jvik Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Ja dette er mildt sagt provoserende. Jeg føler at dette gir en ganske klar melding om at jo mer faenskap du har gjort i hjemlandet ditt eller/og her, jo større sjans har du for å kunne bli her i Norge. Norge må kunne skille de som faktisk har vist seg tilliten med å kunne jobbe og bo her mot de som leiter etter sosialkontorene noen dager etter de er kommet over grensa. Er litt flaut å bo i et land som kaster fra seg en person som Gabriel, men "tviholder" på en person som Krekar. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Denne debatten skal ikke dra inn noen politiske partier. Hold dere til temaet. Et par innlegg er slettet. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 omg, conspiracy. Ingenting å gjøre med konspirasjon, dette er politikken som faktisk er ført i Norge. 9022039[/snapback] Right. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Dette er en del av venstresidens kampanje for mere kriminalitet i Norge. Ærlige folk skal kastes ut av landet om man finner noen mulighet til dette og kriminelle og snyltere skal vi ta imot med åpne armer og bruke masse midler på. 9021861[/snapback] Det er domstolene og Utlendningsnemda som avgjør slike saker. Det vet du godt, du (og endel andre) hadde jo ingen problemer med å akseptere utvisnings-vedtak fra disse etatene når det gjaldt f.eks. "Afghaner-saken". Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Gabriel blir kastet ut av Norge etter 13 år. Han har også en sønn på 4.Det som er med Gabriel er at han har ikke fått en eneste krone for, å jobbe for Hennig-Olsen is, som Automatikk Mekaniker. Det som provoserer meg er at dette strider imot all menneskelig moral og etikk. også at de kaster ut en ærlig person som jobber, og har aldri krevet en eneste øre fra arbeidsgiveren. For Gabriels del håper jeg dette blir ført videre til menneskerettsdomstolen I Strasbourg. Artikkel fra Fedrelandsvennen http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article492297.ece Artikkel fra VG http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149452 9017783[/snapback] Det er tross alt bra at ikke disse blir kastet ut i stede. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Det er tross alt bra at ikke disse blir kastet ut i stede. 9023152[/snapback] Hvorfor er det bra? Begrunnelse? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Om Afghanerne, som du kaller for svindlere, snyltere, forbrytere og voldsmenn hadde fått bli i Norge i 13 år så hadde nok de fleste av de også blitt "ærlige folk" med arbeid og familie. Jeg har aldri sagt at alle Afghanere som svindlere, snyltere eller voldsmenn. De jeg omtalte som svindlere (husker ikke at jeg brukte uttrykket "snyltere") var de som hadde kommet hit med en grunnløs asylsøknad og forble ulovlig i Norge. Alle afghanere er heller ikke voldsmenn selv om alt tyder på at de ligger lengt over snittet i Norge. Så til kjernen, alle blir ikke automatisk gode borgere selv om de får bli 13 år i Norge. Hvem tror du mest sannsynlig vil kunne bidra positivt i Norge? A) En person som har sittet flere år i flyktningleir med familien og kommer til Norge som kvoteflyktning. B) En tenåring som klare å komme seg helt til Norge fordi han har hørt historier om hvor mye penger han kan få her uten å gjøre noe, som får avslag og som så bruker alle lovlige og ulovlige midler for å bli her og som tilslutt får opphold på "humanitært grunnlag" pga. sterkt politisk press fra venstreekstremister. Endret 7. juli 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hvem tror du mest sannsynlig vil kunne bidra positivt i Norge? A) En person som har sittet flere år i flyktningleir med familien og kommer til Norge som kvoteflyktning. B) En tenåring som klare å komme seg helt til Norge fordi han har hørt historier om hvor mye penger han kan få her uten å gjøre noe, som får avslag og som så bruker alle lovlige og ulovlige midler for å bli her og som tilslutt får opphold på "humanitært grunnlag" pga. sterkt politisk press fra venstreekstremister. 9023240[/snapback] "Gabriel" som tråden handler om, hører vel delvis hjemme i ditt punkt B (?) Er du for at domstol/Utlendingsnemda skal avgjøre slike saker selv, eller støtter du at (den til enhver tid sittende) regjering kan overprøve vedtak disse etatene har gjort? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Er du for at domstol/Utlendingsnemda skal avgjøre slike saker selv, eller støtter du at (den til enhver tid sittende) regjering kan overprøve vedtak disse etatene har gjort? Regjeringen kan vel ikke overprøve enkeltvedtak, men de kan gi instruks om å endre praksis. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Det er dessverre fullstendig irrelevant hva mannen har gjort etter at han kom til landet. Han har løyet på asylsøknaden (i likhet med 99% eller mer av andre asylsøkere), noe som er grunnlag for automatisk utkastelse. Han kan være så knakandes fin kar som bare det... faktum er at han er brøt løven og at det MÅ få konsekvenser. Hvis ikke fastsettes prinsippet at om du jukser deg inn i Norge, så ser vi andre veien så lenge du ikke gjør noe direkte kriminelt etter at du har kommet hit. Jeg ønsker ham lykke til, men mener han dessverre må kastes ut. Slik er loven. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 At de klarer å bruke 6 eller 13 år på å bestemme seg i asylsaker er helt uholdbar. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Det er tross alt bra at ikke disse blir kastet ut i stede. 9023152[/snapback] Hvorfor er det bra? Begrunnelse? 9023217[/snapback] I thinks it was the ironies. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg kjenner at jeg er forbannet enda. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) omg, conspiracy. Ingenting å gjøre med konspirasjon, dette er politikken som faktisk er ført i Norge. 9022039[/snapback] At venstresiden har en kampanje for å få mer kriminalitet er en klassisk konspirasjonsteori. En veldig usannsynlig en, også. Hvis man derimot sier at alle politiske partier har en interresse i å holde kriminalitet på et noenlunde stabilt nivå, så er man mer inne på noe som kanskje har noe med politikken som føres i Norge(og verden) i dag. Men dette har uansett ingenting med saken å gjøre. Saken handler om dårlig behandling av asylsøkere, og på det punktet så er begge sider rimelig ille(Selvom venstresiden er marginalt mer liberal på det punktet). Uansett... personlig kjenner jeg folk som har bodd lovlig i Norge i 17 år og må betale 1200 kr årlig for å få lov til å arbeide. Så dette burde ikke være en overraskelse for noen. Endret 8. juli 2007 av Niskivara Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 99%+ av asylsøkerne som kommer hit har ikke noe her å gjøre. At det nå til slutt ble oppdaget er vel ene og alene hans egen skyld? Synd det ikke hendte før. Lang behandlingstid jobber jo faktisk FOR disse kriminelle og ulovlige innvandrerne. Denne karen gjorde seg til kriminell her i landet i det øyeblikket han oppgav falsk informasjon. Lar vi ham bli er det å belønne kriminalitet og løgn ovenfor norske myndigheter. Personlig synes jeg det er rart at man ikke går mer aktivt etter alle løgnerne, som nødvendigvis da må utgjøre mer enn de 80-93% som myndighetene våre i form av Gro regjeringene og politiet har direkte innrømmet siden 80 tallet er falske asylsøkere. Faktisk burde asylsystemet slik det fremstår i dag avvikles, og man burde gjeninnføre "første trygge havns-regelen". Folk som kommer uten eller med mistenkelig ID burde sendes automatisk tilbake med samme fly. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå