Gå til innhold

Norsk innvandringspolitik er ikke helt forståelig


Anbefalte innlegg

Leser førsteoppslaget på VG nett og ser at Norge nå vil kaste ut en invandrer som har bodd i Norge i 13 år nå.

Greit nok tenkte jeg først, hvis han bare hadde vært til bry og løp rundt på trygd uanset. (Ja, sånn tenker jeg, men ikke ta opp det her)

 

Men når jeg leser nedoverartikkelen ser jeg at han har jobbet fast i mange, mange år. Han har opprettet et sosialt liv, fått barn med en norsk kvinne og oppfører seg eksemplarisk.

Og denne kjernekaren vil Norge hive ut :no:

Han har vist større godvilje og arbedsmoral en mange "etniske nordmenn", men likevel skal han ikke få bli.

 

Hva slags budskap sender det til andre innvandrere og samfunnet generellt.

Hvorfor hiver vi ut de som faktisk har tilpasset seg og oppfører seg fint?

 

Mens det løper rundt assylsøkere, serlig i Oslo virker det som, og raner, dreper, bråker og er bare en plage.

Disse, selv etter de har fått avslag, klarer vi ikke sende ut av landet.

Hvor er logikken?

 

Det virker nesten som om vi sender ut de som oppfører seg skikkelig, fordi de ikke stritter like mye imot. De holder seg til lover og regler og sniker seg ikke inn igjen, derfor blir statistikken bedre og gromkarene i utlendingsdirektoratet, eller nemda eller hvor de sitter, får et klapp på skulderen og en kjeks.

 

Ikke at jeg forhåndsdømmer noen, men mange ganger tenker de seg litt lite om. Men til deres forsvar, hvem gjør ikke det av og til.

 

 

Jeg blir oppgitt når ting som dette skjer, og ikke er det første gang.

Det har vært mange liknende saker oppe i media tidligere, serlig når barn blir sendt ut.

Og jeg er sikker på at det er mange slike tilfeller vi aldri har hørt om.

 

 

Til dere som forventa en firesiders stil: get over it while I blow my nose.

Orker ikke tenke elelr skrive så mye når jeg er forkjøla, måtte bare få ut litt av hva jeg følte. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...