Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Bildet er tatt på Herdla, utenfor Bergen. Stor: Liten: Kamera: Nikon D100 Objektiv: SIGMA 10-20mm. F4-5.6 EX DC HSM Brennvidde: 11mm Blender: F/4.2 Lukker: 1/25 ISO: 200 Endret 6. juli 2007 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 6. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2007 Dette bildet likte jeg. Ikke det beste jeg har sett, men det var et flott bilde. Jeg likte veldig godt himmelen, linjene med "bondeeggene"(?) og jeg hadde ikke noe imot at det var mørkt på bakken. Flott bilde. Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 6. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2007 Falt i smak hos meg. Jeg liker måten himmelen trekker meg innover i bildet og de abstrakte formene på traktoreggene. Det som imidlertid trekker litt av min fokus er den sprukne ballen i mitten av bildet, men ellers var det en fin komposisjon. Har du planer om redigere videre på bildet ville jeg ha lagt på litt mørkere skyer til venstre. På den måten tror jeg du hade oppnåd enda større dybde. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2007 Bra utnyttels av et motiv som er vanlig skue på landsbygda. Jeg skal riktignok innrømme at jeg ikke kan huske sist jeg så dem samlet som dette, men så er jeg heller aldri direkte på en gård, jeg bare kjører forbil jordene deres på min vei til Haugesund. Jeg har ofte tenkt på å gjøre noe med disse traktoreggene, men har aldri helt visst hvordan jeg skal gjøre det. Ultravidvinkel og en samling som dette er en god idè. Jeg liker komposisjonen og posisjoneringen i forhold til motivet. Synes ikke du trenger å gjøre noe med skyene. Et slik bilde kan godt stå slik det er, fordi motivet er godt nok. Jeg mener at slike teknikker kan man godt spare til man trenger det, fordi resten av bildet mangler den piffen som skal til. Det er klart det er mye stilig som kan skapes med kloning og edit, men dette motivet synes jeg krevde et klassisk uttrykk, og gjerne s/h som her. Jeg ville sannsynligvis croppet bort noe av bunnen, men det er ikke sikkert at det gjør bildet bedre. Jeg bare vet at jeg sannsynligvis hadde gjort det i det avgjørende øyeblikket, for å si det slik. Godt sett, godt skutt og fint presentert. Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 6. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2007 Enig med deg PMnormal, bildet fungerer meget bra slik som det er. Mitt forslag var mer en tanke til trådstarter om han hadde planer om redigering. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2007 Tusen takk for kommentarer. Setter ekstra stor pris på din kommentar PMnormal. Jeg er veldig glad i å få konstruktiv og utdypet kritikk. Tusen takk for at dere tok der tid til å stikke innom og så på mitt bilde.. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2007 Haha, humrer litt av noen av kommentarene her. Bor på gård selv, og ser disse daglig. Kjører dem bort i blant også. Rundballer heter det. Et flott bilde, liker vidvinkelen og at du faktisk har fått så mye ut av et så.. eh.. kjipt motiv. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 6. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2007 "Bondeeggene" ? HEHE Nei men uff, som Snikpellik sa, rundballer. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2007 Haha, humrer litt av noen av kommentarene her. Bor på gård selv, og ser disse daglig. Kjører dem bort i blant også. Rundballer heter det. Et flott bilde, liker vidvinkelen og at du faktisk har fått så mye ut av et så.. eh.. kjipt motiv. 9020400[/snapback] Kjedelig for deg, eksotisk for en inuitt Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 8. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2007 Haha, humrer litt av noen av kommentarene her. Bor på gård selv, og ser disse daglig. Kjører dem bort i blant også. Rundballer heter det. Et flott bilde, liker vidvinkelen og at du faktisk har fått så mye ut av et så.. eh.. kjipt motiv. 9020400[/snapback] Nå tenkte jeg nesten at det var bare storbygutter her "bondeegg" :!: On Topic: Fint bilde. Super utnytting av et ellers ganske kjedelig motiv. I alle fall for meg ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå