemkrasj ja 9023367[/snapback] Har opplevd at både TP-kabel og keyboard har forårsaket krasj tidligere, så man vet aldri. Lenke til kommentar
TmDre Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Vel det skjedde med flere tp-kabler, men pc'n min er jo moden for formatering, så bare formaterer den på nytt kanskje? + mitt keyboard forårsaker jo at vente- og hvilemodus forsvinner fra pc'n Endret 7. juli 2007 av TmDre Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 hvilken sys fil som rapporter feilen trenger ikke bestandig avsløre hvor feilen er. stopkoden som står på siden er viktigere. Eksempelvis hadde jeg en defekt harddisk, der det ble rapportert feil fra ulike sys filer, men med nogen lunde lik stopp kode. byttet ut hd, og blåskjermen forsvant... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå