Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Pc'er på VGS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I buskerud er den iallefall en ordning på noen skoler og linjer som gjør at vi kan

få pc gjennom skolen for 2400kr 800kr pr år. En dell pc er det eneste jeg vet.

Eller så kan du kjøpe en egen pc å gi de administrator rettigheter osv osv..

Lenke til kommentar
I buskerud er den iallefall en ordning på noen skoler og linjer som gjør at vi kan

få pc gjennom skolen for 2400kr 800kr pr år. En dell pc er det eneste jeg vet.

Eller så kan du kjøpe en egen pc å gi de administrator rettigheter osv osv..

9024870[/snapback]

Jo har tenkt å kjøpe, men ikke om vi får der...

Lenke til kommentar

Hvis skolene vil at du skal kjøpe pc-ene selv, så får du vel et brev i posten, når du har fått vite hva du kommer inn på. Slik det fungerer i oppland, etter hva jeg har forstått.

På brevet står det at du trenger pc, og du kan leie fra skolen for xkr, osv.. og at du anbefalles å kjøpe pc gjennom xxx, med tilbudene.....

Ellers så kan du vel ringe til den aktuelle skolen å høre... Er sikkert noen igjen der som ikke har ferie :p

Lenke til kommentar

Dette er opp til fylket. Husker ikke om sør-trøndelag har denne ordningen.

Digitale læremidler er ikke støttet av staten enda. Så loven tilsier at de ikke kan pålegge deg å KJØPE en bærbar pc. Noen har leasing avtaler og noen gir bort pcen mot en liten egenandel.

Lenke til kommentar

i troms får vi bærbare. eller vi betaler 400kr hvart kvartal i 3år. så etter 3 år er pc-en vår til odel og eie. vi kan ta dem med hjem. de har to operativsystemer, xp pro og xp home. Xp pro står i domene og skal brukes på skolen. Home skal brukes hjemme

Lenke til kommentar
Vi måtte kjøpe våre, for våre egne penger, ingen tilskudd.

9039159[/snapback]

Snakker vi om engangs beløp? Det er nok lov i år. Tror ikke det er det neste år.

Uansett tror jeg ikke mange som fikk en bærbar av foreldrene sine griner for det.

Lenke til kommentar
Vi måtte kjøpe våre, for våre egne penger, ingen tilskudd.

9039159[/snapback]

Snakker vi om engangs beløp? Det er nok lov i år. Tror ikke det er det neste år.

Uansett tror jeg ikke mange som fikk en bærbar av foreldrene sine griner for det.

9042110[/snapback]

Full pris på den maskinen vi bestemte oss for, skola hadde "tilbud" men det var egentlig bare bærbare som hadde en grei pris og fylte kravene, en som var akkurat, en som var hakke bedre, og en som var litt over der igjen ytelsesstigen, men personlig syntes jeg ingen av dem var noe spesielt gode. Bra sikker på at det var vanlig nettpris, men man kunne bestille gjennom skola, uten at man tjente noe på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...