hYLeAPe Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Heisann Jeg har en ganske gammel PC (ca år2000 kansje) som har det problemet at den restarter jevnt og trutt. Den restarter ikke ved null load i windows. Men vis jeg skal prøve å kjøre litt hardere oppgaver som age of empires 2 eller trackmania så blir det restart. Ikke noe spesiell lyd eller noe slikt. Pcen er AMD athlon xp 1600+ 1.41Ghz 512mb RAM og et GeForce4 440 grafikkort. Det har ikke vært byttet noe hardware. Har tenkt på å flashe BIOS til den nyeste men har ikke disketter for øyeblikket. Er dette et vanlig problem?? Noen som har noe forslag?? Lenke til kommentar
Korka Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 dårlig kjøling kanskje. Blir sikkert for varmt til gpu eller cpu da, sånn at den restarter, pc'er gjør det når det blir for varmt... Hva er temperaturene på idle og load? Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 tempraturen ved oppstart i bios er 47 grader. Hvilket prog er bra til å gi max load?? og lese av temp samtidig? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 SuperPi emn hvorfor ha et progreamt il a lese av samtidig? Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 for å se hva temp er vel? hva ellers? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Det er ikke sa vanskelig a kjore to prog samtidig vel? Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 neinei...men gløm det da...men hvilke av testene i superPI skal jeg bruke 16k - 32m?? hvem gir max load? Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 ble restart tvert med 32M Lenke til kommentar
Korka Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 da er det kjølinga gitt, kjøp deg vifter gutt On Topic: Hvilken kompinent var det som hadde mest temp egentlig da, hva var det som førte til restart? Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 ehh.....du har ikke et fint program til å lese av CPU temp?? speedFAN var håpløst på den pcen Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 PCWizard er godt program til masse rart, deriblant lese av temp. link OT: det er bare lov med 4 linjer i signaturen Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Det kommer opp: ERROR: NO CONVEGENT IN SQR05 Hva betyr det? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Har du reinstallert Windows pa en stund? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Har du sjekket om det er mye støv i kjøleribben ? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 ehh.....du har ikke et fint program til å lese av CPU temp?? speedFAN var håpløst på den pcen 9018511[/snapback] Everest funker i hvertfall perfekt hos meg. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Søkte litt på Google etter NO CONVEGENT IN SQR05, det har noe med ustabil CPU å gjøre. Kanskje for varm? Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Har tatt av ribba tatt av gammel goop. Slipte ribba med 1800 våtpapir. lagt på ny goop og ei litt krftigere visfe jeg hadde liggenes. Temp sank til !31! grader i BIOS ved oppstart. Får prøve meg litt fram med maskina nå. EDIT: Har testa pc med CPU stability test 6.0 og max temp 46.5 grader ifølge PCWizard Endret 6. juli 2007 av hYLeAPe Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Pcen er nå ærklært fixa!! Har ikke hatt en eneste RS på 3 timer! Har prøvd diverse spill og programmer og alt fungerer fint...Tempen falt merkbart 16 med min lille overhaling. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Da jeg bygde min maskin for noen år siden måtte jeg også slipe kjøleren, en Glacial Tech - Igloo 2450, for å bli kvitt restarter pga av varme. Kjøleren var så ujevn at jeg måtte begynne med en flatfil for så å gå over til smergel....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå