PC Freak Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Valget står mellom 2stk 400GB harddisker: Samsung: Samsung 400GB Hitachi: Hitachi 400GB Synes jeg skal gå for Samsung disken, men vil helst ha en rask HD. Hørte at Hitachi er en av de raskeste på markedet. Hvem skal jeg gå for da jeg ikke er så kjent med samsung diskene? Endret 6. juli 2007 av PC Freak Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Valget står mellom 2stk 400GB harddisker: Samsung: Samsung 400GB Hitachi: Hitachi 400GB Synes jeg skal gå for Samsung disken, men vil helst ha en rask HD. Hørte at Hitachi er en av de raskeste på markedet. Hvem skal jeg gå for? 9018909[/snapback] Jeg synes at du burde gå for Hitachi pga. lavt støy nivå. Samsung sin disk er jo også veldig bra men de vibrerer en del så om du har et lian li kabinett eller et kabinett av aluminium så vil samsungen bråke mer enn Hitachi sine disker. Et annet alternativ er Seagate sine disker. De er jeg veldig fornøyd med. De er ganske kjappe til å være på 7200RPM. De vibrere ikke noe voldsomt og de er relativt stillegående. Min neste disk vil bli en Hitachi disk Endret 6. juli 2007 av Barkster Lenke til kommentar
moscito Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) WD (western digital) eller Samsung + at samsung er de billigste Endret 6. juli 2007 av moscito Lenke til kommentar
KAS Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Av de to der er det ikke tvil om at du bør gå for Hitachi-disken. Den er raskest, fordi datatettheten er høyere og aksesstiden er lavere. I tillegg har den et par lure andre triks på lager som ikke Samsung har. Det ene er parkering av lesehodene utenfor de fysiske platene. Går disken i bakken, er det større sannsynlighet for at en disk med slik parkering klarer seg. Det andre er strømsparing, når disken er idle kan lesehodet parkeres samtidig som disken spinner (dermed oppnår du også høyere grad av støtsikring enn konkurrentene når disken er operativ), eller den kan gå i standby. Jeg har både Hitachi og Samsung selv, og støynivåmessig ligger de ganske likt, men jeg merker også at Samsung-diskene har en tendens til å vibrere mer. Ser ikke noe poeng i å gå for Seagate, da disse ikke engang har AAM (justering av hastigheten til armene som bærer lesehodene - nyttig for å redusere søkestøy) og virker å ha høyere strømforbruk = høyere varmeutvikling, med mindre 5 års garanti er noe du vil benytte deg av hvis du skulle få bruk for det. Endret 7. juli 2007 av KAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå