Zappza Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hei! Jeg fikk i dag nye deler til PCen, hovedkort, CPU, RAM, lydkort og strømforsyning. Når jeg prøver å installere Windows Vista, så kommer jeg meg bare forbi første trinnet, altså når den kopierer og pakker ut filene, når PCen restarter etter det så booter den opp i Windows, noen ganger får jeg muspekeren opp, før den restarter. Prøver jeg å installere XP, kommer jeg også gjennom første del, men når den skal restarte og boote opp får jeg en blåskjerm med feil koden "STOP: C0000221" har søkt opp denne i Knowledge Base, uten at jeg ble noe klokere av hva som stod der. Delene jeg har satt i nå er: - ASRock 4CoreDual (Vista Home Premium sertifisert) - Intel Core 2 Duo E6320 - OCZ High Performance DDR2 533 RAM - Creative X-fi Xtreme Music Alt av andre deler har stått i PCen fra før jeg oppgraderte den. Den funket da. Håper på snarlig svar, er surt og ikke få utnyttet PCen ordentlig =) mvh, Bjarte P.S. PCen virker med Knoppix. Skriver dette derfra =) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Far du noe mer enn bare STOP *tall* ? http://support.microsoft.com/kb/314474 Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Ja, jeg får akkurat det som står her: STOP: 0xC0000221 unknown hard error C:\Winnt\System32\Ntdll.dll (or another specific file or driver) Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Ja, jeg får akkurat det som står her: STOP: 0xC0000221 unknown hard error C:\Winnt\System32\Ntdll.dll (or another specific file or driver) 9018671[/snapback] Egentlig bare å Google på feilmeldingen! Endret 6. juli 2007 av ronron25 Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Jada, har googlet. Men har ikke funnet noen løsning på det. Har liten tro på at det er ntdll.dll filen som er korrupt, siden jeg har prøvd med ulike XP plater, sådan orginale uten hell. Det kan jo også være en hardware feil da, men hvilken del kan det være? Alle delene har jo som sagt vært brukt før... Får prøve lydkortet. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Jada, har googlet. Men har ikke funnet noen løsning på det. Har liten tro på at det er ntdll.dll filen som er korrupt, siden jeg har prøvd med ulike XP plater, sådan orginale uten hell. Det kan jo også være en hardware feil da, men hvilken del kan det være? Alle delene har jo som sagt vært brukt før... Får prøve lydkortet. 9018803[/snapback] Hva med kabel til HD, HD, innstillinger i BIOS? Eller: http://support.microsoft.com/kb/101096 Kanskje denne hjelper: http://www.tuneupadvisor.com/fix-errors.as...CFQkvlAodLinwjw Endret 6. juli 2007 av ronron25 Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Fikk installert Vista nå, riktignok uten lydkortet. Skal restarte nå, og prøve å sette det inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå