Reite Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg skal sannsynligvis flytte til Polen for å studere i November, i Polen er nesten alle kanaler dubbet, så siden jeg ikke forstår polsk blir dette vanskelig. Er det noe mulighet for meg å ha et canal digital eller get abonnement og å få inn det gjennom en parabol i Polen? Fins det evt. andre løsninger som gjør at jeg kan få dette? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 husker ikke helt hvordan satelittene dekker men tror det bør være mulig, du vil bare få en litt anderledes vinkel på parabolen enn du ville hatt i norge Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg skal sannsynligvis flytte til Polen for å studere i November, i Polen er nesten alle kanaler dubbet, så siden jeg ikke forstår polsk blir dette vanskelig. Er det noe mulighet for meg å ha et canal digital eller get abonnement og å få inn det gjennom en parabol i Polen? Fins det evt. andre løsninger som gjør at jeg kan få dette? 9018335[/snapback] I teorien dekker både Viasat og Canal Digital Polen ganske bra (hvertfall nordpolen eller hva man skal kalle det...). Bare vær klar over at Canal Digital eller Viasat ikke selger noe abbonement dersom du har Polsk adresse. GET er kabeltv og fungerer selvfølgelig ikke i Polen. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 nordpolen? haha Men jeg sendte en mail til canal digital og spurte, dette var svaret jeg fikk: "Hei! Canal Digital har desverre ikke senderettigheter utenfor Norges grenser. Med vennlig hilsen " Men om jeg skaffer meg et canal digital abonnement til min nåværende adresse i Norge hvor mine foreldre bor, og vil fortsette å bo, men tar med meg parabol, tunerboks og kort til Polen, vil dette fungere? Har de egentlig noe som helst måte å sjekke hvor boksen er på? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Det vil fungere fint det. Så lenge du får stilt inn parabolen og gode nok signaler, så må du bare sørge for å ha en norsk adresse å være registrert på, og kanskje bruke et norskt nummer når du ringer kundeservice. Ut over det tillater de det ikke. Først og fremst på grunn av senderettigheter, som du selv sier, og pga praktiske omstendigheter som support, postgang, fakturaer, logistikk, lovverk, forbrukerlover osv. Med mindre du selv "avslører" deg, så vil de ikke oppdage det. Men hva med strøm. Har de norsk standard 220V/50 nett i Polen? Lenke til kommentar
Reite Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 jada, akkurat samme type strømnett i polen som i Norge:) Det er vel noe sånt som ca. 1200km luftlinje fra oslo til warszawa, er det noen som har noe ide eller erfaring om hvordan dette ville fungert med tanke på signalstyrke? Jeg vil jo nødig betale for 12måneders abonement om jeg ikke kan bruke det Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hei. Vennligst se her : http://pub.tv2.no/TV2/program/mottak/article634640.ece http://www.hoyvis.no/archive/Fastoff/Fagst...for_satellitter. http://www.tveco.no/hjemmeparabol/parabol_diameter.asp http://www.lyngsat.com/europe.html : Hovedside http://www.nrk.no/nyheter/nyhetstilbudet/2742580.html Hadde linker til flere andre dekningsområder for satellitter, men... Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Det er vel noe sånt som ca. 1200km luftlinje fra oslo til warszawa, er det noen som har noe ide eller erfaring om hvordan dette ville fungert med tanke på signalstyrke? Jeg vil jo nødig betale for 12måneders abonement om jeg ikke kan bruke det Iflg. Lyngsat skulle det funke greit. Kanskje en en størrelse større antenne for sikkerhet skyld.... Men du må jo vite om du har noe sted å sette opp parabolen (fri sikt ca mot sør uten bygninger, trær e.l.). Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Her i Norge kan man faktisk ta inn Canal Digital på en parabolskål på rundt 30 cm... har du en på mellom 60 og 80 cm burde det ikke være noe problem vil jeg tro. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Takk for alle svar:) Da spørs det vel bare om jeg får satt opp en parabol med god nok sikt da, for jeg regner med det ikke hadde fungert så bra med en eller flere blokker i veien. Hva slags vinkel skal egentlig en parabol stå i? Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Takk for alle svar:) Da spørs det vel bare om jeg får satt opp en parabol med god nok sikt da, for jeg regner med det ikke hadde fungert så bra med en eller flere blokker i veien. Hva slags vinkel skal egentlig en parabol stå i? 9038728[/snapback] Det er forskjellig vinkel etter hvilket land De skal til. Det finnes en side som har all denne data inne, men jeg finner ikke den igjen Men har De lest på de linkene en har gitt Dem ?, tror De finner mye ut der. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå