Gå til innhold

Anslag bruktpris på min Dell i9300

Anbefalte innlegg

Jeg er eier av en Dell Inspiron 9300, ei maskin som var veldig populær heromkring for rundt ett og et halvt - to år siden. Er veldig fornøyd med maskina, men kommer trolig til å få større behov for å drasse med maskina på skolen det neste året, og har begynt å tenke på å bytte den utmed ei litt mindre maskin.

I den anledning vil jeg forhøre meg med folket hva de synes ville være en ok bruktpris for maskina mi. Har ikke bestemt meg for kjøp/ salg, den sitter litt inne, men det frister som sagt, særlig hvis bruktprisen er fin.

Maskina er som sagt Dell Inspiron 9300 med:

- 17-tommers glossy skjerm med 1900*1200-oppløsning (kommer til å savne den hvis jeg selger, så deilig som den er :love: )

- Pentium M 1,83Mhz prosessor

- 1,5 gig RAM

- 80 gigs disk

- nVidia go6800

- dvd-brenner

- trådløskort

- Microsoft XP Home.

Maskina er veldig pent behandlet og har et absolutt minimum med riper. Skjermen er plettfri.

Hva tror dere folkens, hva ville dere være villige å gi for vidunderet? :yes:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

6000 er litt drøyt for en så gammel maskin. 3500-4000, kanskje 5000 om du finner den rette kjøperen.

Skjerm, skjermkort og minne trekker opp, uten 6800-kortet og WUXGA-skjermen ville den vært verdt nada. Prosessoren er litt hverken eller, hverken god eller dårlig, mens harddisken er i det lavere sjiktet. Jeg ville ikke gitt mer enn maks 4000, aller helst mindre, for denne maskinen. Som nevnt taper prisen seg mye (jeg kjøpte min maskin brukt for 7000, da var dem 6 måneder gammel og kostet 14000 ny), fordi de raskt blir teknologisk 'avlegse'.

Hvis jeg var deg, og absolutt ikke ville dratt på en 17" til og fra skolen, ville jeg heller beholdt 9300'n og kjøpt en 14"/15,4" av billigste sort til slikt bruk. Det vil være billigere å kjøpe en slik maskin til 5-6000, enn å selge 9300'en og kjøpe en 15,4" maskin som langt på vei skal erstatte denne hva angår ytelse, ettersom 6800-kortet ligger tett oppunder 8600M GT i ytelse.

Lenke til kommentar

Tusen takk for grundig svar ventle. Jeg er enig med deg i prissettingen, de 6000 jeg la fram var en "Finn-pris", der ligger jo som kjent prisene ofte langt over en faktisk verdi. Om de får solgt til den prisen vet jeg ikke.

Klar over de to pro-faktorene, som i grunn hever den ganske bra opp (i forhold til mange nyere maskiner også), mens prosessor og disk er mer bob-bob.

I senere tid har jeg blitt mindre ivrig på salg, og muligheten du kommer med har jeg tenkt på litt ja. Et bytte av maskin med en slektning er mulig, da kan jeg få til en grei deal tror jeg. Uansett, og slik er det i mange tilfeller med hardware, er bruksverdien mye høyere enn salgsverdien. Som du sier har man lite å tjene på å selge eldre maskiner, da kan det heller være lurt å beholde dem og bruke dem til andre ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...