Uncle Scrooge Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Nytt spørsmål: Hvordan ser jeg om variatorsperra er tatt av? Og hvordan får jeg tatt den på igjen? Den lille skiva som skal på, gpr den ann å få kjøpt den noen plass? Gammelt spørsmål: Hei! Vurdere å kjøpe en scooter brukt, Honda SFX til 9000 kroner med 9800 km kjørt. Har nylig vært til service hvor det ble byttet bakdekk, batteri, plugg, lyspære(kjørelys) og div justeringer. Har vært tatt av variatorsperra slik at den kjører i 60 istedenfor 45. Setter det levetiden til scooteren mye ned? Slik at 9800 km her tilsvarer mer? Større sjanse for kortslutning, evt. andre problemer? Eller blir scooteren lik en annen scooter som har kjørt 9800 km, hvis jeg setter på variatorsperra igjen? (hvis det går ann) Endret 8. juli 2007 av -Sindre Lenke til kommentar
scoot Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Det utgjør ca 0. forskjell. Plomberinga i variatoren er der for å senke farten, scooteren er laget for å bli brukt uten og det gir nok minimalt med større slitasje. Eneste er vel at den kanskje får litt høyere turtall. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Har bare et spørsmål til, hvordan ser jeg om variatorsperra er tatt av? Og hvordan får jeg tatt den på igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå