LuckySingh Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hei folkens, Jeg skal bytte mitt HK fra MSI 865PE Neo2-FIS2R til MSI 865G Neo2-PLS. Trenger jeg å reinstallere XP-Pro SP2 på min harddisk (IDE)? Takk på forhånd for deres råd og svar! Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hei folkens, Jeg skal bytte mitt HK fra MSI 865PE Neo2-FIS2R til MSI 865G Neo2-PLS. Trenger jeg å reinstallere XP-Pro SP2 på min harddisk (IDE)? Takk på forhånd for deres råd og svar! 9019748[/snapback] Hver gang jeg har byttet hovedkort måtte jeg reinstallere XP, jeg vet ikke om det er slik, men jeg har altid måtte gjøre det! Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Er lurt og gjøre det ellers kan dataen bli litt ustabil på grunn av feil drivere og sånt Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Siden de virker forholdsvis like, så vil det muligens ikke være nødvendig. Men du får forsøke og se. Endret 6. juli 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
LuckySingh Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Siden de virker forholdsvis like, så vil det muligens ikke være nødvendig. Men du får forsøke og se. 9019780[/snapback] De er ganske like de! Det er bare at det nye har intigrert grafikk(865G) chipset. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Som smirnoff sier er det bare å prøve. Men eg annbefaler deg å formatere. Eg har prøvd en gang å ikke formatere ved nytt hovedkort, men det er mye arbeid. Det er raskere og lettere å formatere? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Nå kom jeg på feilen jeg brukte å få, "NTDLR Mangler, Sett inn systemdisk og prøv igjen" eller noe sånt. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Nå kom jeg på feilen jeg brukte å få, "NTDLR Mangler, Sett inn systemdisk og prøv igjen" eller noe sånt. 9020354[/snapback] Det er ofte på grunn at systemdisken ikke står først på "boot priority" i biosen, men kan jo være andre ting også da. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Jepp du må reinstallere, ikke for at det skal fungere for det kan det nok gjøre, men skal du få et stabilt system med nyeste drivere så gjør du klokest i å ta en clean install.. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Kortene er nær identiske. Det blir som å installere en ekstra PCI-grafikk-kort. Re-install er strengt talt unødvendig. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Kortene er nær identiske. Det blir som å installere en ekstra PCI-grafikk-kort. Re-install er strengt talt unødvendig. 9020658[/snapback] Ja det kan hende at kortene er nesten like, men de kan ha ulike IRQ adresser. Men som eg sa, kan jo prøve uten å formatere. Når eg setter inn ett nytt kort i mine maskiner, formatere eg alltid + at eg tar å sletter cmos. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Engang byttet jeg ut et ødelagt i875P-kort og puttet i et i865G-kort for midlertidig bruk. Merkelig nok startet Windows igjen uten reinstallasjon eller repair install. Men det er jo som vi ser tydeligvis litt tilfeldig hva som går og ikke går noen ganger. Lenke til kommentar
LuckySingh Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Problemet er at jeg har masse nyttig data liggende på hardisken og har ikke noe ekstra harddisk. Er det noe jeg kan gjøre for å hindre reinstallsjon? Jeg har Xp pro installert på maskinen og har 3 partisjoner (2 NTFS og 1 FAT32). Går det an å bare installere XP på nytt på FAT32 partisjon? Eller må jeg kanskje bruke FLAX Linux Live CD for å brenne noen DVDer med viktig data og deretter installere XP på nytt? Kan maskinen med nytt HK boote fra Linux Live CD? Takk for alle de svarene og hjelp! Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Flytt alt du vil beholde til en annen partisjon enn den du har Windows på. Får du ikke plass så flytt litt, minsk størrelsen på første og utvid den andre med Acronis Disc Director. Du må kanskje gjøre dette flere ganger hvis partisjonene er litt trange. Neste gang pass på å lagre alt viktig på en annen partisjon enn C: Endret 7. juli 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå