Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Pc'er på VGS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samme greia som oss, men det var ikke noe godt tilbud, spør du meg.

9045335[/snapback]

Mange sa det samme om et tilbud i fjord også.

De handlet pc-ene på elkjøp og sånt, og satt med leiepc det meste av tiden.

Flere skoler krever Win XP pro, eller noe sånt, da også elkjøp og sånt selger med vista, og home.

Lenke til kommentar
Samme greia som oss, men det var ikke noe godt tilbud, spør du meg.

9045335[/snapback]

Mange sa det samme om et tilbud i fjord også.

De handlet pc-ene på elkjøp og sånt, og satt med leiepc det meste av tiden.

Flere skoler krever Win XP pro, eller noe sånt, da også elkjøp og sånt selger med vista, og home.

9045547[/snapback]

Vell, jeg begynner på VG2 etter sommerferien, så det var vell "ifjord" jeg tenkte på. Vi fikk ikke vite noe om hvordan vi skulle skaffe oss pc og slik, altså om det var noe tilbud, om vi fikk osv, før en stund ut i skoleåret. Det er det jo et mye bedre opplegg for de som begynner VG1 nå, på vår skole får de skolebøkene, men ikke datamaskin.

Edit:

Flere som brukte Home gjennom hele skoleåret, og en god del som brukte Vista når det kom, uten at det fikk de store (ingen) konsekvenser. Enkelte ting er latterlige spør du meg. Grunnen til at XP Pro var ønskelig, var vell på grunn av bedre sikkerhet enn Home, men det var jo fjorårets skoleår (VG1), sikkert åpent for Vista nå.

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar
i troms får vi bærbare. eller vi betaler 400kr hvart kvartal i 3år. så etter 3 år er pc-en vår til odel og eie. vi kan ta dem med hjem. de har to operativsystemer, xp pro og xp home. Xp pro står i domene og skal brukes på skolen. Home skal brukes hjemme

9039127[/snapback]

Hvorfor det? Gjør det bare dyrere og bortkastet hardiskplass. Kan fortsatt logge på en pc lokalt med XP pro selv om man er knyttet til domene med den.

Lenke til kommentar
i troms får vi bærbare. eller vi betaler 400kr hvart kvartal i 3år. så etter 3 år er pc-en vår til odel og eie. vi kan ta dem med hjem. de har to operativsystemer, xp pro og xp home. Xp pro står i domene og skal brukes på skolen. Home skal brukes hjemme

9039127[/snapback]

Hvorfor det? Gjør det bare dyrere og bortkastet hardiskplass. Kan fortsatt logge på en pc lokalt med XP pro selv om man er knyttet til domene med den.

9046413[/snapback]

vet at du kan logge på lokalt. men på Xp pro har du da ingen rettigheter. det har du på home. så der kan du innstallere alle spill og program du måtte ønske

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det blir LITT dumt hvis man gjøre skolearbeid hvis man ikke får tatt med seg pcen hjem?

Hvordan gjør man det da med lekser? Kjøper all programvaren man bruker på skolen hjemme? og legger alt på minnepinne for å ta med hjem?  :no:

9104031[/snapback]

Tror faktisk det er slik de tenker vi skal gjøre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...