Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluescreen of death (oppgitt)

Anbefalte innlegg

Eh, pc'n min (win xp pro sp2) har BSOD :mad: (http.sys) hører at dette har med dhcp-nettverk å gjøre :ermm: og sant nok, når jeg kobler min tp-kabel til vårt lan-nettverk, så får jeg bluescreen :hrm:

har prøvd å innstallere en oppdatering mot dette fra microsoft sine sider, uten resultat, tar inn internett via trådløs usb for tida :(

Endret av TmDre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan prøve følgende:

CHKDSK

--------

Sett inn CD'n med operativsystemet Windows.

Boot til Windows CDen

"Trykk en valgfri tast for å starte innstallasjonsprogrammet" Trykk f.eks. <Enter>, du må trykke en tast innen få sekunder etter at teksten kommer opp.

Innstallasjonsprogrammet starter fra CD'n. Det første spørsmålet som dukker opp er om du vil åpne reparasjonsterminalen. Trykk E eller R ettersom hva det står i din Windows versjon.

Velg operativsystem, logg inn med Administrator (passord er normalt blankt, så bare trykk <Enter>).

Skriv CHKDSK /R og trykk <Enter>

når det er ferdig, ta ut CD platen og skriv EXIT og trykk <Enter>.

Lenke til kommentar

Vel det skjedde med flere tp-kabler, men pc'n min er jo moden for formatering, så bare formaterer den på nytt kanskje?

+ mitt keyboard forårsaker jo at vente- og hvilemodus forsvinner fra pc'n :p

Endret av TmDre
Lenke til kommentar

hvilken sys fil som rapporter feilen trenger ikke bestandig avsløre hvor feilen er. stopkoden som står på siden er viktigere.

Eksempelvis hadde jeg en defekt harddisk, der det ble rapportert feil fra ulike sys filer, men med nogen lunde lik stopp kode. byttet ut hd, og blåskjermen forsvant...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...