Strongbad Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Har bygget meg en ny pc.. Men har litt problemer.. Under oppstarten får jeg opp drives not found. Den detecter hverken hdd eller dvd. Har tuklet med alle mulige innstillinger på jumpersene og det hjalp ikke.. har prøvd forskjellige strømkabler, og det hjalp ikke. har prøvd å starte opp med bare dvden koblet til og omvendt. Det hjalp ikke.. Hva er alternativene igjen da? At hovedkortet er ødelagt eller at kabelen fra hovedkortet til hdd/dvd er ødelagt? (hva heter den kabelen forresten?) Lenke til kommentar
Korka Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 den/de kablene heter vel S-ATA kabler om jeg ikke tar så feil Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Strongbad Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Quote: Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk user posted image-knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men user posted image gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) WTF? Emnetittelen passer jo perfekt. Jeg skrev feilmeldingen jeg får på datamaskinen, bedre emnetittel enn det får du jo ikke. Emnetittelen er beregnet for folk har opplevd problemet før og vil dermed gjenkjenne igjen det som står i emnetittelen, og de som ikke har sett den før vil holde seg vekke fra tråden min.. Og det var akkurat min hensikt, gidder ikke at noobs skal komme med vill ledende råd. Lenke til kommentar
Strongbad Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 UANSETT.. Jeg har fått løst problemet! Meldingen i dos om at maskinen ikke fant Dvd og hdd skyltes en defekt S-ata ledning. Fikk byttet den i dag Takk til de som bidro med å finne ut av problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå