ryggemann Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Windows xp home. Hei, har fått et problem som kanskje er virus... I forgårs fikk jeg plutselig en haug av filmeldinger på adaware. registerendringer... kom sikkert opp 30 meldinger, eg blocka alle. Etterpå kunne eg ikkje åpne et eneste program, kun internet explorer. Alle programikoner og snarveiikoner har fått silk ikon som man får når man har en fil man ikke har program til. (f.eks et powerpoint dokument uten at man har pp reader) ingen program i systemstatusfeltet... Kan heller ikke klikke på noe i startmenyen. Hver gang jeg trykker på noe kommer meldingen: "Kan ikke åpne denne filen... Windows vet ikke hvilket programmm.... Bruk web-tjenesten for å finne programmet... velg program fra en liste..." Hjelper ikke å starte i sikker modus. Formaterte hd i går, installerte windwos på nytt. Og i dag har eg samme problemet. Funker ikke å "reparere" windows, det måtte installeres på nytt... alt ctrl del funker heller ikke. Alle filene er på hd, får bare ikke åpnet de... Trenger hjelp her! Takk for svar! Lenke til kommentar
norbat Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Hvilket program var det som ga deg disse meldingene? Prøv dette først: Åpne en mappe, eks. Mine dokumenter. Velg Verktøy->Mappealternativer->Filtyper Sjekk om EXE finnes i lista som blir presentert. Antakelig så er den der ikke så gjør følgende: Klikk Ny Skriv EXE Klikk Avansert, og i Assosierte filtyper, velger du Application Det kan være at du har mulighet til å klikke en Restore-knapp. Gjør i tilfelle det. Hvis dette ikke virker: Hent xp-exe-fix.zip og pakk det ut. Dobbeltklikk på xp_exe_fix.reg. Hvis du blir spurt om hvilket program du skal bruke, klikker du 'velg fra liste' og finner C:\Windows\regedit.exe Dobbeltklikk på xp_exe_fix.reg igjen og si ja til å legge til infoen i registeret. Restart pc'n Endret 6. juli 2007 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå