Gå til innhold

St. Hansbål på en nydelig kveld


Anbefalte innlegg

Ikke noe mesterverk, men gode, glade, sterke farger.

Jeg liker selv bakgrunnen som forvrenges av varmen fra bålet. Så synes jeg også at det er morsomt at fargene fra ild, sjø, vegetasjon og stein går igjen i blusen til gutten til venstre.

Et øyeblikksbilde som godt kan få henge på kjøleskapet mitt en stund.

 

Neste år skal jeg være obs på å få med hele bålet og unngå å få med skyggen min.

 

post-132834-1183756007_thumb.jpg

 

 

Edit: Etter beskjæring:

post-132834-1183758105_thumb.jpg

Endret av Magaki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Ikke overdriv heller, for noe må det være der. Bare ikke for mye slik at det ødelegger akvarelleffekten.

 

Edit: hoppet rett til siste innlegg, så jeg gikk glipp av selve bildet. Tror jeg liker det mye bedre nå. Var redd du ville ta av for mye, men dette holder. Ikke verst effekt, synes jeg. Fargene i bakgrunnen stemmer ganske bra med resten.

Vet ikke helt hva jeg synes, men jeg tror jeg liker det. Må nok la det synke litt, og kikke på det igjen. Synes i alle fall effekten ble kul og klar nok.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Tusen takk for kritikk. Det er kult å kunne poste her og få hjelp og tilbakemeldinger :)

 

Altså bekjære sider og bunn?
Ja. Det er godt noen har norsken i behold.
Og jeg som ikke er norsk engang :!:

 

Jeg lurte egentlig på om jeg skulle ta mye av bunnen bort, for jeg så jo med en gang at PMnormal hadde rett ang. sidene :!:

Lenke til kommentar
tror du overdrev beskjæringen litt synes jeg i allefall...

9019942[/snapback]

Jeg fikk en motsatt tanke da jeg så dette. Jeg tok meg friheten til å laste det inn i et bildebehandlingsprogram og croppet veldig kraftig for å rendyrke effekten rett over bålet.

post-79427-1183762112_thumb.jpg

Oppe i hjørnet finnes alle fire av antikkens elementer rendyrket:

Jord, Ild, Luft og Vann, hvor luften visker ut og leker med de andre elementene nesten til det ugjenkjennelige.

 

Men nå har jeg laget et helt annet verk enn du opprinnelig laget, jeg er vel egentlig på kanten til tjuveri her ..? :roll:

Si fra hvis du ønsker at jeg skal fjerne det igjen, så hiver jeg det i bøtta og sender det til forbrenning på Brobekk Avfallstasjon. Men hvis du liker det, er det ditt med alle rettigheter.

 

- Rams

Edit: Ktyrklfie

Endret av RamsPhoto
Lenke til kommentar

I PhotoShop, når en velger å endre størrelse på bildet, så er det tre ulike beregningsmetoder programmet kan bruke for å "gjette" de pikslene som ikke er der. Bicubic blir sett på som den som gir best reultat. Ikke noe å bekymre seg så mye over, jeg tror den står som default uansett. Det er sjelden man har behov for å forstørre noe, oftest reduserer man størrelse, og da har dette minimalt å si.

 

Dette er nok ganske OffTopic, du finner mange tips om bilderedigering andre steder enn her i Bildekritikken.

- R

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...