Kjekssjokolade Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Samme greia som oss, men det var ikke noe godt tilbud, spør du meg. Lenke til kommentar
Charlotte90 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Nei, det syns ikke jeg heller. Dessuten MÅTTE vi installere F-secure og masse annen dritt som vi hverken har bruk for eller vil ha Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 På John Bauer i Oslo fikk vi bærbare pc'er gratis og får beholde dem etter fullført skolegang Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Vi bor i nord norge Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Nei, det syns ikke jeg heller. Dessuten MÅTTE vi installere F-secure og masse annen dritt som vi hverken har bruk for eller vil ha 9045348[/snapback] Vi trengte det ikke, men muligheten ligger der Men, virusprogram er viktig, vi "fikk" AVG free edition :!: Lenke til kommentar
Charlotte90 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Hehe^^ De er riktig hyggelige i hvertfall Hvor bor du i nord-norge Kjekssjokolade? Endret 10. juli 2007 av Charlotte90 Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Nå beveger vi oss ut av emnet og havnet i OT, MEN! lengre nord enn deg, i Narvik Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 jeg bor midt mellom Tromsø og Alta. hehe. jeg er bor høyest Lenke til kommentar
naXoz Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 I bodø, får man penger til å kjøpe seg pc, hos skolen.. hvis man møter opp med egen pc. får man 4000... stod ihværtfall i avisen;P Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Samme greia som oss, men det var ikke noe godt tilbud, spør du meg. 9045335[/snapback] Mange sa det samme om et tilbud i fjord også. De handlet pc-ene på elkjøp og sånt, og satt med leiepc det meste av tiden. Flere skoler krever Win XP pro, eller noe sånt, da også elkjøp og sånt selger med vista, og home. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Samme greia som oss, men det var ikke noe godt tilbud, spør du meg. 9045335[/snapback] Mange sa det samme om et tilbud i fjord også. De handlet pc-ene på elkjøp og sånt, og satt med leiepc det meste av tiden. Flere skoler krever Win XP pro, eller noe sånt, da også elkjøp og sånt selger med vista, og home. 9045547[/snapback] Vell, jeg begynner på VG2 etter sommerferien, så det var vell "ifjord" jeg tenkte på. Vi fikk ikke vite noe om hvordan vi skulle skaffe oss pc og slik, altså om det var noe tilbud, om vi fikk osv, før en stund ut i skoleåret. Det er det jo et mye bedre opplegg for de som begynner VG1 nå, på vår skole får de skolebøkene, men ikke datamaskin. Edit: Flere som brukte Home gjennom hele skoleåret, og en god del som brukte Vista når det kom, uten at det fikk de store (ingen) konsekvenser. Enkelte ting er latterlige spør du meg. Grunnen til at XP Pro var ønskelig, var vell på grunn av bedre sikkerhet enn Home, men det var jo fjorårets skoleår (VG1), sikkert åpent for Vista nå. Endret 10. juli 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Oi, beklager Okay 9045470[/snapback] Hehe, det går bra Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 i troms får vi bærbare. eller vi betaler 400kr hvart kvartal i 3år. så etter 3 år er pc-en vår til odel og eie. vi kan ta dem med hjem. de har to operativsystemer, xp pro og xp home. Xp pro står i domene og skal brukes på skolen. Home skal brukes hjemme 9039127[/snapback] Hvorfor det? Gjør det bare dyrere og bortkastet hardiskplass. Kan fortsatt logge på en pc lokalt med XP pro selv om man er knyttet til domene med den. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 i troms får vi bærbare. eller vi betaler 400kr hvart kvartal i 3år. så etter 3 år er pc-en vår til odel og eie. vi kan ta dem med hjem. de har to operativsystemer, xp pro og xp home. Xp pro står i domene og skal brukes på skolen. Home skal brukes hjemme 9039127[/snapback] Hvorfor det? Gjør det bare dyrere og bortkastet hardiskplass. Kan fortsatt logge på en pc lokalt med XP pro selv om man er knyttet til domene med den. 9046413[/snapback] vet at du kan logge på lokalt. men på Xp pro har du da ingen rettigheter. det har du på home. så der kan du innstallere alle spill og program du måtte ønske Lenke til kommentar
Thakiti Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 vi får 5000 kroner av kommunen til kjøp av pc, vi må ikke betale mer enn 1000 kroner i egenandel tror jeg. 6000 kroner til skolepc burde vel være nok, så får vi velge pc sjøl også da Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Vi får pc'er, men ikke lov til å ta med hjem. Fikk mail fra rektor... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det blir LITT dumt hvis man gjøre skolearbeid hvis man ikke får tatt med seg pcen hjem? Hvordan gjør man det da med lekser? Kjøper all programvaren man bruker på skolen hjemme? og legger alt på minnepinne for å ta med hjem? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Det blir LITT dumt hvis man gjøre skolearbeid hvis man ikke får tatt med seg pcen hjem? Hvordan gjør man det da med lekser? Kjøper all programvaren man bruker på skolen hjemme? og legger alt på minnepinne for å ta med hjem? 9104031[/snapback] Tror faktisk det er slik de tenker vi skal gjøre... Lenke til kommentar
Thakiti Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det er jo litt idiotisk og gi dere en PC også si at dere ikke får lov til og ta den med hjem. Da er det jo nesten bedre at skolen investerer i en stasjonær pc til hver elev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå