Fanta4free Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 topic sier vell det meste og vill gjerne ha et svar disse voldtar jo hafen vår her hjemme jo Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Kommer nettopp inn fra en vellykket jakt. Først plenklipping med en sinna bensindrevet gressklipper (6,5 hk!). Mange snegler ble til min store glede kappet i to, tre eller flere deler. Deretter gikk samboeren min etter med en grillklype og plukket en pose full av de som overlevde gressklipperangepet. Til slutt strødde jeg 1 kg Ferramol rundt omkring der jeg vet at de dukker opp. Skulle nok gi jævlene en vekker, tenker jeg. Lenke til kommentar
rtr Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Plukk bort de du ser, alliere deg med boaneglen http://www.bt.no/lokalt/sf/article202648.ece Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Det er jo den tungvindte måten (plukking). Helgjødsel (troor jeg) skal visst være det rene vidundermiddel. Det dreper alle slags dyr på bakken (svartsnegler også...) Men ugrass, og blomster osv vokser visst som fy av det. Så det spørst jo hva du liekr best; å luke eller å plukke opphakkede sneiler... Lenke til kommentar
rtr Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Det er jo den tungvindte måten (plukking).9019793[/snapback] Barnearbeid... Ansett barn på saken, gi dem hver sin plastikkspade så ordner resten seg av seg selv. De synes bare det er moro å fylle bøtter med snegler Endret 6. juli 2007 av rtr Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Det er jo den tungvindte måten (plukking).9019793[/snapback] Barnearbeid... Ansett barn på saken, gi dem hver sin plastikkspade så ordner resten seg av seg selv. De synes bare det er moro å fylle bøtter med snegler 9019908[/snapback] "Mat" liksom Neida, men det spørs jo hvor fort de kommer tilbake igjen da. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Har ikke hatt noe problem med mordersnegler selv, men jeg har hørt at salt skal virke rimelig godt. Strø en god del salt rundt om i hagen, så skal du nok se å bli kvitt dem. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Få deg en moskusand. De er for det første trivelige dyr, dessuten er de eksperter på å spise drepersnegler - det er livretten deres. Det finnes faktisk folk (har jeg hørt) som leier ut moskusender til hageeiere for å bekjempe disse slimete, ekle kvalme klumpene (ikke naboen din altså, men drepersneglene). Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Her er en annen tråd om sneglene...Der finner du mange fine løsninger..... Men dessverre så kommer du aldri og bli kvitt, ihvertfall ikke med de middlene som finnes idag da... Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Strør salt på jævlene, men fant fort ut at det kunne blir dyrt i lengden. Så nå plukker jeg de opp og drukner de! Gud så jeg elsker å drepe de !! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Har faktisk gått rundt med airsoft og skutt jævlene, god underholdning på samme kjøp Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Moskusender er ikke dyre, og de tar sneglene etterhvert som de kommer. Ellers kan du sette ut en liten skål med øl, dette gjærer i kroppen deres og de dør (litt ekkelt å våkne hver morgen med en skål full i øl og snegler i hagen, men fortsatt..). Ellers kan du blande eddik og salt i en spruteflaske og gå til angrep. Det er underholdning i samme slengen. Men vær forsiktig med plantene dine, da de ikke har godt av så alt for mye salt. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Moskusender er ikke dyre, og de tar sneglene etterhvert som de kommer.Ellers kan du sette ut en liten skål med øl, dette gjærer i kroppen deres og de dør (litt ekkelt å våkne hver morgen med en skål full i øl og snegler i hagen, men fortsatt..). Ellers kan du blande eddik og salt i en spruteflaske og gå til angrep. Det er underholdning i samme slengen. Men vær forsiktig med plantene dine, da de ikke har godt av så alt for mye salt. 9071993[/snapback] Det kan fort bli grå/døde flekker i plenen der du har salt. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Dette forhindrer eddiken til en viss grad, men som sagt, vær forsiktig. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Stod en artikkel om dette i Tøsnbergs blad i går og idag. Skaff dere en padde folkens, de spiser sniler og bladlus =] Var anbefalt å lage en liten dam til padden(e) og et sted hvor de kan ha det litt kjølig/skygge happy hunting =D Lenke til kommentar
DNA Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article891458.ece Lenke til kommentar
War Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Øl fungerer, beste er å grave en isboks ned i bakken så den er kant i kant med gresset. Hell i øl og neste morgen har 100 kommet ned dit og ligger døde. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Her er det ikke en eneste snegl. Det at de formerer seg på egenhånd gjør vel sitt til at man aldri kommer til å bli helt kvitt dem. Hva med å lage en saltbarriere rundt eiendommen? Litt ugunstig om det er snakk om mange mål men. Sakset fra et random sted på verdensveven: "Hørte på P4 i dag tidlig at nå er snegle-løsningen her: En liten rundorm som finnes i norsk natur... Utblandet i vann vil parasitten ta knekken på mordersneglen. Nemaslug heter stoffet som inneholder disse små ormene, og det vil ikke ta lang tid før midlet er å få kjøpt i butikkene." Endret 22. juli 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Salt fungerer bra det, helt til regnet kommer..... Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Har personlig plukket rundt 100 tilsammen på ca. en time nå. Jeg og pappa sin kjæreste var ute med hver sin boks og grillklype. For noen udyr! Selv bikkjen vil ikke se på dem. Møll derimot.. *Ler* Endret 29. juli 2007 av Lurvefranzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå