Gå til innhold

Firekjerne bruker mindre strøm enn dobbel?

Anbefalte innlegg

Hey ho yo tjo

Jeg har tenkt å oppgradere fra en gammal og kjip Pentium D 940 til en ny og hipp Xeon 3210. Jeg var litt redd for at PSUen min på 580W ikke ville holde for firekjerna - jeg kjører tross alt HD 2900 XT også - så jeg sjekka TDP på de to CPUene. Jeg ble litt overraska, 3210 har TDP på 105W, OK, men 940 har en på 130W? Det er da overraskende mye mer enn 3210'en? Nyere generasjon, greit, men stemmer det at forskjellen er så stor? Eller har Intel bytta måte å måle på? Har hørt at de måler på en litt merkelig måte.

Og hvordan kan det ha seg at en Tagan 580W klarer å dra Radeon HD 2900 XT og Pentium D 940 helt uten videre? PSUen har ikke klaga en eneste gang og er dønn stabil også under last, hvordan kan det gå? Oppsettet jeg kjører nå for tida må vel være et fryktelig strømsluk?

-G.G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du kjører på med masse disker og tokort oppsett (SLI/CF) så trekker de feteste pcene som penger kan få kjøpt rundt 400W full last.

Core 2 duo og core 2 Quad (som er det samme som Xeon 3210) er radikalt annerledes fra din gamle P4 prescot, der har du hele forklaringen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...