Gå til innhold

Driver problem mellom Nokia N80 og XP *LØST*


J@9

Anbefalte innlegg

Hei!

Mulig denne skulle vært i amobil delen av forumet, men jeg poster her siden det er et software/driver problem.

 

Problemet er som følger:

Jeg har lagt inn nyeste PC Suite ifra Nokia sida.

Windows er fullt oppdatert via Windows Update.

 

Men omtrent hver gang jeg kobler til en mobil, som allerede er lagt inn.

Så kommer den "pop" lyden for beskjed om ny maskinvare funnet, og i den lille gule bobla står det " Ny maskin avre funnet N80", som etter 1-2 sek bytter til "Ny maskinvare funnet Nokia Windows Portable Device Driver"

Og denne legger seg inn, men rett etter at den er ferdig så kommer det samme opp igjen.. og dette skjer HELE tida, helt til jeg logger av i windows/restarter.

Det hjelper ikke å koble fra mobilen eller noe sånt.

Må enten logge av eller restarte.

 

Og dette skjer med alle Nokia mobiler jeg kobler til via kabel.

Og jeg får tilgang til alt på mobilen, og minnekort via kablen, fordet om den meldinga kommer opp i et kjør.

 

Noen forslag til hva som kan løse dette irriternde problemet?

Her er bilde av begge meldingene som kommer:

post-21188-1183754037_thumb.jpg

 

Og som sagt, dette kommer på alle mobiler jeg har koblet til.. det går som regel greit når mobilen ikke har vært tilkoblet før, for da legges alle drivere inn og det stopper som det skal.

Men har mobilen vært tilkoblet før så får jeg dette problemet.

Mobiler jeg har testa:

N80

2-3 6680'er

6280

 

Alle gir dette problemet.

Har ganske nylig reinstallert Windows pga virus, men jeg hadde dette problem før også.

 

PS, mobilene har blitt tilkoblet på en USB hub, og alle har vært brukt på samme port og kabel.

 

*liten edit*

Det funka ikke å bare logge av og på når det klikker.

Jeg måtte restarte pc'n.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå prøvd å koble mobilen rett i ei usb kontakt på hovedkortet, for å se om det kunne være noe krøll med usb huben min, hender den er litt vrang så..

Men, det hjalp fint lite.. mobilen ble lagt inn på nytt som den skulle.. men så kom den dritten igjen.. og den har vel stått og bytta mellom dissa 2 meldingene i 5 min snart.

 

*edit*

Fant ut at jeg skulle sjekke oppgave behandlinga i windows..

OG der er det ei fil som kommer og går i et kjør mens dissa meldingene bytterpå med å bli vist.. å den fila heter: Microsoft User-Mode Driver Framework Install-v1.0-WinXP.exe

 

Håper noen her har en løsning på detta problemet.. begynner å bli irriterende at jeg må restarte pc'n hver gang jeg har overført no bilder fra mobilen f.eks.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fant ut for et par dager siden at jeg hadde veldig lite diskplass etter at disse meldingene som er vist i første post, hadde fått lov til å holde på i noen timer.

Så sjekka jeg litt rundt i mapper på pc'n.. og da viste det seg at "c:\windows\temp" mappa var på litt over 10 GB :dribble:

Og alle mappene i den hadde nesten identiske navn.. men samme fil i alle sammen.. og det var "Microsoft User-Mode Driver Framework Install-v1.0-WinXP.exe"

Denne lå altså i langt over 1000 mapper tror jeg :hmm:

Så idag har jeg også koblet til mobilen, så disse meldingene kom opp igjen, så tenkte jeg.. hva om jeg sletter temp mappa mens disse meldingene holder på, hvis det går å slette den? :hmm:

Og da, fikk jeg feilmelding om at "maskinvaren ikke kunne bli lagt inn" sånn standard windows melding om det ikke finnes en driver f.eks.

Så måtte jeg trykke fullfør, og da forsvant meldinga!

 

Så nå har jeg ihvertfall et greit alternativ til å restarte!

 

Men, uansett, regner med at den kommer tilbake om jeg kobler fra/til mobilen igjen, så om noen har en mer permanent løsning er jeg åpen for det!

Lenke til kommentar
Fant ut for et par dager siden at jeg hadde veldig lite diskplass etter at disse meldingene som er vist i første post, hadde fått lov til å holde på i noen timer.

Så sjekka jeg litt rundt i mapper på pc'n.. og da viste det seg at "c:\windows\temp" mappa var på litt over 10 GB :dribble:

Og alle mappene i den hadde nesten identiske navn.. men samme fil i alle sammen.. og det var "Microsoft User-Mode Driver Framework Install-v1.0-WinXP.exe"

Denne lå altså i langt over 1000 mapper tror jeg :hmm:

Så idag har jeg også koblet til mobilen, så disse meldingene kom opp igjen, så tenkte jeg.. hva om jeg sletter temp mappa mens disse meldingene holder på, hvis det går å slette den? :hmm:

Og da, fikk jeg feilmelding om at "maskinvaren ikke kunne bli lagt inn" sånn standard windows melding om det ikke finnes en driver f.eks.

Så måtte jeg trykke fullfør, og da forsvant meldinga!

 

Så nå har jeg ihvertfall et greit alternativ til å restarte!

 

Men, uansett, regner med at den kommer tilbake om jeg kobler fra/til mobilen igjen, så om noen har en mer permanent løsning er jeg åpen for det!

9170000[/snapback]

 

Jeg hadde samme problemet med min N80. Jeg lastet ned en fix jeg fant på nettet et sted, ta et google søk etter Nokia Windows Portable Device Driver. Tror faktisk det var denne:

http://discussions.europe.nokia.com/discus...essage.id=14295

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...